וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנטישמיות בצרפת: 80 מצבות הושחתו בבית קברות יהודי

צלבי קרס וכתובות נאצה התגלו בקברים בעיירה במזרח המדינה, לא הרחק מהגבול עם גרמניה. בתקופה האחרונה חלה עלייה במספר התקריות האנטישמיות בצרפת, ובהמשך היום יתקיימו הפגנות מחאה ברחבי המדינה. הנשיא מקרון: "נפעל ונעניש את מי שעשה זאת"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כ-80 קברים בבית קברות יהודי במזרח צרפת הושחתו ורוססו בצלבי קרס וסיסמאות אנטישמיות. הנזק התגלה הבוקר (שלישי) בבית קברות בעיירה קווזנהיים, שבאזור שטרסבורג, על ידי הרשויות. זו האחרונה בשורת תקריות אנטישמיות ברחבי המדינה, שברחביה יתקיימו בהמשך היום עצרות תמיכה בקהילה היהודית ונגד הגזענות והאלימות.

נשיא צרפת עמנואל מקרון ביקר היום בבית הקברות שחולל, ואמר כי "מי שעשה זאת לא ראוי לרפובליקה הצרפתית וייענש". מקרון המשיך ואמר כי " אנו נפעל בעניין, ניישם את החוק ונעניש את מי שעשה זאת".

חבר הפרלמנט המקומי סילבאן ווסרמן אמר כי הוא חש "בחילה וזעם" אחרי ששמע על השחתת הקברים. נשיא ארגון הגג של יהודי צרפת (קרי"ף), אמר כי זו "התגובה לקריאת ההשכמה שלנו" מול שורת האירועים האחרונים, שחלקם התרחשו במהלך הפגנות תנועת המחאה "האפודים הצהובים". בין היתר, הפילוסוף היהודי אלן פינקרקראוט ספג קריאות נאצה על יד מפגין בפריז ביום שבת האחרון.

עם זאת, העלייה במספר התקריות האנטישמיות בצרפת בשנה שעברה - 74% לפי המשטרה - החלה עוד לפני פרוץ המחאה נגד הנשיא עמנואל מקרון, שישתתף באחת ההפגנות הערב, יחד עם קודמו בתפקיד ניקולא סרקוזי. הממשלה מנסה ללכת על החבל הדק שבין גינוי האירועים האחרונים לבין התלונות הלגיטימיות של המפגינים.

לקריאה נוספת
פילוסוף יהודי הותקף ע"י האפודים הצהובים: "ציוני מלוכלך, חזור לת"א"

קברים שהושחתו בבית קברות יהודי באזור שטרסבורג, צרפת, 19 בפברואר 2019. רויטרס
צלבי הקרס על מצבות בבית הקברות, הבוקר/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה בחריפות את חילול הקברים בצרפת. "קרה היום דבר מזעזע בצרפת, 80 קברים יהודיים חוללו בסמלי נאצים על ידי אנטישמים פרועים", אמר. "אני קורא לכל מנהיגי צרפת ואירופה לצאת בתקיפות נגד האנטישמיות, זו מגפה שמסכנת את כולם, לא רק אותנו, ויש לגנות אותה בכל מקום ובכל פעם כשהיא מרימה את ראשה".

(עדכון ראשון: 14:13)

עוד באותו נושא

צלבי קרס וכתובת אנטישמית: גל של פשעי שנאה נגד יהודים בפריז

לכתבה המלאה
קברים שהושחתו בבית קברות יהודי באזור שטרסבורג, צרפת, 19 בפברואר 2019. רויטרס
עלייה של 74% במספר התקריות האנטישמיות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully