וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני נהרג בעימותים ברמאללה; אלפים הפגינו בגבול עזה

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי צעיר בן 18 נהרג בעימותים עם צה"ל שהתקיימו באזור רמאללה. במקביל התחדשו הפרות הסדר בגבול הרצועה במסגרתן השתתפו כ-10 אלף מפגינים, שכמה מהם חצו לישראל ושיגרו בלונים לשטחה

דובר צה"ל

צעיר פלסטיני נהרג בעימותים עם צה"ל באזור רמאללה - כך דיווח היום (שישי) משרד הבריאות הפלסטיני. הצעיר, מוחמד יוסף נחלה ממחנה הפליטים ג'ילזון, נפצע בעימותים בכניסה הצפונית לעיר אל-בירה הסמוכה לרמאללה ובהמשך מת מפצעיו.

במקביל, כ-10 אלף מפגינים השתתפו בהפרות סדר שהתקיימו בגבול רצועת עזה. במסגרת ההפגנות כמה ילדים פלסטינים חצו לשטח ישראל ושבו על עקבותיהם. בנוסף לכך, כמה בלונים נצפו משוגרים משטח הרצועה לישראל ומטען חבלה מאולתר הושלך על חיילי צה"ל, אך לא היו נפגעים. משרד הבריאות בעזה דיווח כי 60 פלסטינים נפצעו בעימותים.

עוד בוואלה! NEWS:
הסיבה לפרצה והלוחמים שהתריעו: פרטים חדשים מהפיגוע בבית אל
גם עם היוניקלו: חמאס עשוי להצית לנתניהו שדה קוצים פוליטי
"שותים לאזרחים את הכסף": מאות מחו על יוקר המחיה בצומת השלום

פלסטיני משליך אבנים בעימותים עם צה"ל ליד ההתנחלות בית אל באזור רמאללה ב-14 בפברואר 2018. רויטרס
פלסטיני משליך אבנים בעימותים באזור רמאללה ובית אל, היום/רויטרס

העימותים בשטחים התקיימו על רקע פעילות מתוגברת של צה"ל בעקבות הפיגועים האחרונים. דובר צה"ל הודיע כי במהלך היום לוחמים אבטחו נקודות וכבישים מרכזיים בכוחות מתוגברים וכי במהלך השבת יימשכו הסריקות באזור בנימין והיערכות לאבטחת היישובים. בנוסף לכך, כוחות הנדסה פעלו החל משעות הבוקר למיגון תחנות אוטובוס וטרמפיאדות ביהודה ושומרון, ו-120 מיגוניות מבטון הוצבו ב-20 מוקדים.

מפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף ערן יניב אמר כי "אנחנו נמצאים בתקופה מתוחה, אחרי שבוע בו מחד שמנו ידינו על שני מחבלים בזכות פעילות מאומצת ושיתוף הדוק בין גופי הביטחון השונים ומנגד שבוע בו ספגנו שלושה פיגועים קשים". יניב חיזק את המשפחות השקולות והוסיף כי "כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה פועלים כעת במרחב גזרת יהודה ושומרון, באמצעים גלויים וסמויים במטרה לעצור את האחראים לפיגוע אמש בצומת אסף והבוקר בעמדה הצבאית סמוך לבית אל. במקביל אנחנו ממשיכים לפעול במטרה למנוע ולסכל את הפיגוע הבא, לצד תגבור מאמץ ההגנה בצירים וביישובים".

עוד באותו נושא

לשבור את הקשר בין עזה לרמאללה: הקרב מול התחזקות חמאס בגדה

לכתבה המלאה
פלסטיני פצוע בהפרות הסדר בגבול רצועת עזה ב-14 בדצמבר 2018. רויטרס
פינוי פלסטיני פצוע בהפגנות בדרום רצועת עזה, היום/רויטרס

בנוסף למתיחות ביהודה ושומרון, מתנהל במקביל מבצע "מגן צפוני" בגבול לבנון לנטרול המנהרות ההתקפיות של חיזבאללה. ביום ראשון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אין עניין בהסלמה מול הפלסטינים והתייחס להיערכות הישראלית לאפשרות של יציאה למבצע בעזה. "אנחנו היום במצב לעשות הרבה יותר במבצע צבאי בעזה אם נידרש לכך, כי ניצלנו ואנחנו מנצלים את הזמן להיערכות. הקבינט קיבל על כך עדכון ראשוני", הוסיף.

הבכיר הפלסטיני טלאל אבו דריפה אמר מוקדם יותר היום לסוכנות הידיעות הפלסטינית סווא כי ההפגנות היום הן "בעלות חשיבות מיוחדת" בהיותן נושאת כותרת לפיה "ההתנגדות היא זכות לגיטימית לפני מדיניות הכוחנות וניסיונות ארצות הברית לתאר אותה כטרוריסטית". אבו דריפה התייחס למאמצי ההסדרה ואיים כי הפלסטינים "נתנו הזדמנות אחרונה לישראל ולגורמים האזוריים בעלי החסות להבנות להסדרה, בכדי שישראל תמלא את התחייבויותיה בהסרת המצור תמורת שקט בגבול הרצועה, אחרת יחזרו ההפגנות לצורתן ולמתכונתן הקודמת".

(עדכון ראשון: 16:22)

פינוי ההרוג מהזירה:

פלסטיני משליך אבנים בעימותים עם צה"ל ליד ההתנחלות בית אל באזור רמאללה ב-14 בפברואר 2018. רויטרס
פלסטיני משליך אבנים בעימותים באזור רמאללה ובית אל, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully