וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: פסגה שנייה בין טראמפ לקים ג'ונג און תתקיים בחודש הבא

18.1.2019 / 22:31

הודעת הבית הלבן נמסרה בתום פגישתו של הנשיא עם יד ימינו של מנהיג קוריאה הצפונית בוושינגטון, במהלכה דנו בפירוק חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני ובתכנון הפסגה, שמיקומה טרם הוחלט. מוקדם יותר נועד השליח הבכיר עם פומפאו, שהכריז כי בפגישה "התקיים דיון טוב"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתכנן פסגה שנייה עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסוף החודש הבא - כך נמסר הערב (שישי) בהודעה מטעם הבית הלבן. "הנשיא מצפה להיפגש עם קים במיקום שיימסר בהמשך", כתבה דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס.

טראמפ קיים היום פגישה בבית הלבן עם ראש צוות המשא ומתן מטעם קוריאה הצפונית קים יונג צ'ול במשך כשעה וחצי, במהלכה דנו השניים בפירוק חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני ובקידום הפסגה בין המנהיגים.

במסיבת עיתונאים נשאלה דוברת הבית הלבן על קיום הפסגה לאור הפעם הקודמת בה דובר על פירוז מנשק גרעיני ומאז לא נקטו בצעדים בכיוון זה. "המשכנו להתקדם וניהלנו שיחות", ענתה. "נמשיך להפעיל לחץ וסנקציות על קוריאה הצפונית עד שיהיה פירוז של חצי האי הקוריאני. ראינו מצדם את המחווה של שחרור האזרחים האמריקנים. השיחות יימשכו והנשיא מצפה לפסגה הבאה".

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: בכיר בקוריאה הצפונית ייפגש השבוע עם טראמפ בארה"ב
יום הולדת ברכבת הסודית: קים קפץ לביקור בסין לקראת פסגה נוספת עם טראמפ
דיווח: וייטנאם עשויה לארח את הפסגה השנייה בין טראמפ לבין קים

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו וראש צוות המשא ומתן מטעם קוריאה הצפונית קים יונג צ'ול בבית הלבן, 18 בינואר 2019. רויטרס
"דיון טוב". פומפאו וקים יונג צ'ול, היום/רויטרס

מוקדם יותר נפגש השליח הצפון קוריאני עם שר החוץ מייק פומפאו. ממשרד החוץ נמסר בתום פגישתם כי "התקיים דיון טוב במאמצים להתקדמות מחויבות הנשיא טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לקיים פסגה שנייה בסינגפור".

במקביל, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי דיפלומטים בכירים משתי המדינות מקיימים בסוף השבוע שיחות חשאיות בשבדיה, במטרה לסייע בקידום פסגה שנייה. על פי גורם דיפלומטי, בין חברי המשלחות נמצאים סגן שר החוץ של קוריאה הצפונית, צ'ו סון-הוי והשליח האמריקני המיוחד לקוריאה הצפונית סטיבן ביגן. כמו כן, שרת החוץ של שבדיה מרגוט וולסטרום משתתפת גם היא בשיחות.

עוד באותו נושא

בדרך לפסגה שניה? ראש צוות המו"מ הצפון קוריאני נחת בוושינגטון

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפסגה בסינגפור, 12 ביוני 2018. AP
פסגה נוספת בחודש הבא. טראמפ וקים, יוני 2018/AP

על רקע הפגישה, דחק מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בארצות הברית ובקוריאה הצפונית לפתוח מחדש במשא ומתן בנושא הפירוק מנשק גרעיני. גוטרש אמר כי "אנחנו מאמינים שהגיע הזמן כי הדיונים בין שתי המדינות יחלו שוב באופן רציני, וכי תכנית העבודה לפירוק חצי האי מנשק גרעיני תוגדר באופן ברור".

גם בפעם הקודמת שהשליח הצפון קוריאני נחת בוושינגטון, ביוני 2018, הוא מסר מכתב לנשיא טראמפ, ומיד לאחר מכן בישר הנשיא על רצונו לפגוש את קים ג'ונג און. המשלחת הצפון קוריאנית, שוהה במלון הנמצא כקילומטר וחצי מן הבית הלבן, ולפי CNN זוהי הפעם הראשונה זה 18 שנה שנציג של הדיקטטורה המבודדת שוהה ללילה בוושינגטון.

(עדכון ראשון: 20:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully