וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום אפי נוה: אבי חימי יכהן כראש לשכת עורכי הדין עד יוני

19.2.2019 / 16:33

עורך הדין חימי יכהן כראש הלשכה עד לבחירות שיתקיימו ב-18 ביוני, לאחר שנבחר בהצבעה חשאית על ידי חברי המועצה הארצית. 24 חברי מועצה הצביעו בעדו, לעומת 19 בעד עו"ד אורי קינן. בנאום הניצחון הבטיח: "נייצב את הספינה הזו ונוביל אותה לחוף מבטחים"

עריכה: ניב מעוז

עו"ד אבי חימי נבחר היום (שלישי) לכהן כיו"ר הזמני של לשכת עורכי הדין במקומו של אפי נוה. הוא יכהן עד לבחירות הכלליות ללשכה שיתקיימו ב-18 ביוני. בבחירות היום הצביעו 43 מתוך 48 חברי המועצה הארצית של הלשכה, מתוכם 24 הצביעו לחימי, ו-19 לעו"ד אורי קינן, ששימש בשבועות האחרונים כממלא מקומו של נוה.

בנאום הניצחון שלו פנה חימי לקינן ואמר "אורי, אני מודה לך על קרב הוגן והגון. אתה איש ראוי ואנחנו מעכשיו משפחה אחת, כולנו ביחד. עוד לא הגענו לרגע שצריך לשמוח משום שהמטלה היא קשה, היא כבדה. ביחד, אורי ואני וכולנו, כל חברי המועצה, נייצב את הספינה הזו ונוביל אותה לחוף מבטחים. תפקידנו להוביל את הספינה למקום שנהיה גאים להיות חברים בלשכת עורכי הדין".

לקריאה נוספת:
פרשת נוה: בג"ץ מנע מהלשכה למנות נציג חדש לוועדה לבחירת שופטים
"חשודות, לא קורבנות": ביהמ"ש דן בחשיפת המעורבות בפרשת נוה
אפי נוה התלונן במשטרה על פריצה לטלפון שלו: "עבירה פלילית ברורה"

עורך דין אבי חימי. יעל צור, מערכת וואלה!
היו"ר הנבחר. חימי/מערכת וואלה!, יעל צור

הבחירות ליו"ר זמני הוכרזו לאחר שבחודש שעבר הכריז נוה על פרישתו מראשות הלשכה, בעקבות החשדות החמורים כלפיו, לפיהם לקח שוחד מיני תמורת קידום ומינוי באמצעות הוועדה לבחירת שופטים. זאת, בנוסף לכתב האישום שהוגש נגד נוה בדצמבר בגין הברחת בת זוגו בנתב"ג.

שני המתמודדים, קינן וחימי, נחשבו עד לאחרונה מקורביו של נוה. אולם, בימים האחרונים אמרו גורמים שונים בלשכה כי נוה מעדיף את חימי, ופועל לקדם את בחירתו. עם זאת, מקורביו של נוה הכחישו את הדברים בפני "גלובס" וטענו כי הוא אינו מעורב בבחירות בשום צורה.

עוד באותו נושא

"פשפשו בכל פינה בחייו": תביעת המיליונים של אפי נוה נגד שטייף

לכתבה המלאה
אבי חימי היו"ר הנבחר של לשכת עורכי הדין עם ראש המועצה הארצית, עו"ד חוה מרצקי,. דוברות לשכת עורכי הדין,
"עוד לא הגענו לרגע שצריך לשמוח משום שהמטלה היא קשה". חימי/דוברות לשכת עורכי הדין

בימים האחרונים קיבל לידיו קינן שתי חוות דעת סותרות באשר לשאלה האם נוה יכול להצביע. לפני יומיים קבעה חוות דעת שנכתבה על ידי עו"ד דוד יצחק ממשרד "קסוטו נוף", שעובד עם הלשכה בעניינים שונים, כי נוה יוכל להצביע. אולם, היום בבוקר קיבל לידיו קינן חוות דעת נוספת, לפיה נוה לא יוכל להצביע.

חוות הדעת השנייה נכתבה על ידי עו"ד גליה שמילוביץ', ממשרד "שמילובית'-גרינגרד,פורשטט". נטען בה כי "עם התפטרותו של אפי נוה מראשות לשכת עורכי הדין הסתיימה חברותו במועצה הארצית מתוקף תפקידו כראש הלשכה. את תפקידו במועצה ממלא מר אורי קינן, בהיותו ממלא מקומו עד שתבחר המועצה מחליך זמני מבין חבריה. מכאן, שאפי נוה אינו רשאי להצביע בבחירות למחליפו הזמני ואינו חבר המועצה הזמנית".

בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
התפטר בצל החשדות נגדו. נוה/ראובן קסטרו

שתי חוות הדעת הוגשו לוועדת הבחירות של הלשכה, שהחליטה לבסוף לספור את קולו של נוה. היו"ר לשעבר הגיע לבית לשכת עורכי הדין בתל אביב סביב השעה 12:00. לפני שנכנס לבניין פנה אליו עו"ד ברק כהן, שהושעה על ידי הלשכה בשל פעילותו בקבוצת המחאה "באים לבנקאים", צילם אותו וקרא לעברו: "העבריין אפי נוה רוצה להשפיע על הבחירות. פחדן נכנס פה, רוצים לגנוב בחירות". נוה נכנס לבניין במהירות בלי להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully