וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרשה המשפטית: חשד שנוה סייע למתמחה בבחינות הלשכה תמורת מין

18.1.2019 / 17:42

המתמחה מסרה עדות במשרד להב 433, שבמהלכה הכחישה חלקית את הטענות. לדבריה, היא אכן קיימה מערכת יחסים אינטימית עם נוה, אולם "הוא בשום שלב לא סייע לי לעבור את הבחינה ולא הכשיר אותי אליה". במקביל הסתיימה חקירת השופטת ועורכת הדין החשודות בפרשה

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: תומר לוי

במשטרה בודקים היום (שישי) אם יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה סייע למתמחה לעבור את בחינות הלשכה ואף קידם אותה כעורכת דין. האישה, בת 32 ממרכז הארץ, מסרה עדות במשרדי להב 433 שבמהלכה הכחישה את החשד.

לדבריה, היא אכן קיימה מערכת יחסים אינטימית עם נוה לפני כשנה, וציינה בפני החוקרים כי "נותרנו עד עכשיו ידידים, אך בשום שלב הוא לא סייע לי לעבור את הבחינה ולא הכשיר אותי לבחינה, כמו גם לא נזקקתי לעזרתו בשום דרך בלימודים". ההתכתבויות בין המתמחה לבין מקורבה בנוגע ליחסים עם נוה נחשפה לראשונה בחדשות 13.

חוקרי המשטרה נטלו ממנה את מכשיר הטלפון שלה כדי לבצע בדיקות. בתום מסירת העדות עזבה המתמחה, המיוצגת על ידי עו"ד שרון נהרי, את משרדי להב 433. במהלך היום הגיעו כמה עדים למסור עדויות בפרשה, בנוסף לשופטת ועורכת הדין החשודות כי העניקו שוחד מיני לנוה תמורת מינוי, או בתמורה לקידום בעלה של אחת מהן, שנחקרו היום.

לקריאה נוספת בנושא
פריצה בלתי חוקית? תכתובות הטלפון של אפי נוה עלולות להיפסל
מפגשים בכנס באילת ובבית של חברים: פרטים חדשים על חקירת נוה
מתי יחסי מין עם מועמדת הופכים לשוחד? מדריך לפרשת אפי נוה

בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
נוה, השבוע/ראובן קסטרו

מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי כל פעולות החקירה של נוה נעשו כדין, "תוך איזון בין האינטרסים השונים הנוגעים לעניין". במשטרה הוסיפו כי "החקירה מתנהלת באישור הגורמים המוסמכים, עם ליווי של פרקליטות מחוז מרכז ופיקוח של פרקליט המדינה, ומחמת הזהירות גם עם בקרה של בית המשפט אשר נתבקש לאשר פעולות חקירה שונות והוא שאישר עיון בחומר רגיש תוך הטלת מגבלות שונות".

הודעה זו מגיעה בעקבות הפרסום כי בעת הארכת מעצרו של נוה ביום רביעי, התגלה כי בידי החוקרים נמצאות תכתובות ממכשירו הסלולרי. לטענת סנגורו, אלו נתפסו באופן בלתי חוקי ונמסרו לכתבת גלי צה"ל הדס שטייף - שהעבירה אותן לידי המשטרה. ב"הארץ" פורסם היום כי מדובר בטלפון ישן של נוה, שתוכנו לא נמחק, וכי שטייף קיבלה חסינות תמורת העברת החומר. על פי הפרסום, המכשיר נפרץ לפני שהועבר למשטרה, תוך שימוש במומחה אבטחה. מומחים פליליים ששוחחו עם וואלה! NEWS סבורים כי במצב כזה הראיות בהחלט עשויות להיפסל, אך לא בטוח שזה סופו של התיק.

עוד באותו נושא

המשטרה הודפת את הטענות: "כל פעולות חקירת אפי נוה נעשו כדין"

לכתבה המלאה
אפי נוה בעת סיום חקירתו בלהב 433 17 בינואר 2019. מוטי מילרוד חדשות "הארץ", אתר רשמי
נוה בעת סיום חקירתו, אמש/אתר רשמי, מוטי מילרוד חדשות "הארץ"

נוה, שחשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים, נחקר אתמול יותר מעשר שעות בלהב 433. ביום חמישי הוא שוחרר למעצר בית של שמונה ימים והורחק ממשרדו ומלשכת עורכי דין. בנוסף אליו, שתי החשודות הנוספות שנחקרו בפרשה, שופטת ועורכת דין - בת זוג של שופט בית משפט השלום שהיה מועמד לקידום, לא הובאו בפני שופט ושוחררו לארבעה ימי מעצר בית.

נוה עומת אתמול במהלך חקירתו עם חלק מחומרי החקירה שנאספו נגדו. בין היתר, סבורים החוקרים כי היו"ר, שהתפטר אתמול מתפקידו, ניהל מפגשים עם השופטת ועם אשת השופט בכמה הזדמנויות, כשחלקן היו בכנסי הלשכה באילת. במקרים אחרים נפגש נוה עם האישה בביתה ובבית חברים שהעמידו את הדירה עבור המפגשים. החוקרים ימשיכו לגבות עדויות מאנשי הוועדה למינוי שופטים. גורם במשטרה אמר כי מאז שהפכה החקירה לגלויה, חלה התקדמות, והתקבל מידע שמחזק את החשד כלפיו.

בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
נוה במהלך דיון הארכת מעצרו, שלשום/ראובן קסטרו

בהודעת התפטרות מטעמו של נוה נמסר: "החלטתי לעשות כן הואיל והלשכה חשובה ויקרה לי עד מאוד. אינני רוצה שענייני האישי - שאני מניח יסתיים במהרה - יפגע בפעילותה החשובה של הלשכה. אני מודה לכל חבריי וידידיי על הדרך המשותפת שעברנו ומאחל הצלחה למי שיבוא במקומי".החלטתי לעשות כן הואיל והלשכה חשובה ויקרה לי עד מאוד. אינני רוצה שענייני האישי - שאני מניח יסתיים במהרה - יפגע בפעילותה החשובה של הלשכה. אני מודה לכל חבריי וידידיי על הדרך המשותפת שעברנו ומאחל הצלחה למי שיבוא במקומי".

(עדכון ראשון: 15:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully