וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש זיכה קבלן שהואשם בשוחד: "הסכם רגיל ומקובל בענף הבנייה"

15.1.2019 / 20:18

שמעון גוזלן הואשם במתן שוחד של מאות אלפי שקלים במסגרת פרויקט שביצעה חברת הבנייה שלו עבור עיריית אשדוד. השופט דחה את טענת הפרקליטות וקבע כי הכסף הועבר על פי חוק מהקבלן ודווח לרשויות המס. "שמחים על החלטת בית המשפט", אמר עורך דינו

בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה את שמעון גוזלן, קבלן שהואשם במתן שוחד של מאות אלפי שקלים לגורמים בעיריית אשדוד. משפטם של עמרם כנפו ויצחק דרי, ממלא מקום ראש העיר וסגן ראש העיר לשעבר, עדיין מתנהל. החברה של גוזלן - "ש.י.א. רפאל פרויקטים" - זכתה בשנת 2005 במכרז בנייה ברובע ט"ז באשדוד. לאחר מכן נפגשו דרי וכנפו עם הזוכים בפרויקט, בהם גם גוזלן, והציעו להם כי יפעלו לאשר תוספת יחידות דיור לפרויקט. בתמורה לכך שילם גוזלן לחברה שבבעלותו של דרי 385 אלף שקלים. לפי כתב האישום שהגיש עו"ד שלום שיפר מפרקליטות מחוז דרום, מדובר היה בכספי שוחד.

השופט אהרון משניות דחה שלשום את טענת הפרקליטות. הוא קבע כי הקשר בין גוזלן ודרי התחיל בפועל כחודש וחצי אחרי שוועדת המשנה העירונית לתכנון ובנייה קיבלה את ההחלטה על הגדלת מספר הדירות. משום כך, קבע כי המדינה לא הוכיחה דרי קיבל כספים כדי להגדיל את זכויות הבנייה במכרז בו זכה גוזלן, אלא רק כדי לזרז את קבלת היתרי הבנייה, במסגרת זכויות שקיבל כדין.

אשר דהאן, בית משפט באר שבע, 2011. שי מכלוף
בית המשפט בבאר שבע/שי מכלוף

"המסקנה המתבקשת מכל האמור לעיל", קבע משניות, "היא כי ההסכם שנחתם בין הנאשם ובין דרי... הוא הסכם רגיל ומקובל בענף הבנייה, שנעשה כחוק ודווח לרשויות המס, וכי הכסף שהעביר הנאשם לדרי בהתאם להסכם, היה תמורה סבירה ומקובלת לשירותים שקיבל. לכן, אין מדובר שמתת שניתן לדרי בגלל פעולה הקשורה לתפקידו כעובד ציבור". עו"ד גיורא אדרת, שייצג את גוזלן יחד עם עו"ד אלון קליין, מסר בעקבות הכרעת הדין: "מדובר בפרשייה מלפני מעל עשור. מר גוזלן היה נחוש לכל אורך הדרך בדבר חפותו, ואנחנו שמחים שבתום מאבק משפטי הגענו לתוצאה הזו - פסק דין מזכה".


בניגוד לגוזלן, שני קבלנים אחרים שנכללו בכתב האישום כבר והורשעו בעבירות שונות: הקבלן גלעד פרימק הודה כי שילם לדרי מיליון שקלים בתמורה להגדלת זכויות הבנייה בפרויקט, והורשע במסגרת הסדר טיעון בהפרת אמונים, ואילו הקבלן יואל ישראל הודה והורשע במתן שוחד.

  • עוד באותו נושא:
  • אשדוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully