וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנה אחרי הרצח: אזרח ישראלי עשוי להיות מוסגר לרוסיה

מיכאל בולטוב חשוד שפנה ב-1998 באמצעות מתווך למתנקש על מנת שירצח את שותפו לעסקי הברחת סיגריות בקזחסטן וכך להימנע מתשלום. הוא הכחיש קשר לפרשה ומאז התאזרח ברוסיה ובישראל. לאחר שהתגלו ראיות חדשות, ביקשה רוסיה להסגירו והפרקליטות עתרה להכריז עליו בר-הסגרה

אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
בולטוב נעצר ביום ראשון שעבר על ידי משטרת ישראל/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה במטרה להכריז על מיכאל בולטוב, אזרח ישראל ורוסיה, בר-הסגרה לרוסיה, לצורך העמדתו לדין בגין עבירות רצח, קשירת קשר לביצוע פשע, ועבירות נוספות - כך נודע היום (ראשון). בולטוב נעצר ביום ראשון שעבר על ידי משטרת ישראל.

לפי בקשת הסגרה שהגישה ממשלת רוסיה, ביקש בולטוב בסתיו 1998, בקזחסטן, להתנקש בחייו של שותפו לעסקי הברחת הסיגריות, בכוונה לחמוק מתשלום חוב. עוד נטען כי בסיועו של מתווך פנה בולטוב למתנקש, איש העולם התחתון, והציע לשלם לו כסף תמורת ביצוע הרצח וכי בהמשך העביר בולטוב סכום של 3,000 דולרים למתווך - סכום שבאמצעותו נרכשו שני אקדחים. ביום ב-18 בנובמבר 1998 הגיעו המתנקש ואדם נוסף שגויס לביצוע העבירה אל דירתו של השותף, אזרח סורי, וירו למוות בו ובשלושת בני משפחתו שהתגוררו עמו בדירה. לאחר ביצוע הרצח וכתמורה למעשה, על פי בקשת ההסגרה, העביר בולטוב למתנקש הראשון, דרך המתווך, מספר תשלומים שהסתכמו בכ-20 אלף דולר, ואילו המתנקש השני קיבל סכום של 1,000 דולרים ורכב משומש תמורת שתיקתו.

סמוך לאחר הרצח נחקר בולטוב והכחיש כי עמד מאחורי המעשה. מספר שנים לאחר מכן, בעקבות רצח המתנקש, ולאחר שעזב בולטוב את קזחסטן והתאזרח הן ברוסיה והן בישראל, נתגלו ראיות אשר ביססו את החשד הראשוני נגדו. תיק ההסגרה מטופל על ידי עו"ד יעל ביטון מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה בשיתוף משטרת ישראל (מדור אינטרפול והפעלה חו"ל ותחנת ראש העין).

עוד בוואלה! NEWS:
מתעלה מעל כל ספר ריגול: נשיא ארה"ב בשירות מעצמה זרה
המנהרות הושמדו, ארה"ב נסוגה - והוא שותק: לאן נעלם נסראללה?
נתניהו חשף: חיל האוויר תקף בסופ"ש מחסנים של איראן בסוריה

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • הסגרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully