וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בתגובה לחידוש יחסי צ'אד עם ישראל": עשרה נהרגו בפיגוע במאלי

21.1.2019 / 4:26

ארגון המקושר לאל-קעאדה קיבל אחריות על הרג עשרה מאנשי האו"ם, שמוצאם מצ'אד, בתגובה להחלטת הנשיא אידריס דבי לחדש את היחסים עם ישראל. המתקפה בוצעה על רקע ביקורו של נתניהו במדינה המרכז-אפריקנית, שנחשבת לשחקן מרכזי במלחמה נגד ארגוני הטרור ביבשת

צילום: לע"מ, עריכה: ניר חן

עשרה מאנשי כוחות שמירת השלום של האו"ם נהרגו אמש (ראשון) בפיגוע בצפון מאלי. בנוסף אליהם, עוד 25 בני אדם נפצעו במתקפה, שכוונה נגד אנשי האו"ם שמוצאם מצ'אד.

כמה שעות לאחר מכן ארגון נוסרט אל-אסלאם, המקושר לאל-קעאדה, קיבל אחריות על הפיגוע. הארגון טען כי הפיגוע בוצע בתגובה להחלטת הנשיא אידריס דבי לחדש את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. זאת, על רקע ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במדינה המרכז-אפריקנית.

כוחות של האו"ם וצרפת מוצבים בצפון מאלי על מנת להילחם בארגונים החמושים הג'יהאדיסטיים הפועלים באזור. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר בתגובה כי "מעשים כאלה לא יפחיתו את נחישותו של האו"ם להמשיך לתמוך במאמצי העם במאלי וממשלתו להשיג שלום ויציבות במדינה".

עוד בוואלה! NEWS:
בורקינה פאסו: הממשלה התפטרה בשל גל טרור קטלני
קונגו: בית המשפט אישר את הבחירות; המפסיד הכריז על עצמו נשיא
ביזה והרג ברחבי זימבבואה בעקבות עלייה חדה במחירי הדלק

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צ'אד אידריס דבי במהלך פגישתם לקראת חידוש היחסים 20 בינואר 2019. רויטרס
נתניהו עם נשיא צ'אד, אתמול/רויטרס

נתניהו ודבי הודיעו הצהירו אתמול על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לצ'אד לראשונה לאחד 47 שנה. נשיא צ'אד אמר לראש הממשלה הישראלי: "מקבל אותך בברכה לצ'אד מקווה שהשהות כאן נעימה. שמחתי לקיים איתך דיונים. זה ביקור ראשון של ראש הממשלה בצ'אד שמטרתו לקרב בין העמים ולקדם שיתוף פעולה בין המדינות. אני מקדם בברכה חתימה על הסכמים בינינו, כולל הסכם לחידוש היחסים הדיפלומטיים".

נתניהו הודה לו ואמר לו כי "הדבר הכי חשוב הוא להודות לך על קבלת הפנים החמה לי ולמשלחת שלי. אני גאה להיות ראש הממשלה הישראלי הראשון שמבקר במדינה. זה ביקור היסטורי אחרי ביקור היסטורי נוסף - הביקור שלך בישראל לפני כחודשיים. אני מבקר כאן כדי לחדש באופן רשמי את יחסינו הדיפלומטיים".

צ'אד, מדינה בעלת רוב מוסלמי, היא אחת המדינות החשובות והמרכזיות במלחמה נגד בוקו חראם, דעאש, אל-קאעידה וארגוני טרור אסלאמיים אחרים הפועלים בה ובשאר היבשת. בעבר, צ'אד החזיקה ביחסים דיפלומטיים עם ישראל בין 1960-1972 אך הם נותקו בשל לחץ גדול שהפעיל הרודן השכן והמאיים, שליט לוב מועמר קדאפי, שהתנגד לניסיונות של ישראל ליצור קשרים באפריקה. עם זאת, היחסים בין שתי המדינות מעולם לא באמת נותקו, ולאורך השנים דווח על סיוע ביטחוני ישראלי ומעורבות של גנרלים לשעבר מישראל במלחמות האזרחים ואימון וחימוש המורדים באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פקחי האו"ם במאלי, יולי 2015. רויטרס
פקחים במאלי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully