וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שיבושים בתנועה ועשרות עובדים "חולים": נפתר המשבר ברכבת

20.2.2019 / 11:33

36 עובדים הודיעו כי חלו - והביאו לשיבושים ולביטולים בתנועת הרכבות ברחבי הארץ. בהנהלת הרכבת טענו כי הסיבה לעיצומים היא החלטתה להוסיף חצי שעת נהיגה ביממה: "התנהגות פראית ולא אחראית". לבסוף ההסתדרות התערבה והודיעה על סיום המשבר

צילום: מור גולדברג, עריכה: איתי עמרם

שיבושים ברכבות - עדכונים אחרונים:

-36 נהגי קטר הודיעו כי "חלו"
-ועד העובדים טוען: "לא מדובר בצעד ארגוני"
-הבוקר: שיבושים ברכבות מבית שמש, נתניה, אשקלון, רעננה ועוד
-רכבת ישראל: "קוראים לשוב לעבודה סדירה"
-יו"ר ועד עובדי התחבורה: "רכבת ישראל יוצרת דרמה. אין שום עיצומים"
-ההסתדרות הודיעה על סיום המשבר: "המחלוקות ייפתרו בשבוע הבא"

שיבושים חלו היום (רביעי) בתנועת הרכבות לאחר ש-36 נהגי קטר הודיעו כי "חלו" ולא התייצבו לעבודתם. הסיבה להצהרתם טרם ידועה, אך בהנהלת הרכבת טוענים כי ייתכן שהדבר נובע מהחלטת החברה להוסיף פחות מחצי שעת נהיגה ביממה. לבסוף הודיעה ההסתדרות על סיום המשבר אחרי כמה שעות של שיבושים.

ההסתדרות הודיעה כי המשבר נפתר בעקבות התערבותו של היו"ר אבי ניסנקורן והעובדים ישובו לעבודה סדירה בשעות הקרובות. בהסתדרות אמרו כי "בסדרת פגישות שתתקיים בהסתדרות בשבוע הבא ייפתר נושא השיבוצים והמחלוקות בין הצדדים".

במהלך הלילה ההנהלה קיימה מאמצים למנוע את הביטולים. בוועד העובדים טענו תחילה כי "נהגי הרכבת הם בני אדם, וגם הם עשויים לחלות - אין להם חסינות ממחלות. לא מדובר על צעד ארגוני". גורם בוועד ביקש להזכיר כי ברכבת ישראל ישנם שלושה סכסוכי עבודה פעילים: בחטיבת הנוסעים, תשתיות ובמקצועות הטכנו-לוגיסטיים וחשמול. לדבריו, "כבר מספר חודשים שוועד העובדים נוקט בצעדים ארגוניים פנימיים כדי לא לפגוע בנוסעים".

עוד בוואלה! NEWS:
פחות מ-48 שעות לסגירת הרשימות: גנץ ולפיד במו"מ לילי על איחוד
האבן נשכחה בשטח, הצילום נמחק: החורים בחקירת מותה של תהילה נגר
אין לה לאן לשוב: בריטניה ביטלה את האזרחות של נערת דאעש

הנהלת רכבת ישראל טענה כי מדובר ב"התנהגות פראית ולא אחראית" וקראה לוועד העובדים "להתעשת, להפגין אחריות, לא לפגוע בשירותי הרכבת ולשוב מיד לעבודה סדירה. בעומס הכבד המוטל כיום ממילא על רכבת ישראל הפועלת במלוא כוחה ובתפוסה ממוצעת של 160%, התנהלות כוחנית ולא ראויה שכזו הינה מיותרת".

ההנהלה טוענת כי הסיבות להודעה על המחלה היא החלטתה להוסיף פחות מחצי שעת נהיגה בממוצע לנהג מדי יום: "כיום נהג נוהג בממוצע שלוש שעות וחצי שעות, לעומת שש השעות המותרות, ולאור הצרכים התפעוליים ומצב החברה ינהגו הנהגים כארבע שעות. זאת, כאמור, בעוד שההסכם הקיבוצי מתיר נהיגה של שש שעות לנהג. בגין תוספת זו יהנו הנהגים מפרמיית נהיגה פעילה. זהו מהלך נדרש לרכבת בתקופה זו".

גורם בהנהלת הרכבת אמר כי מדובר ב"בליץ של הנהגים על הנוסעים. שביתה פראית ללא התראה. הודיעו על המחלה המסתורית בלילה כשנוסעים בתחנות מחכים לרכבת כדי להגיע לנמל התעופה בן גוריון". בשעות האחרונות הכניסה הנהלת הרכבת לקטרים כל נהג אפשרי, כולל אפילו מנהלי תחנות שעברו הכשרה כנהגי קטר.

שיא של כל הזמנים במספר הנסיעות ברכבת ישראל נשבר במהלך חג החנוכה. דוברות רכבת ישראל, אתר רשמי
הוועד טוען כי "לא מדובר בצעד ארגוני"/אתר רשמי, דוברות רכבת ישראל

גורם בוועד עובדי הרכבת אמר כי "כבר שנה וחצי שאנחנו מחפים על התקלות הקשות של המערך, עובדים שעות נוספות כי אין קליטת אנשים, מנוידים באופן יומיומי כדי 'לסגור חורים'. העובדים מגלים אחריות ומנהיגות נוכח הכישלונות המלווים את התכנון וההפעלה של הקווים החדשים ובכלל".

בתגובה להודעת הרכבת כי השביתה היא בשל החלטתם להוסיף פחות מחצי שעת נהיגה ביממה, אמר הגורם כי "לא רק שהיא לחלוטין אינה נכונה אלא שהיא מקוממת, משום שההנהלה יודעת היטב מי נושאים על הגב את התקלות שלה. ההנהלה כהרגלה 'גומלת' לעובדיה המסורים בכך שהיא עושה מהלכים חד צדדיים ופוגעניים במקום לטפל בבעיות האמיתיות, כרגיל בדרכה הדורסנית הייחודית".

הגורם הוסיף כי "זאת אותה הנהלת רכבת שאחראית להפסדים של מיליונים ועדיין לא לוקחת אחריות. במקום לעשות מה שצריך כדי להבריא את מערך המטענים, החברה כולה היא עסוקה בלהילחם בעובדיה המסורים. בכל מקרה, כדי להבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים, משמרת ממוצעת של נהג ברכבת ישראל עומדת על כ-8 שעות עבודה".

יו"ר ועד עובדי התחבורה: "רכבת ישראל יוצרת דרמה"

בתגובה לקריאת רכבת ישראל לעובדים "להפגין אחריות", אמר לוואלה! NEWS אבי אדרי, יו"ר ועד עובדי התחבורה בהסתדרות כי "רכבת ישראל יוצרת דרמה. אין שום עיצומים משום סוג. אין רכבות עומדות. הם לא לוקחים אותנו לבית הדין לעבודה כי הם יודעים שנוכיח את זה. יש קבוצת עובדים חולה אז הם מיד מייחסים את זה לשביתות".

אלה לא היו השיבושים היחידים ברכבת ישראל בתקופה האחרונה אחרי אירועים נוספים שאירעו בגלל תקלות. רק בשבוע שעבר רכבת שיצאה מתחנת מודיעין לכיוון צפון נעצרה סמוך לגנות, דרומית לתל אביב, בשל תקלה שהתגלתה בקטר. בעקבות כך, רכבת ייעודית התחברה לרכבת התקולה ופינתה אותה לתחנת ההגנה בתל אביב.

(עדכון ראשון: 1:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully