וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירו 23 קליעים והציתו את הרכב: אישום ברצח נגד בני משפחה מהצפון

18.2.2019 / 8:37

מכתב האישום עולה כי הרצח בוצע כנקמת דם על מות קרובי משפחתו של אחד החשודים המרכזיים. סלים ג'בארין נתקל במארב של רעולי פנים בעת שחזר מעבודתו, והם ירו בו למוות בנשק אוטומטי. במקביל להגשת כתב האישום נגד המעורבים, האריכה הפרקליטות את מעצרם עד להודעה חדשה

הרכב השרוף ששימש את רוצחי סלים ג'בארין - 18/2. אתר רשמי
החשודים שרפו אותו כדי להעלים ראיות. רכב הפוקוס ששימש את רוצחי ג'בארין/אתר רשמי

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש בשישי שעבר כתב אישום שלושה צעירים תושבי אום אל-פחם בגין הרצח של סלים ג'בארין בן ה-56, ככל הנראה על רקע נקמת דם. החשודים הם בני הדודים עזיז ג'בארין בן ה-22, אחמד ג'בארין בן ה-24 ואמיר ג'בארין בן ה-19.

בין משפחתו של סלים ג'בארין לבין משפחת השלושה קיים סכסוך אשר כלל אירועי אלימות קשים מאז אפריל, אז במהלך ירי לעבר המשפחה, נורו למוות שפיק ג'בארין, אביו של אמיר ופירסאן ג'בארין, אחיו של עזיז.

האירוע בגינו מואשמים השלושה אירע ב-25 לדצמבר. בבוקר, בסביבות השעה 06:00, נורו באום אל-פחם יריות לעבר אחמד, והוא סבר כי היורים היו בנו של סלים ומשפחתו. מכתב האישום עולה שעל רקע הירי הזה והרצח של שפיק ופירסאן, החליטו השלושה להרוג את סלים כשיהיה בדרכו הביתה מהעבודה. המשטרה סבורה כי היה להם עוד שותף להתנקשות, אבל הוא נותר אלמוני.

אותו יום עבד סלים עם אחיו מועתסם, ראמי ג'בארין ובלאל מחאמיד באתר בנייה בפרדס חנה. מכתב האישום עולה כי אמיר נסע לפרדס חנה, לתצפת על יציאתו של סלים, לעקוב אחריו ולדווח לחבריו בכדי שיוכלו לארוב לו ולירות בו למוות. על פי כתב האישום הם הצטיידו בכלי נשק, לרבות רובה אוטומטי מסוג 16-M, והחליפו את לוחיות הרישוי ברכב הפוקוס בו השתמשו, בכאלו גנובות על מנת להסוות את זהות הפוקוס.

עוד בוואלה! NEWS
רצח באום אל-פחם: צעיר בן 19 נורה למוות בעת שרכב על אופנוע
הוכנס בכוח לרכב מחוץ לבית הספר: תיעוד חטיפת המורה באום אל-פחם
חבריה של הישראלית שמתה בטורקיה: "בטוח שהיא לא התאבדה"

רכב המאזדה המנוקבת בה נהג הנרצח סלים ג'בארין. אתר רשמי
רכב המאזדה המנוקב בו נהג הנרצח ג'בארין/אתר רשמי

בשעות הצהריים יצאו סלים, מועתסם, ראמי ובלאל מאתר הבנייה בפרדס חנה כשהם נוסעים לאום אל פחם ברכב מסוג מאזדה, בו נהג סלים. אמיר עקב אחריהם, תוך שהוא מדווח לעזיז על מסלול התקדמותם.

על פי כתב האישום, החבורה המתינה חמושה בצומת עאנין, בין כביש 596 לכביש 6535 המוביל לכיוון מי עמי. סמוך לעיקול הפנייה לעאנין, הם חסמו באמצעות רכב הפוקוס את נתיב נסיעתה של המאזדה בה נהג סלים.

בהתאם לתכנית ולדיווחים שהתקבלו מאמיר, ירדו מהרכב שני רעולי פנים כשבידיהם נשקים, וירו לפחות 23 קליעים לעבר סלים שגרמו למותו, ולפציעתם של חלק מנוסעי המאזדה. לפחות 11 קליעים פגעו וחדרו את המאזדה, אשר המשיכה בנסיעתה, התנגשה בפוקוס ובהמשך בגדר הבטיחות עד שנעצרה. שבעה מהקליעים פגעו בסלים, בעיקר בראשו.

עוד באותו נושא

נקמה על רצח כפול: הרוג ושני פצועים מירי ליד אום אל פחם

לכתבה המלאה

טענו לאליבי

לטענת הפרקליטות, מיד לאחר הירי נמלטו בני החבורה במכונית הפוקוס לערערה, שם הוצתה בכדי להעלים ראיות. השלושה מואשמים בין היתר ברצח בכוונה תחילה של סלים ג'בארין, נוסף על חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ועבירות בנשק.

החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז חוף. חוקרי הימ"ר עצרו את עזיז ואחמד כשלושה שבועות לאחר הרצח. אמיר נעצר כעבור שבועיים. בחקירה הם שתקו, למעט בזו הראשונה בה כל אחד מהם טען לאליבי. החוקרים טוענים כי הפריכו את הגרסאות האלה אחת לאחת, בין היתר באמצעות איכונים ומצלמות אבטחה.

במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת הפרקליטות את הארכת מעצרם של השלושה עד החלטה אחרת. דיון לגופה של הבקשה עוד יתקיים ובינתיים הם עצורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully