וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד מובהק ומסוכנות: הותרה לפרסום ההחלטה על החשוד בטרור יהודי

בית המשפט נענה לבקשת המשטרה לפרסם חלק מהחלטתו של השופט שהורה על הארכת מעצרו של אחד החשודים. בהחלטה טען השופט אבנון כי בעניינו של החשוד "העבירות מקימות עילות מעצר מובהקות מסוג מסוכנות וחשש לשיבוש הליכי חקירה בעוצמה גבוהה ביותר"

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

בית משפט השלום בראשון לציון התיר היום (חמישי) לפרסם חלק מהחלטתו בעניין הארכת מעצרו של החשוד בפרשת הטרור היהודי, זאת לבקשת המשטרה. כך, במסגרת החלטתו, השופט גיא אבנון טען כי בעניינו של החשוד במעורבות ברצח הפלסטינית עאישה א-ראבי "עוצמת החשד היא הגבוהה ביותר". השופט הסביר כי "העבירות המיוחסות לחשוד מקימות עילות מעצר מובהקות מסוג מסוכנות וחשש לשיבוש הליכי חקירה, ומדובר בעילות בעוצמה גבוהה ביותר, שאינן מאפשרות שחרורו של החשוד לחלופת מעצר כלשהי".

כמו כן, קבע השופט בהחלטתו כי "ניכר שהיחידה החוקרת בשילוב עם שירות הביטחון הכללי מבצעים חקירה יסודית, רצינית, מאומצת, תוך ניסיון להגיע לחקר האמת". השופט אבנון התייחס גם לתפקוד הרשויות החוקרות וטען כי "לעת הזאת מצאתי כי היחידה החוקרת ניצלה כראוי את פרק הזמן בו החשוד נתון במעצר".

במסגרת הדיון המדובר, החליט השופט לשחרר ארבעה מתוך חמשת החשודים ממעצר בתנאים מגבילים, זאת בהתאם לבקשת שירות הביטחון הכללי (שב"כ). מעצרו של הנער החמישי העצור מיום ראשון שעבר ושבעניינו הותר לפרסם חלקים מהחלטת השופט, הוארך בשישה ימים. שלושה מהחשודים שהו במעצר במשך 12 יום ושניים נוספים במשך חמישה ימים.

לקריאה נוספת:
4 מהחשודים בטרור יהודי שוחררו ממעצר; בשב"כ הודפים את הביקורת
פרשת הטרור היהודי: עשרות תלמידי הישיבה ברחלים זומנו להעיד
נתניהו מתייצב לצד שב"כ: "אין מקום להתקפות על הארגון"

הכנות בבית המשפט לקראת הארכת מעצרם של הקטינים בחשד לטרור יהודי, השלום, ראשון לציון 6 בינואר 2018. ניב אהרונסון
בית המשפט בראשון לציון, היום/ניב אהרונסון

דברי השופט אבנון על התנהלותם התקינה של גורמי החקירה באה לאחר שגורמים שונים בציונות הדתית הטיחו ביקורת קשה בשב"כ על האופן שבו נוהלה החקירה. בין השאר נמתחה ביקורת על כך שמחלק מהחשודים נמנע מפגש עם עורך דין בהתאם לסעיף בחוק הנוגע לחקירות בעבירות ביטחון. בארגון חוננו שייצג את החשודים בירכו על החלטת בית המשפט ומתחו ביקורת חריפה נגד שב"כ ועל האופן שלטענתם ניהל את החקירה. "נדרוש כי יבוצע תחקיר הכיצד הגיע שב"כ למצב כזה בו חוקר בחקירות כה קשות חפים משפע תוך התעלמות מוחלטת מזעקתם וזעק המשפחות ועורך דינו", אמר עו"ד חי הבר מחוננו. "שוב השב"כ גרם נזק נפשי לנערים חפים מפשע".

עו"ד איתמר בן גביר, הנמנה עם מייצגי החשודים הוסיף כי "מרגע שראיתי את הספינים של שב"כ ושמעתי על ההדלפות המגמתיות, היה ברור שהמעצר נבע בעיקר משיקולים של יחסי ציבור. אינני מבין כיצד הפרקליטות איפשרה את המעצרים, כשהיה ברור מלכתחילה שאין חומר של ממש הקושר את החשודים ובתוכם מרשי למעורבות במעשה אני מצפה מחוקרי השב"כ לערוך חשבון נפש".

בשב"כ הגיבו על הביקורת ומסרו כי "מאז המעצרים התנהל מאמץ יזום ומתמשך של גורמים בעלי אינטרס, שנועד לשבש את מהלכי החקירה, לרבות הפצת מידע כוזב ביחס להתנהלות החקירה, תוך הכפשת השב"כ ועובדיו".

עוד באותו נושא

הרגו ונערכו לחקירת שב"כ: נערים חשודים ברצח פלסטינית

לכתבה המלאה
רחלים, 30 בדצמבר 2018. רוני כנפו
ישיבת פרי הארץ בה למדו החשודים. רחלים/רוני כנפו

אתמול הגיעו שוטרים לישיבת "פרי הארץ" ברחלים, בה לומדים כל החשודים, וחילקו זימונים למתן עדות לכ-30 תלמידים. בארגון חוננו המייצג את החשודים טענו כי חלוקת הזימונים נעשתה שלא כחוק משום שלא היה לשוטרים צו כניסה למקום והזימונים. היום, אף אחד מהתלמידים שזומנו לא התייצב בהתאם לבקשת המשטרה.

מהמשטרה נמסר אתמול כי "בימים אלו נחקרת פרשייה של חשד למעורבות בפעילות טרור תחת צו איסור פרסום. מטבע הדברים לא נפרט אודות חקירות מתנהלות ופעולות חקירה המתבצעות במסגרתן. יחד עם זאת נציין כי תכלית החקירה, כמו גם כל הפעולות המתבצעות במסגרתה היא אחת - הגעה לחקר האמת ומיצוי הדין עם המעורבים".

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת בכנס של ראשי ערים על עתידן היהודי של הערים המעורבות, אפריל 2011. נמרוד סונדרס
"לאובדן האמון יש מחיר". הרב אליהו/נמרוד סונדרס

במקביל, המתקפה בציונות הדתית על שב"כ נמשכת. הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, ומהרבנים הבולטים בציונות הדתית, פרסם היום מכתב פתוח לראש שב"כ נדב ארגמן, שבו הוא מאשים את הארגון ב"שיימינג" וב"עוול נורא", בעקבות חקירת רצח עאישה א-ראבי

"כדאי שתדע כי לאיבוד האמון הזה יש מחיר", כתב הרב אליהו. "המחלקה היהודית שבפיקודך מקלקלת לכל הארגון שאתה עומד בראשו. צריך לסגור את מחלקה זו או לפחות לפטר את ראשיה. אציע לכל חברי הרבנים ולכל אישי הציבור לא להיפגש עם ראשי המחלקה היהודי של השב"כ עד שתתנצלו ותבקשו סליחה מכל ישיבת רחלים ברבים". בין היתר הרב אליהו מגדיר חלק מפעולות השב"כ בחקירה "שבר עמוק מבחינתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully