וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרור שב לצפון אירלנד: מכונית תופת התפוצצה בסמוך לבית משפט

20.1.2019 / 16:56

המשטרה המקומית חושדת כי ה-IRA החדש אחראי למתקפה שהפרה את השקט, והגיעה בעת משבר הברקזיט. לא היו נפגעים, ופוליטיקאים מכל הצדדים גינו את הפיגוע. שני צעירים נעצרו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המשטרה בצפון אירלנד עצרה היום (ראשון) שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם אחרי פיצוץ מכונית תופת אתמול מחוץ לבית משפט בעיר לונדונדרי. מארק המילטון, בכיר במשטרה המקומית, אמר כי היה זה ניסיון "משמעותי להרוג בני אדם בקהילה הזאת, שלמרבה המזל הסתיים ללא הרוגים".

הוא אמר כי החקירה מתמקדת ב-IRA החדש, אחד משורה של ארגונים קטנים המתנגדים להסכם השלום מ-1998 שסיים שלושה עשורים של סכסוך במחוז הבריטי. הם אחראים לכמה תקיפות בשנים האחרונות. כ-3,600 אנשים נהרגו בסכסוך בין תומכי האיחוד הפרוטסטנטים לבין הלאומנים הקתולים.

הפיצוץ אירע בזמן שהמשטרה בצפון אירלנד והמשטרה באירלנד, החברה באיחוד האירופי, מזהירות כי האפשרות לשובו של הגבול הפיזי בין הצדדים לאחר הברקזיט עלולה לשמש מוקד למתקפות. לדברי המילטון, ההתרעה הטלפונית שקיבלה המשטרה אחרי שזיהתה מכונית חשודה הייתה רק בת חמש דקות, והמטען הלא יציב שהוטמן במכונית היה יכול להתפוצץ בכל רגע בזמן שבמקום היו מאות אנשים.

הוא הוסיף כי הוא סבור שהמתקפה היא המשך של פעילותם של הארגונים החמושים, ולא הסלמה שלה. "ה-IRA החדש, כמו ארגונים סוררים אחרים בצפון אירלנד, הם קטנים, ללא יצוג של ממש, והם נחושים לגרור בחזרה את האזרחים למקום שהם לא רוצים להיות בו", אמר בכיר המשטרה. הפיגוע הקטלני האחרון של הארגון היה ב-2016, כשסוהר נפצע ממטען שהונח מתחת לכלי רכבו בבלפסט.

לקריאה נוספת בנושא
מיי אחרי הצבעת אי-האמון: מאוכזבת, אך דלתי נשארת פתוחה

זירת פיצוץ מכונית תופת בעיר לונדונדרי, צפון אירלנד, 20 בינואר 2019. רויטרס
מומחה לזיהוי פלילי בזירה, היום/רויטרס

פוליטיקאים מכל הקשת הפוליטית גינו את הפיגוע. "התביישו לכם, התביישו לכם וחדלו", אמרה מארי לו מקדונלד, חברת השין פיין, הזרוע הפוליטית לשעבר של המחתרת האירית (IRA). היא אמרה לרשת BBC המקומית כי הפיצוץ היה "מתקפה מקוממת".

גארי מידלטון, חבר המפלגה היוניוניסטית הדמוקרטית (DUP) של צפון אירלנד, אמר כי יהיו גורמים בשתי הקהילות שינסו לנצל את משבר הפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי למען מטרותיהם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully