וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל כסף: רצחו את יארה איוב במאפייה, והשליכו את הגופה לפח

10.1.2019 / 13:39

מוחמד אבו זינב ונער נוסף הואשמו במעורבות ברצח הנערה מהיישוב גוש חלב, שגופתה אותרה לפני כחודשיים. היא נעדרה במשך שלושה ימים מביתה ובתום סריקות היא אותרה בפח אשפה סמוך למאפייה של אבו זינב. השניים הכחישו את מעורבותם במעשה

מוחמד אבו זינייב בבית המשפט המחוזי בנצרת/צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

רצח יארה איוב - עדכונים אחרונים

- כתב אישום הוגש נגד שני תושבי גוש חלב, אחד מהם קטין
- הנאשם שילם ליארה כסף - ומשמאס בכך החליט לרצוח
- השניים רצחו את הנערה במאפייה
- הגופה התגלתה בפח סמוך

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד מוחמד אבו זינב, בן 29 מגוש-חלב בגין רצח הנערה יארה איוב, בת ה-16, תושבת הכפר. בנוסף הואשם נער בן 17 שבשל היותו קטין פרטיו אסורים לפרסום.

גופתה של איוב נמצאה ב-26 בנובמבר, אחרי שנעדרה מביתה במשך שלושה ימים. היא אותרה בתוך פח אשפה ברחוב, סמוך למאפייה של אבו זינב, המקום בו נראתה בפעם האחרונה, בדרכה לקנות מאפים ליום הולדת של חברתה. "היא הלכה ליום הולדת של חברה ביום שישי אחר הצהריים, בדרך קנתה כיבוד ומאז לא נראתה". אמר סעיד מחמוד, בן הדוד של הנרצחת. ביום בו נמצאה גופתה. "היא הייתה נערה כל כך אחראית ולכן ההורים החלו להשתגע מרוב דאגה. החלו חיפושים אחריה".

לקריאה נוספת:
החשוד החמישי: בן 17 נעצר בחשד למעורבות ברצח הנערה בגוש חלב
"בלתי נתפס שנערה יוצאת מהבית ונרצחת": הפשע שמסעיר את הכפר השקט בגליל
חשד לרצח בגליל: גופת נעדרת בת 16 נמצאה בגוש חלב

מחמד אבו זינב המואשם ברצח יארה איוב. אתר רשמי
הואשם ברצח. מוחמד אבו זינב/אתר רשמי
הנאשם הבגיר החשוד ברצח הנערה יארה איוב במהלך כתב האישום בעניינו במחוזי נצרת 10 בינואר 2019. שלומי גבאי
אבו זינב בבית המשפט, היום/שלומי גבאי

היעדרה של יארה מביתה בחודש נובמבר עורר חשד כבר מהיום הראשון, ב-23 בנובמבר. מדובר בנערה שלא נעדרה אף פעם מביתה ושהייתה אמורה להגיע למסיבת יום הולדת של חברתה. מהרגע בו דיווחה משפחתה על היעדרותה, המקרה הוגדר כ"תיק נעדר לטיפול מידי". בכתב האישום נטען כי חודשים אחדים לפני האירוע נתן אבו זינב לאיוב בכמה הזדמנויות "בלית ברירה" סכומי כסף של מאות שקלים בכל פעם. ביום בו נעדרה, נטען כי מאס בכך והוא החליט להמיתה. שני הנאשמים ביצעו את המעשה במאפייה ושיספו את גרונה והשליכו את הגופה לפח סמוך.

עם הזמן החשדות נגדו התגברו. שלושה ימים לאחר שנעלמה, סמוך לשעה 12 בצהריים גופתה של יארה נמצאה בפח אשפה בקרבת המאפייה. השוטרים שהיו בזירה סיפרו אז כי היה מדובר במחזה קשה ביותר. החשדות נגד אבו זינב גברו וחקירת המשטרה העלתה עוד ועוד ראיות. החקירה נוהלה בפיקודו של רב-פקד עוזי הדר, ראש מחלק פשעים מיוחדים בימ"ר צפון. בשלב מסוים החלו לעלות חשדות גם נגד הנער והוא נעצר גם כן.

במהלך החקירה נעצרו כמה חשודים, בהם שני הנאשמים. גם הוריו ואחיו של הנאשם, האב בן 53, האם בת 50 ואחיו בן 21, נעצרו בחשד לסיוע לאחר מעשה הרצח, אך כתבי אישום נגש השלושה לא יוגשו נגדם היום. הם שוחררו ממעצר לאחר כ- 30 יום וההחלטה הסופית בעניינם טרם התקבלה.

יארה איוב. דוברות המשטרה, אתר רשמי
גופתה נמצאה בפח האשפה. יארה איוב/אתר רשמי, דוברות המשטרה

רצח הנערה זעזע את גוש-חלב בצפון הארץ. ביישוב נערכו עצרות מחאה גדולות נגד מקרי אלימות נגד נשים ועצרות דומות נערכו ברחבי הארץ. בגוש-חלב מספרים כי הרצח טלטל את בני הנוער ביישוב ויש ביניהם שחוששים לצאת מבתיהם לאחר שעות הלימודים.

שני הנאשמים מכחישים כי הם שרצחו את הנערה, אולם על פי כתב האישום בידי המשטרה ראיות המצביעות כי השניים הם שביצעו את הרצח האכזרי. עו"ד באסל פלאח, המייצג את מוחמד אבו זינב: הנאשמים לא קשורים לרצח. הפרקליטות ביקשה לאסור פרטים מכתב האישום, אותם פרטים מעלים סימני שאלה רבים. למשל: במקומות בהם נעשו חיפושים במשך שלושה ימים לא הייתה גופה, איך אחרי שלושה ימים היא נמצאה. כמו כן, המקום שנטען שבו היה הרצח היה פתוח במשך שלושה ימים לאחר הרצח".

עו"ד עאדל דבאח, המייצג את הקטין החשוד ברצח אמר כי ימשיך להיאבק על חפותו. "נעשה את כל המאמצים להוכיח את חפותם", אמר. "מדובר בתיק נסיבתי. היו שמועות שעפו באויר. לא היתה הודאה. שני החשודים מכחישים את מעורבותם ונמשיך להיאבק".

הנאשם הבגיר החשוד ברצח הנערה יארה איוב במהלך כתב האישום בעניינו במחוזי נצרת 10 בינואר 2019. שלומי גבאי
בית המשפט בנצרת, היום/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully