וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעוטונים - לא שטח הפקר": חוק המצלמות אושר סופית במליאה

רגע לפני פיזורה אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המחייבת התקנת מצלמות בפעוטונים, לצורך "הרתעה מפגיעה בפעוטות". ח"כ שאשא ביטון: "תחילתה של מהפכה". המועצה לשלום הילד: "הצעה חשובה, אך היא עושה רק חצי עבודה"

בווידאו: תיעוד ההתעללות בפעוטון "הקטנטנים של יעל" ברמת גן/צילום: מצלמות אבטחה

(בווידיאו: תיעוד התעללות בפעוטון שפורסם בנובמבר האחרון)

רגע לפני פיזור הכנסת לקראת הבחירות שיתקיימו בחודש אפריל הקרוב, אושר היום (שני) במליאה החוק שמחייב התקנת מצלמות במעונות היום. הצעת "חוק המצלמות", שאושרה בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 50 ח"כים, תיכנס לתוקף ב-1 בספטמבר 2019, לצד חוק הפיקוח על המעונות, ותחול על מסגרות שבהן יש לפחות שבעה פעוטות.

הצעת החוק מחריגה מסגרות הפועלות בשטחים המשמשים במקביל לצרכי מגורים או במסגרות שבהן יותר מ-70% מההורים מתנגדים להתקנת המצלמות. עם כניסת הצעת החוק לתוקף תחל תקופת הסתגלות של שנה, במהלכה המדינה תתמרץ מעונות יום לפעוטות שיתקינו מצלמות בשטחן באופן וולונטרי.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "מצלמות המתעדות את הטיפול בפעוטות חסרי ישע יכולות לשמש אמצעי הרתעה, בקרה ואכיפה שאין להמעיט ביעילותו. התקנת המצלמות נועדה להשיג שלוש מטרות מרכזיות: הרתעה מפגיעה בפעוטות, איתור מקרי פגיעה ושימוש בתיעוד פגיעה שאירעה לשם חקירה ואכיפה".

עוד בוואלה! NEWS:
הקו הישיר בין הצפון לדרום - יבוטל: שינויים ברכבות בימי שישי
התפרצות החצבת: חשש להדבקת מאות בבני ברק; שני ילדים חלו ביבנאל
לאן הולכים מכאן? מורה נבוכים לפיזור הכנסת | הולכים לבחירות

העובדות תועדו מושכות מזרן מתחת לאחד הפעוטות, והניחו שמיכה על פניו של אחר
4.11.18. מצלמות אבטחה, צילום מסך
"המטרה - שימוש בתיעוד פגיעה לשם חקירה ואכיפה". תיעוד התעללות בגן "הקטנטנים של יעל"/צילום מסך, מצלמות אבטחה

ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו), שיזמה את הצעת החוק עם ח"כים נוספים, אמרה כי "זוהי תחילתה של מהפכה. עד לא מזמן מסגרות גילאי לידה עד שלוש היו שטח הפקר לחלוטין, חוק המצלמות משלים את חוק הפיקוח ושני החוקים הללו מתחילים תהליך של הסדרה למען בטחונם האישי של ילדנו".

עו"ד ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד, אמרה שמדובר בהצעת חוק חשובה ש"תיתן הגנה משמעותית לפעוטות", אך מצער שהיא תיתן הגנה רק לחלקן. "למרות חשיבותה של ההצעה, הבענו במהלך הדיונים ביקורת נוקבת על התעקשות הממשלה כי יותקנו מצלמות שיתעדו את הפעילות במעון בהקלטת וידאו בלבד, אך ללא קול", הסבירה. "יותר מפעם אחת נחשפנו לחשד להתעללות נפשית קיצונית שהתבטאה בשיח אלים ומשפיל כלפי פעוטות. במקרים האלה, אלמלא הייתה הקלטה של קול ייתכן ועד היום, היו אותם פעוטות חיים באימה ובסיוט מתמשך, שעה שצילום לבדו לא יכול היה לחשוף את ההתעללות הנפשית שאינה משאירה סימן כחול או חבורה".

נוימן ביקרה גם את ה"התעקשות של משרד המשפטים להחריג משפחתונים הפועלים בתוך בתי מגורים, ודרשנו כי החוק יחול גם במקרים בהם פעילות המעון מתקיימת בסלון ביתה של המטפלת כל עוד הפעוטות נמצאים שם". היא טענה כי הצעת חוק "עושה רק חצי עבודה" ו"משאירה יותר מדי פעוטות מחוץ לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully