וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בפרשת הצוללות: מיקי גנור ביקש לבטל את הסכם עד המדינה

עד המדינה בתיק 3000 הגיע ללהב 433 וביקש לשנות את הגרסה שמסר בחקירת הפרשה. הוא נחקר באזהרה ואמר לחוקרים: "לא העברתי כספי שוחד, זה היה הכול שכר יעוץ". בתום החקירה נעצר, אולם כעבור זמן חש ברע ופונה לבית החולים אסף הרופא

צילום: מתוך ה-FB של בנימין נתניהו

דרמה בפרשת הצוללות - עדכונים אחרונים

- עד המדינה מיקי גנור ביקש לחזור בו מהסכם עד המדינה
- גורם המעורה בתיק: החלטתו לא מובנת
- בתום חקירתו נעצר גנור
- הגרסה החדשה של גנור: לא העברתי כספי שוחד - אלא שכר לייעוץ
- במהלך חקירתו חש גנור ברע ופונה לבית החולים אסף הרופא

מיקי גנור, עד המדינה בתיק 3000 המכונה גם "פרשת הצוללות" הגיע היום (שלישי) למשרדי להב 433 וביקש לשנות את הגרסה שמסר במהלך חקירת הפרשה. גנור, נחקר באזהרה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) ובעקבות הדברים יחליטו משטרת ישראל ופרקליטות המדינה לשקול האם יש מקום לבטל את הסכם עד המדינה שנחתם עמו.

בשל ההתפתחויות הוא חשוד גם בשיבוש מהלכי חקירה ומשפט ובתום חקירתו נעצר. כעבור זמן חש גנור ברע ופונה מחדר החקירות לבית החולים אסף הרופא שבראשון לציון. גורם בבית החולים עדכן כי גנור הגיע לבית החולים לאחר שהתלונן על חולשה, אך מצבו טוב והוא בהכרה. מחר ככל הנראה הוא יובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בהארכת מעצרו.

עוד בוואלה! NEWS:
כשהחשדות חמורים - גם ההמלצות מדאיגות: מורה נבוכים לתיק 3000
פרסום ראשון: מח"ש חקרה חשד שעד המדינה מיקי גנור שיחד שוטר
מפכ"ל המשטרה אלשיך: עדי המדינה בחקירות נתניהו סיפקו את הסחורה

מיקי גנור מובהל לבית החולים, 19 במרץ 2019. מוטי מילרוד, הארץ
גנור מובהל לבית החולים, הערב/הארץ, מוטי מילרוד
מיקי גנור מפונה לבית החולים לאחר חיקרתו בלהב 433 19 במרץ 2019. מתוך הטוויטר של רועי ינובסקי, אתר רשמי
האמבולנס בו פונה גנור מחדר החקירות/אתר רשמי, מתוך הטוויטר של רועי ינובסקי

הדרמה בפרשה מתחוללת ברקע הגילויים החדשים אודות מעורבות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במכירת הצוללות לגרמניה. בין השאר היותו בעל מניות בחברה של בן דודו, נתן מיליקובסקי, שהיה קשור עסקית לתאגיד טיסנקרופ, החברה הגרמנית שעומדת במרכז תיק 3000.

גנור, ביקש הערב לתקן את ההודעות שמסר בפרשת הצוללות והודעתו ניתנת תחת אזהרה. גורם המעורה בתיק אמר לוואלה! NEWS כי אין בגרסה שלו כדי לשנות את העובדות שמסר בעבר בהם חמישים עדויות במשטרה. "התנהגותו לא מוסברת ולא מובנית. אנחנו בוחנים את המשך ההסכם וקיימת אופציה שגנור ייעצר".

סנגוריו של גנור הגיעו אתמול לליאת בן ארי פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, ואמרו לה כי גנור מעוניין לתת פרטים חדשים בפרשה. מאז הוא נחקר במשרדי להב 433 תחת אזהרה תוך שהוא חוזר בו מגרסתו. בחקירתו אמר הערב גנור לחוקרי המשטרה כי "לא העברתי כספי שוחד, זה היה הכול שכר יעוץ".

עדויות מפורטות וראיות מפלילות

גנור תיווך בעסקת הצוללות מטעם התאגיד הגרמני "טיסנקרופ", וחתם על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות בחודש יולי 2017.

בתחילת הפרשה טען גנור בתוקף כי לא עבר כל עבירה. רק לאחר חודשים ארוכים הסכים להפוך לעד מדינה, ושינה את גרסתו מהקצה לקצה. על פי ההסכם, גנור היה אמור לרצות שנת מאסר ולשלם קנס בגובה 10 מיליון שקלים. בתמורה העיד במשך שבועות ארוכים מבוקר עד ערב, ומסר גרסאות שהפלילו אותו ואת המעורבים האחרים.

מקורות המצויים בפרטי התיק אמרו כי מלבד עדותו מסר גנור ראיות חיצוניות רבות שאימתו את תוכנה. אחד מאותם מקורות אף אמר כי עדותו היתה "מפורטת ומגובה במסמכים וראיות בצורה יוצאת דופן וחריגה". כעת מששינה שוב את גרסתו, הדברים יעמדו לרעתו.

מיקי גנור החשוד בפרשת הצוללות בהארכת מעצרו בבית המשפט הערב 10 ביולי 2017. צילום: אילן אסייג/ הארץ, מערכת וואלה! NEWS
גנור/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אילן אסייג/ הארץ
תרגיל של שייטת הצוללות המדמה לוחמה בשטח האויב, 18 במאי 2017. דובר צה"ל
"לא העברתי כספי שוחד, זה היה הכול שכר יעוץ"/דובר צה"ל

בדומה להסכמי עד מדינה אחרים, פרקליטות המדינה כללה בהסכם עם גנור סעיף הקובע כי אם יפר את ההסכם או יחזור בו, הפרקליטות תוכל להשתמש בבית המשפט בגרסאות ובראיות שמסר כעד מדינה. כלומר, במקרה שאכן יוגש נגדו כתב אישום, הנאשם גנור שיטען שלא נתן שוחד צפוי להיות מעומת עם הגרסאות, הראיות והמסמכים שמסר הוא עצמו כשעוד היה עד מדינה. הפרקליטות תוכל לעשות שימוש באותן ראיות גם נגד הנאשמים האחרים.

גנור יוצג בתחילת הפרשה על ידי עו"ד נתי שמחוני, אולם עם תחילת המגעים להפיכתו להסכם עד מדינה, החליף את ייצוגו ושכר את שירותיהם של עורכי הדין אילן סופר ואלי זהר. בחודשים האחרונים החליף שוב ייצוג, וכיום סנגורו הוא עו"ד בועז בן צור.

(עדכון ראשון 20:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully