וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביון הגרמני החל לעקוב אחרי מפלגת הימין הקיצוני

סוכנות ביון הפנים נקטה צעדים התחלתיים בהתאם לסמכותה בחוקה, כשתעקוב מקרוב אחרי פעילות "אלטרנטיבה לגרמניה", הגדולה ביותר בפרלמנט. זאת מחשש לתמיכה באידיאולוגיה קיצונית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שירותי ביון הפנים של גרמניה (BfV) הודיעו אתמול (שלישי) כי הם יגבירו את הפיקוח על מפלגת הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה בחשד שהיא מחזיקה באידיאולוגיה קיצונית ומהווה סכנה לסדר הדמוקרטי. עם זאת, הסוכנות טרם הלכה רחוק עד כדי שימוש במודיעים או בהאזנות סתר במעקבה אחרי המפלגה שהתחזקה בשנים האחרונות בשל משבר המהגרים עד שהפכה למפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה.

היא נכנסה לבונדסטג לראשונה ב-2017, כשגרפה 94 מושבים מתוך 709. המפלגה רואה באסלאם כסכנה לערכים הגרמניים וקוראת לצמצום משמעותי של ההגירה למדינה. החלטת סוכנות הביון, המקבילה הגרמנית לשב"כ, מגיעה לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי במאי, שבהן AfD צפויה לקצור הישגים כמו מפלגות לאומניות אחרות.

מעקב צמוד יותר יהיה אחרי ארגון הנוער של המפלגה JA ועל קבוצה נוספת המכונה Flügel. האחרונה מונהגת על ידי ביורן הוקה, חבר מפלגה שנוי במחלוקת שגינה את אנדרטת הזיכרון לשואה בברלין וספג על כך ביקורת וגינויים נוקבים. אלכסנדר גאולנד, אחד ממנהיגי המפלגה, גינה את החלטת סוכנות הביון. "אנחנו נגד ההחלטה הזו. ננקוט פעולה משפטית נגד ההחלטה", אמר.

כרזת בחירות של מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה בפרבר של העיר דויסבורג, ספטמבר 2017. רויטרס
כרזת בחירות של מפלגת אלטרנטיבה בדויסבורג/רויטרס

לפי חוקת גרמניה שגובשה אחרי מלחמת העולם השנייה לבלימת עליית מפלגות קיצוניות, לשירותי הביון יש סמכות לפעול נגד איומים לסדר הדמוקרטי. בעבר עקבה ה-BfV אחרי כמה פוליטיקאים במפלגת השמאל הקיצוני די לינקה שלה היו שורשים למפלגה הקומוניסטית במזרח גרמניה. תומכי ה- AfD השתתפו בשנה חולפת בעצרות של הימין הקיצוני בעיר קמניץ שבמזרח המדינה, שבה נצפו פעילים ניאו-נאציים.

שר החוץ הייקו מאס תמך בנקיטת צעדי המעקב, אך הוסיף כי אלו לבדם אינם מספיקים. "מי שפועל להפלות אנשים על בסיס המוצא שלהם הוא גזען ולאומני", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "חלקים מה- AfD צריכים להיות תחת מעקב שירותי ביון הפנים, אך לעקוב אחריהם לא יפתור את כל הבעיות. מעל הכול, עלינו להתמודד עמם בצורה אובייקטיבית ופוליטית".

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully