וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המשבר: ראש ממשלת פולין ביטל את הגעתו לוועידה בישראל

17.2.2019 / 16:38

מורביצקי הודיע לנתניהו כי לא יגיע לוועידת וישגרד שנערכת לראשונה בישראל וכולל את מנהיגי פולין הונגריה צ'כיה וסלובקיה. ראש הממשלה הפולני ביטל הגעתו בעקבות דברי נתניהו על כך ש"פולנים שיתפו פעולה עם הנאצים". שר החוץ הפולני יישלח במקומו

צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

פולין נגד דברי נתניהו - עדכונים אחרונים:

-נתניהו דיבר בתדרוך לעיתונאים על שיתוף הפעולה של פולנים עם הנאצים
-בפולין זעמו וזימנו את השגרירה הישראלית לשיחת נזיפה
-בעקבות הסערה הבהירה לשכת נתניהו: "לא התייחס למדינת פולין - אלא לפולנים"
-ראש הממשלה הפולני ביטל את השתתפותו בוועידת וישגרד
- גורם מדיני: מבינים שגם בפולין מתקיימת מערכת בחירות
-הוועידה שכוללת גם את הונגריה, צ'כיה ובולגריה תתכנס מחר בישראל לראשונה

ברקע התקרית הדיפלומטית בעקבות דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוורשה, ראש ממשלת פולין מתאוס מורביצקי הודיע היום (ראשון) כי הוא לא יגיע מחר לוועידת וישגרד. במקום זאת, מורביצקי ישלח לוועידה את שר החוץ. פורום וישגרד, שכולל את מנהיגי פולין, הונגריה, צ'כיה וסלובקיה אמור להתכנס מחר בישראל לראשונה מחוץ לאחד ממדינות הגוש. גורם מדיני מסר לאחר החלטת ראש הממשלה הפולני כי "אנחנו נשמח לארח את שר החוץ הפולני, אנחנו מצפים שהוועידה תהיה הצלחה גדולה, ואנחנו מבינים שגם בפולין מתקיימת מערכת בחירות".

הסערה החלה בעקבות דברים שאמר נתניהו בתדרוך לעיתונאים אחרי פגישתו עם מורביצקי, שבה שוחחו השניים על חוק השואה הפולני. באתר הג'רוזלם פוסט נטען תחילה כי ראש הממשלה אמר בתדרוך ש"האומה הפולנית" שיתפה פעולה עם הנאצים, בעוד שבתדרוך נתניהו אמר "פולנים" שיתפו פעולה עם הנאצים - מבלי ליידע את כל העם הפולני.

עוד בנושא התקרית עם פולין:
לשכת רה"מ מבהירה: נתניהו דיבר על פולנים בשואה - לא על פולין
בתיק הפולני שנפתח מחדש - נתניהו בצד הצודק של התביעה
נשיא פולין איים לבטל כינוס בישראל; נתניהו הבהיר את דבריו

ראש ממשלת פולין ובנימין נתניהו בוורשה פולין 14 בפברואר 2019. רויטרס
נתניהו עם ראש ממשלת פולין בביקורו בוורשה, בשבוע שעבר/רויטרס

בעקבות הפרסום איים הנשיא הפולני אנדז'יי דודה לבטל את ההשתתפות בוועידה. למרות ניסיונה של השגרירה אנה אזרי להרגיע את הרוחות, במכתב שבו הבהירה כי נתניהו לא אמר "שהאומה הפולנית ביצעה פשעים נגד יהודים", היא זומנה לשיחת נזיפה. דובר ממשלת פולין כתב כי "קיבלנו הבהרות מממשלת ישראל בנוגע לאמירה, נראה שזו מניפולציה עיתונאית".

לשכת ראש הממשלה פרסמה בסוף השבוע הבהרה רשמית לדבריו שבה הודגש כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בתדרוך לפולנים, ולא לאומה הפולנית או למדינת פולין. אמירה זו צוטטה בצורה שגויה ולא מדויקת בדיווחים תקשורתיים ובהמשך הניסוח תוקן על ידי העיתונאית שפרסמה את האמירה השגויה המקורית".

(עדכון ראשון: 15:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully