וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירת ארה"ב בפולין: על ישראל כץ להתנצל על דבריו

20.2.2019 / 10:30

השגרירה דחקה בממלא מקום שר החוץ לחזור בו מהתבטאותו על האנטישמיות בפולין, שגרמה למשבר בין המדינות. "שתי בעלות ברית חזקות כמו ישראל ופולין לא צריכות להשתמש ברטוריקה כזו"

מפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ויקטור אורבן, 2019/צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז

שגרירת ארצות הברית בפולין, ג'ורג'ט מוסבכר, קראה היום (רביעי) לממלא מקום שר החוץ של ישראל כץ, להתנצל על אמירותיו כי העם הפולני ינק אנטישמיות "מחלב אימו". התבטאותו גרמה למשבר בין ירושלים לוורשה, שביטלה את השתתפותה בפסגה בישראל.

"אני מרגישה ששתי בעלות ברית חזקות כמו ישראל ופולין, שהן גם כמובן בעלות ברית חזקות של ארצות הברית, לא צריכות להשתמש ברטוריקה כזו", אמרה לכתבים. "אנחנו יותר מדי חשובות אחת לשנייה מכדי לא לפתור דברים".

המשבר הנוכחי פרץ כמה חודשים אחרי תום המשבר הקודם, שהחל אחרי שפולין העבירה חוק, שכונה "חוק השואה", וקבע עונשי מאסר למי שישתמש בביטויים כמו "מחנות מוות פולניים". אחרי לחץ של ארצות הברית ושל ישראל, הממשלה הלאומנית בוורשה ריככה את החוק שאינו כולל עוד עונשי מאסר.

רבים בפולין מסרבים לקבל את המחקרים שמראים כי חלק מאזרחי המדינה היו מעורבים ברצח יהודים בשואה, לצד אלפים אחרים שסיכנו את חייהם כדי להצילם ומוכרים כחסידי אומות עולם. חלק ניכר מששת מיליון הנרצחים בשואה נספו במחנות על אדמת פולין הכבושה.

לקריאה נוספת על המשבר עם פולין
רה"מ הונגריה נפגש עם נתניהו: על ישראל ופולין לפתור את המשבר
הקהילה היהודית בפולין נגד כץ: פוגע בזכר חסידי אומות העולם

ישיבת ממשלה 10.2.2019. אמיל סלמן/הארץ,
בפולין דורשים התנצלות. כץ/אמיל סלמן/הארץ
  • עוד באותו נושא:
  • פולין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully