וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכוי להינצל: בנט מזעיק את שקד לפרונט כדי למנוע התרסקות

20.3.2019 / 15:55

אחרי שפרש עם איילת שקד מהבית היהודי, בנט לא הצליח בקרב התקשורתי של בחירות 2019, ונדחק לאחור עם הימין החדש. עכשיו שקד מתייצבת בחזית הקרב כדי להתרומם מהקרשים. לא ברור אם המיזם שהקימו יצליח, אך ייתכן שההחלטה על העומד בראשו הייתה מוטעית

צילום: דף הפייסבוק "ישראל 2050", עריכה: איתי עמרם

בחלומות הכי גרועים של יו"ר הימין החדש, השר נפתלי בנט, הוא לא האמין שהסקרים ינבאו לו רק ארבעה או חמישה מנדטים, כפי שחזה במו עיניו בימים האחרונים. בנט שפרש יחד עם שקד מהבית היהודי - תכנן לא בקפידה רבה את היום שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו ייאלץ לפנות את מקומו.

כדי להגיע לעמדת היורש, הוא הסיק שהוא חייב להתייצב בראש מפלגה חילונית-דתית בצד הימני של המפה הפוליטית, בלי להיות כפוף לרבנים או לעסקנים בציונות הדתית. "תמיד לפני הבחירות הציונות הדתית אהובה, ודקה אחרי היא לא נספרת", הסביר. הוא הכריז על הקמת מפלגה חדשה, גייס את אלונה ברקת, שולי מועלם רפאלי, ולמעט השתיים, השאר די אנונימיים.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
הסרטון החדש של שקד, מיקי זוהר נגד מצעדי הגאווה | עדכוני הבחירות
ביטול הוועדה למינוי שופטים, הגבלת היועמ"ש: תכנית שקד למערכת המשפט
בנט ושקד השיקו את קמפיין הימין החדש: "נעשה קאמבק בסקרים"

מפלגת ״הימין החדש״, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, יהשקת קמפיין המפלגה. ראובן קסטרו
רק היא יכולה לשנות את המצב. בנט ושקד/ראובן קסטרו

בקרב התקשורתי שהתנהל בשבועות האחרונים בין בני גנץ לנתניהו, בנט נדחק לאחור. הוא לא הצליח להשתחל לסדר היום בבחירות הנוכחיות, והסקרים אט אט הראו לו את הכיוון. משמונה מנדטים זה הלך והידרדר עד לארבעה מנדטים. לפני שיהיה מאוחר מידי, בנט הבין שחייב להיעשות שינוי. הוא סימן את המטרה ויצא לקרב על חייו הפוליטיים.

בחזית הקרב הוא העדיף להציב את איילת שקד, מי ששותפה להנהגתו במפלגה. בנט לא ממש חושש להיות חתום על הפסד או כישלון, גם אם יהיה כזה. הסיבה ששקד התייצבה בקדמת הבמה היא כי היא פופולרית ממנו בהרבה. רק היא יכולה לשנות מעט את המצב לטובה. בסיור שערך בנט עם שקד רגע אחרי הקמת המפלגה החדשה, השניים הסתובבו בירושלים. מי שהתלווה לסיור הזה, גם אם זה בשידור חוזר מהלייב פייסבוק, היה יכול לחשוב שבנט הוא בסך הכל בעמדת המראיין, ושקד היא זו שהקימה מפלגה חדשה לבדה.

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS | ברקע הקמפיין המקרטע: כחול לבן בשפל מנדטים

לכתבה המלאה
סרטון תעמולה של איילת שקד. אתר רשמי
מתוך קמפיין הבושם של איילת שקד/אתר רשמי

כעת, בימין החדש ינסו להתאושש. בקמפיין החדש שהשיקו בשבוע שעבר הסיסמה "שקד תנצח על בג"ץ, בנט ינצח את החמאס" לא סתם נפתחת בשקד. גם התוכנית להחלשת מערכת המשפט שפורסמה השבוע היא צעד נוסף בבולטות שיינתן לשקד מעתה ועד הבחירות, ואם למישהו יש ספק סביב כל אלה - הגיע סרטון הבושם ששמאלנים פחות יאהבו של שקד.

למרות הכול, אף אחד עוד לא יודע איך יסיימו בנט ושקד את מערכת הבחירות הנוכחית, אבל מסקנת ביניים אחת כבר ניתן לקבוע: הקמת המפלגה החדשה הרחיקה מעט את החלום על ראשות הממשלה, ואולי מלכתחילה היה כדאי במקום להציג תוכנית עם יעדים בלתי ניתנים להשגה או סרטון על בושם חדש, להציב את שקד בראש המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully