וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה הודפת את הטענות: "כל פעולות חקירת אפי נוה נעשו כדין"

לאחר שעלו טענות בדבר חוקיות השגת תכתובות טלפוניות בפרשה, במשטרה הדגישו כי החקירה מתנהלת באישור הגורמים המוסמכים. כמו כן הוסיפו כי "בית המשפט אישר עיון בחומר רגיש תוך הטלת מגבלות שונות". החשודות בפרשה נחקרות במשך שעות ארוכתו

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: תומר לוי

חקירת אפי נוה - עדכונים אחרונים:

- במשטרה מבהירים: כל פעולות החקירה נעשו כחוק
- סנגורו של נוה: תכתובות ממכשירו הסלולרי נתפסו באופן בלתי חוקי
- מומחה למשפט פלילי: "לפי הלכות העליון, הראיה עשויה להיפסל כליל כראיה קבילה"
- נוה נחקר אתמול יותר מעשר שעות בלהב 433

המשטרה הודיעה היום (שישי) כי כל פעולות החקירה של יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה נעשו כדין, "תוך איזון בין האינטרסים השונים הנוגעים לעניין".
במשטרה הוסיפו כי "החקירה מתנהלת באישור הגורמים המוסמכים, עם ליווי של פרקליטות מחוז מרכז ופיקוח של פרקליט המדינה, ומחמת הזהירות גם עם בקרה של בית המשפט אשר נתבקש לאשר פעולות חקירה שונות והוא שאישר עיון בחומר רגיש תוך הטלת מגבלות שונות". החשודות בפרשה, עורכת הדין והשופטת, נמצאות מאז שעות הבוקר בחקירה.

עוד מסרו במשטרה כי "מעבר לצרכי ניהול החקירה, קיימים גם שיקולים של פגיעה חמורה בפרטיותם של החשוד וצנעת הפרט של גורמים שונים, לרבות כאלה שכלל אינם קשורים לחקירה, עמם בא החשוד במגע ובגין שיקולים אלה החליט בית המשפט להוציא צו זה".

הודעה זו מגיעה הפרסום כי בעת הארכת מעצרו ביום רביעי, התגלה כי בידי החוקרים נמצאות תכתובות ממכשירו הסלולרי. לטענת סנגורו, אלו נתפסו באופן בלתי חוקי ונמסרו לכתבת גלי צה"ל הדס שטייף - שהעבירה אותן לידי המשטרה. ב"הארץ" פורסם היום כי מדובר בטלפון ישן של נוה, שתוכנו לא נמחק, וכי שטייף קיבלה חסינות תמורת העברת החומר. על פי הפרסום, המכשיר נפרץ לפני שהועבר למשטרה, תוך שימוש במומחה אבטחה. מומחים פליליים ששוחחו עם וואלה! NEWS סבורים כי במצב כזה הראיות בהחלט עשויות להיפסל, אך לא בטוח שזה סופו של התיק.

לקריאה נוספת:
מפגשים בכנס באילת ובבית של חברים: פרטים חדשים על חקירת נוה
מתי יחסי מין עם מועמדת הופכים לשוחד? מדריך לפרשת אפי נוה
בצל החשדות נגדו: יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה התפטר מתפקידו

בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
נוה בבית המשפט השלום בתל אביב, אמש/ראובן קסטרו

עו"ד שרון נהרי, מומחה למשפט פלילי, צווארון לבן והסגרות, צפה כי במידה וההתכתבויות אכן הושגו באמצעות פריצה לטלפון ללא צו מתאים, הן בהחלט עשויות להיחשב לא קבילות. "לפי חוק הגנת הפרטיות, לפי חוק סדר הדין הפלילי, ואולי לפי חוק המחשבים - הדברים נעשו בניגוד לדין", אמר. "מה דינה של ראיה שנתפסה בניגוד לדין ובהפרת חוק? לפי ההלכות של בית המשפט העליון היא עשויה להיפסל כליל כראיה קבילה".

נוה, שחשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים, נחקר אתמול יותר מעשר שעות בלהב 433. ביום חמישי הוא שוחרר למעצר בית של שמונה ימים והורחק ממשרדו ומלשכת עורכי דין. בנוסף אליו, שתי החשודות הנוספות שנחקרו בפרשה, שופטת ועורכת דין - בת זוג של שופט בית משפט השלום שהיה מועמד לקידום, לא הובאו בפני שופט והן אתמול שוחררו לארבעה ימי מעצר בית.

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר בתגובה לאופן קבלת הריאיות כי אם "הידיעות על דרך השגת הראיות נכונות, יש לסגור את החקירה הפלילית מיד". עוד נמסר כי "החשדות נגד נוה חמורים והפרשה מזהמת את מנגנון בחירת השופטים ופוגעת באמון הציבור. אין מקום לנוה בחיים הציבוריים ועל המערכת לבחון את עצמה היטב כדי שמצב כזה לא יחזור על עצמו".

אפי נוה מגיע ללהב 433, 17 בינואר 2019. ניב אהרונסון
נוה מגיע ללהב 433, אתמול/ניב אהרונסון

נוה עומת אתמול במהלך חקירתו עם חלק מחומרי החקירה שנאספו נגדו. בין היתר, סבורים החוקרים כי היו"ר, שהתפטר אתמול מתפקידו, ניהל מפגשים עם השופטת ועם אשת השופט בכמה הזדמנויות, כשחלקן היו בכנסי הלשכה באילת. במקרים אחרים נפגש נוה עם האישה בביתה ובבית חברים שהעמידו את הדירה עבור המפגשים. החוקרים ימשיכו לגבות עדויות מאנשי הוועדה למינוי שופטים. גורם במשטרה אמר כי מאז שהפכה החקירה לגלויה, חלה התקדמות, והתקבל מידע שמחזק את החשד כלפיו.

בהודעת התפטרות מטעמו של נוה נמסר: "החלטתי לעשות כן הואיל והלשכה חשובה ויקרה לי עד מאוד. אינני רוצה שענייני האישי - שאני מניח יסתיים במהרה - יפגע בפעילותה החשובה של הלשכה. אני מודה לכל חבריי וידידיי על הדרך המשותפת שעברנו ומאחל הצלחה למי שיבוא במקומי".החלטתי לעשות כן הואיל והלשכה חשובה ויקרה לי עד מאוד. אינני רוצה שענייני האישי - שאני מניח יסתיים במהרה - יפגע בפעילותה החשובה של הלשכה. אני מודה לכל חבריי וידידיי על הדרך המשותפת שעברנו ומאחל הצלחה למי שיבוא במקומי".

(עדכון ראשון: 10:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully