וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות נגד בנט: תשדיר משרד החינוך - תעמולה אסורה

20.1.2019 / 21:58

יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר הוציא צו מניעה נגד תשדיר של משרד החינוך שעוסק במגמת צמצום שחלה, לכאורה, בכמות התלמידים בכיתות הלימוד בישראל. במסגרת העתירה, נטען כי התשדיר רצוף נתונים לא מדויקים וחלקיים

משרד החינוך: חינוך אישי דברים זזים בחינוך/צילום: משרד החינוך

יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר הוציא היום (ראשון) צו מניעה נגד תשדיר של משרד החינוך - זאת, לטענתו, לאחר שנמצא כי התכלית העיקרית ביסוד התשדיר הייתה ביצוע תעמולה במימון כספי ציבור, האסורה לפי החוק. צו המניעה הוצא לאחר שהיו"ר קיבל את עתירתו של עו"ד שחר בן-מאיר נגד שר החינוך ויו"ר "הימין החדש" נפתלי בנט, סיעת הבית היהודי, משרד החינוך והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

התשדיר שנפסל עוסק במגמת צמצום שחלה, לכאורה, בכמות התלמידים בכיתות הלימוד בישראל, בשנות כהונתו של השר בנט. במסגרת העתירה, נטען כי התשדיר רצוף נתונים לא מדויקים וחלקיים בנוגע לצפיפות כיתות הלימוד בישראל והשינוי שחל בעניין זה במרוצת השנים האחרונות.

בהקשר זה, נטען בין היתר כי מסירת המידע באופן בו הוצג בתשדיר ובהפניות, על רקע מכלול הנסיבות והמאפיינים העולים מאופי הפרסום, מעלה כי התשדיר וההפניות אליו מהווים תעמולת בחירות במימון נכסי ציבור, האסורה לפי סעיף 2א לחוק דרכי תעמולה.

לקריאה נוספת:
אריה או שפן: מנדלבליט צריך להחליט איך להגיב למתקפת נתניהו
הדיח את אורי אריאל: סמוטריץ' נבחר לראשות "האיחוד הלאומי"
טייס קרב ולוחם סיירת מטכ"ל: הביטחוניסט החדש של בנט ושקד

שר החינוך, נפתלי בנט, יחשוף את נתוני התכנית הלאומית למתמטיקה של בגרות קיץ, בניין משרד החינוך, תל אביב, 27 ביוני 2018. דוברות משרד החינוך, מערכת וואלה! NEWS
בנט בבניין משרד החינוך, השנה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות משרד החינוך

התשדיר הופץ באמצעי התקשורת השונים, לרבות ברשת האינטרנט, תוך הפניות לקישורים נוספים שהופיעו בתוך התשדיר וכן קישורים אחרים באתר האינטרנט של משרד החינוך שהפנו לתשדיר, וקשרו את שר החינוך עם הנתונים המצוינים בו.

צו המניעה שהוצא כלל גם את הסרת אותן הפניות מכל פרסום באינטרנט בתוך שבוע מיום פרסום העתירה. עוד נקבע בהחלטה, כי בשל תקדימיות העניין שנדון לא ינקטו בעת הזו צעדים אישיים נגד בנט, אף משרד החינוך יישא בהוצאות העותר בסך 10,000 שקלים.

מלשכת בנט נמסר כי "השר גאה במהלכים שהוביל בתקופת כהונתו כשר החינוך, מצמצום מספר התלמידים בכיתה ועד הוספת מעל 5,000 סייעות בגנים, שהיטיבו עם מיליוני הורים וילדים. מדובר בתשדיר אינפורמטיבי שניזום על ידי האגף המקצועי במשרד החינוך כדי להנגיש את מידע חשוב, ללא כל אזכור של השר או השתתפותו, בימים שאינם תקופת בחירות וכפי שנעשה בתקופת כל שר אחר ובכל משרד ממשלתי. עם זאת, אנו מכבדים את ההחלטה ונפעל לפיה".

(עדכון ראשון 20:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully