וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן על החשדות נגדו: "לא ידעתי על מה מדובר ועזרתי" | צפו

17.2.2019 / 20:41

בהתייחסות ראשונה בקולו לחקירה המתנהלת נגדו במשטרה אמר סגן שר הבריאות כי הוא אינו מכיר את האנשים לגביהם נחקר. "80% מהפניות אליי אני לא מכיר. אצלי הדלת פתוחה לכולם", אמר בכינוס סגור של "אגודת ישראל"

צילום: ללא קרדיט

נאום ההגנה של סגן השר שחשוד בפלילים: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) נאם הערב (ראשון) בכינוס סגור של סיעת "אגודת ישראל" בראשה הוא עומד, והתייחס לראשונה בקולו לחקירה המתנהלת נגדו במשטרה. ליצמן חשוד בעבירות בתחום טוהר המידות, וביום חמישי האחרון הוא נחקר באזהרה במשך שעות ארוכות במשרדי יאח"ה, בלהב 433, בלוד.

"המקרה שלי הוא רק על פניות ציבור. אנשים שאני לא מכיר, מעולם לא הכרתי, אפילו לא ידעתי על מה מדובר ועזרתי. השתדלתי לעזור מבלי להיכנס לכל הפרטים. זה אגודת ישראל", אמר ליצמן. סגן שר הבריאות אמר שנשאל בחקירה האם הוא מכיר את האנשים "אמרתי להם שלא". בהמשך סיפר שוב שנשאל האם חלק מהם חסידי גור, החסידות שאליה ליצמן שייך, ו"אמרתי להם שלא. אז התפלאו כאילו למה עזרתי. אמרתי ש-80% מהפניות אליי אני לא מכיר וזה אמת ויציב. אנחנו צריכים להמשיך בזה ולנסות לעזור לכולם. אני חושב שאצלי הדלת פתוחה לכולם. הצוות שלי חזק והוא עוזר לכולם".

ליצמן, שנכח במגרש הפוליטי הביתי שלו, זכה לגיבוי גם מצד שאר חברי הכנסת בסיעתו. סגן שר החינוך מאיר פרוש גיבה את ליצמן ואמר כי הוא מביע בו תמיכה "בשם היהדות החרדית כולה". פרוש פנה לליצמן ואמר לו: "אשריך שנתפסת על עזרה לזולת". ח"כ ישראל אייכלר הוסיף: "אני מבטיח לכם שהוא נקי וללא רבב. הגענו למצב הזוי ולא יעלה על הדעת שאיש ציבור שנשלח לעזור לאנשים לא יוכל לעשות את עבודתו".

לקריאה נוספת:
מבוקשת שנים בגין 74 עבירות מין: זו המורה שליצמן חשוד כי סייע לה
"התערב למניעת הסגרת חשודה בפדופיליה": ליצמן נחקר בחשד לשחיתות

ישיבת ממשלה, 6 בינואר 2019. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
ליצמן/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

במשטרה חושדים כי ליצמן פעל למנוע את הסגרתה של מלכה לייפר, שניהלה מוסד חינוך חרדי לבנות באוסטרליה, ועל פי חשד הרשויות במדינה, היא ביצעה עבירות מין בילדות בתקופת עבודתה. עשרות תלונות הוגשו נגדה אולם בבקשת ההסגרה של משרד המשפטים האוסטרלי שהועבר למשרד המשפטים הישראלי, גובשו ראיות ל-11 כתבי אישום נגד לייפר. לייפר עצמה נעצרה אולם קו ההגנה שלה היה כי היא אינה ברת הסגרה בשל מצבה הנפשי.

החשד נגד ליצמן הוא כי הוא עשה שימוש בסמכותו להשיג לה חוות דעת רפואית שקרית כדי שיהיה ניתן למנוע את הסגרתה. מקורביו אמרו לוואלה! NEWS: "זה ממש שטויות, סגן השר לא עשה דבר". מלשכתו נמסר כי ליצמן "מסר את גרסתו המלאה וענה לכל השאלות כנדרש" וכי הוא "סמוך ובטוח בניקיון כפיו וימשיך לסייע לכל פנייה שמגיע ללשכתו, בכפוף לחוק ולנוהל הקיים".

לייפר, תושבת השומרון, מבוקשת באוסטרליה בחשד של לא פחות מ-74 עבירות מין קשות בקטינות, בהן גם 11 מעשי אונס, בעת שהייתה מורה. בשנת 2013 הוגשה בקשה להסגרתה. חוות הדעת הפסיכיאטרית היא שעצרה את הליכי הסגרתה והוחלט כי היא תעבור בדיקות פסיכיאטריות כדי לבחון שינויים. לפני שנה היא נעצרה בישראל בחשד לשיבוש הליכי משפט בנסיבות מחמירות, בידוי ראיות והתחזות.

עוד באותו נושא

ליצמן ייחקר שוב במהלך השבוע; חשד למעורבות במקרים נוספים

לכתבה המלאה
החשודה בעבירות מין בקטינות באוסטרליה. אוליבייה פיטוסי, הארץ, אתר רשמי
מבוקשת באוסטרליה בחשד של לא פחות מ-74 עבירות מין. לייפר/אתר רשמי, אוליבייה פיטוסי, הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully