וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן על החשדות נגדו בתחום טוהר המידות: "הכול נעשה לפי חוק"

20.2.2019 / 12:59

סגן שר הבריאות אמר בפתיחת מחלקת הילדים החדשה בבית החולים ברזילי כי הוא פעל כשורה בפרשה שבמסגרתה נחקר בלהב 433. "בדיוק כפי שאני מתנהל עם כל פניות הציבור שלי", טען. על פי החשד הוא התערב בחוות דעת פסיכיאטרית כדי למנוע הסגרת חשודה בפדופיליה לאוסטרליה

צילום: שי מכלוף, עריכה: תומר לוי

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס היום (רביעי) באופן פומבי לראשונה לחשדות נגדו על כך שהתערב בחוות הדעת הפסיכיאטרית של חשודה בפדופיליה על מנת למנוע את הסגרתה לאוסטרליה. "יש לי הרבה מה להגיד, למרות שאני לא יכול להגיד", אמר ליצמן בפתיחת מחלקת הילדים החדשה בבית החולים ברזילי שבאשקלון. "הכל היה לטובת הציבור, הכל היה על פי החוק, בדיוק כפי שאני מתנהל עם כל פניות הציבור שלי".

ליצמן, החשוד בעבירות בתחום טוהר המידות, נחקר באזהרה ביום חמישי האחרון במשך שעות הארוכות במשרדי יאח"ה, ביחידת להב 433 שבלוד. ביום ראשון נאם ליצמן בכנס סגור של "אגודת ישראל" בראשה הוא עומד בנושא. "המקרה שלי הוא רק על פניות ציבור. אנשים שאני לא מכיר, מעולם לא הכרתי, אפילו לא ידעתי על מה מדובר ועזרתי. השתדלתי לעזור מבלי להיכנס לכל הפרטים. זה אגודת ישראל", אמר ליצמן.

סגן שר הבריאות אמר שנשאל בחקירה האם הוא מכיר את האנשים "אמרתי להם שלא". בהמשך סיפר שוב שנשאל האם חלק מהם חסידי גור, החסידות שאליה ליצמן שייך, ו"אמרתי להם שלא. אז התפלאו כאילו למה עזרתי. אמרתי ש-80% מהפניות אליי אני לא מכיר וזה אמת ויציב. אנחנו צריכים להמשיך בזה ולנסות לעזור לכולם. אני חושב שאצלי הדלת פתוחה לכולם. הצוות שלי חזק והוא עוזר לכולם".

לקריאה נוספת:
ליצמן על החשדות נגדו: "לא ידעתי על מה מדובר ועזרתי" | צפו
ליצמן ייחקר שוב במהלך השבוע; חשד למעורבות במקרים נוספים
מבוקשת שנים בגין 74 עבירות מין: זו המורה שליצמן חשוד כי סייע לה

שר הבריאות יעקב ליצמן בחנוכת מחלקת ילדים בבי"ח ברזילי אשקלון, 20 בפברואר 2019. שי מכלוף
"הכול היה על פי חוק". ליצמן/שי מכלוף

במשטרה חושדים כי ליצמן פעל למנוע את הסגרתה של מלכה לייפר, שניהלה מוסד חינוך חרדי לבנות באוסטרליה, ועל פי חשד הרשויות במדינה, היא ביצעה עבירות מין בילדות בתקופת עבודתה. עשרות תלונות הוגשו נגדה אולם בבקשת ההסגרה של משרד המשפטים האוסטרלי שהועבר למשרד המשפטים הישראלי, גובשו ראיות ל-11 כתבי אישום נגד לייפר. לייפר עצמה נעצרה אולם קו ההגנה שלה היה כי היא אינה ברת הסגרה בשל מצבה הנפשי.

החשד נגד ליצמן הוא כי הוא עשה שימוש בסמכותו להשיג לה חוות דעת רפואית שקרית כדי שיהיה ניתן למנוע את הסגרתה. מקורביו אמרו לוואלה! NEWS: "זה ממש שטויות, סגן השר לא עשה דבר". מלשכתו נמסר כי ליצמן "מסר את גרסתו המלאה וענה לכל השאלות כנדרש" וכי הוא "סמוך ובטוח בניקיון כפיו וימשיך לסייע לכל פנייה שמגיע ללשכתו, בכפוף לחוק ולנוהל הקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully