וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ששוטר שיקר בפני בית המשפט: מבקר מערך התביעה קרא להדיחו

10.1.2019 / 17:40

השופט בדימוס דוד רוזן קבע כי טוען מעצרים משטרתי מסר פרט שקרי לבית המשפט, ובשל כך נותר אדם במעצר "בלתי חוקי בעליל". במשטרה טענו כי השוטר שגה, אך הדגישו כי "לא נמצאה ראיה כי הטיעון השגוי נעשה ביודעין". רוזן קרא לראש אגף החקירות להדיחו

גזר דין של אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מאי 2014. יותם רונן
דוד רוזן בבית המשפט המחוזי בתל אביב ב-2014/יותם רונן

נציב הביקורת על מערך התביעה, השופט בדימוס דוד רוזן, המליץ לראש אגף החקירות במשטרה, ניצב גדי סיסו, להדיח מתפקידו טוען מעצרים משטרתי ששיקר בפני בית המשפט. "הטוען הצהיר הצהרתו בבית המשפט ללא כל בסיס", קבע רוזן והוסיף כי "יתרה מכך, גם משהסנגורים בדיון טענו נגד הצהרתו, לא מצא טוען המעצרים לתקן גישתו".

לפי תמצית ההחלטה שפרסם אתמול (רביעי) רוזן, האירוע שבבסיס ההחלטה היה הארכת מעצר שנערכה ב-15 ביולי השנה. החשוד כבר היה עצור, ולפי החלטה קודמת של בית המשפט היה אמור להשתחרר באותו היום בשעה 12:00. בדיון סבר טוען המעצרים המשטרתי כי הבקשה להארכת מעצרו של החשוד הוגשה "בסביבות השעה 10:00", זאת חרף העובדה שהסנגור הציג בדיון אישור חתום ממזכירות המעצרים ממנו עולה כי הבקשה הוגשה בשעה 12:24 - לאחר שהעצור היה אמור להשתחרר.

בתגובה לפניית רוזן, אמרו במשטרה כי מונה קצין בודק לאירוע, שמצא כי הטוען המשטרתי שגה, אך "לא נמצאה ראיה ממנה ניתן לקבוע כי הטיעון השגוי נעשה ביודעין". בשל כך הוא קיבל "הערת מפקד" שעניינה התרשלות במילוי תפקידו.

לקריאה נוספת:
הנציב רוזן: "תובעת משטרתית בכירה התבטאה באופן לא ראוי"
הפרקליטות הסתירה מבית המשפט "ראיית זהב" - והנאשם זוכה

סגן ראש אגף חקירות ומודיעין, תת ניצב גדי סיסו. חטיבת דובר המשטרה
ראש אגף החקירות במשטרה ניצב גדי סיסו/חטיבת דובר המשטרה

רוזן לא הסתפק בכך. "טוען המעצרים מסר מידע כוזב לערכאת בית המשפט ופעל בניגוד להנחיה של משטרת ישראל, המחייבת הגשת בקשות מעצר מלאות ומפורטות עד השעה 11:00, לכל המאוחר", כתב בהחלטתו. "דברים אלה מקבלים משנה תוקף וחומרה עת עולה מהם כי נוכח התנהלותו של טוען המעצרים, בעצור שהה הלכה למעשה במעצר בלתי חוקי בעליל". עוד ציין רוזן כי גם טופס בקשת המעצר שהוגש באיחור, היה למעשה ריק מתוכן.

"הרושם הכללי שעלה מבקשה זו הוא כי למעשה מדובר בבקשה הבאה למלא 'משבצת' שאמורה להציג 'תקינות' שאיננה", כתב בהחלטתו. בסופו של דבר קבע רוזן כי התנהלותו של השוטר הייתה "פסולה ונפסדת הפוגעת בזכויות חשודים", והמליץ להדיח אותו מתפקידו. לדבריו, "שוטר במשטרת ישראל, ובוודאי שוטר המייצג את המדינה בערכאות בתפקיד טוען מעצרים, אינו יכול להמשיך בתפקידו זה לאחר שכשל במסירת הצהרת שקר בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully