וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפך הושלם: ראש ממשלת ארמניה זכה ברוב מוחלט, מפלגת השלטון לשעבר קרסה

חצי שנה אחרי שהוביל את המחאה נגד השלטון הקודם, הגוש הפוליטי של ניקול פשיניאן זכה בכ-70% מהקולות. מפלגת השלטון הקודמת עשויה להיעלם לחלוטין. "רוב מהפכני בפרלמנט", הכריז ראש הממשלה, שמבטיח לשמר את הברית עם רוסיה

רויטרס

ראש ממשלת ארמניה המכהן, ניקול פשיניאן, צפוי לקדנציה נוספת לאחר שהגוש הפוליטי בראשותו ניצח בבחירות הכלליות שנערכו במדינה - כך הודיעה הלילה (שני) ועדת הבחירות המרכזית. הגוש, הכולל את מפלגתו של פשיניאן, זכה ב-70.4% מקולות. פשיניאן נבחר במאי האחרון לאחר מחאה נרחבת שהנהיג נגד שחיתות. הוא התפטר באוקטובר האחרון כדי לאפשר את פיזור הפרלמנט וקיום בחירות חדשות.

התוצאות הראו כי שתי מפלגות אופוזיציה מתונות השיגו די קולות כדי לעבור את 5% החסימה כדי להיכנס לפרלמנט. מפלגת השלטון הקודמת, המפלגה הרפובליקאית, קיבלה רק 4.7% מהקולות ולא ברור אם היא תצליח להיכנס לפרלמנט. לפי חוקת ארמניה, 30% מהמושבים שמורים למפלגות האופוזיציה.

פשיניאן חיזק משמעותית את כוחו הפוליטי. הוא עלה לשלטון במאי אחרי שבועות של הפגנות ענק נגד השחיתות השלטונית, שהחלו במחאה על כך שהנשיא לשעבר סרז' סרקזיאן נבחר לראש הממשלה. עורך העיתון לשעבר, שנכלא ב-2008 בגין הסתה למהומות, הוא דמות שונה לחלוטין מזו של המנהיגים ששלטו בארמניה מאז סוף שנות ה-90.

"אזרחי ארמניה יצרו רוב מהפכני בפרלמנט", אמר פשיניאן לכתבים אחרי פרסום התוצאות. "אם המגמה הזו תימשך, לא יהיו לרוב בעיות ביישום שינויים בחקיקה".

עוד סיפורים מהעולם בוואלה! NEWS:
דיווח בקולומביה: 14 ישראלים נעצרו בחשד לשידול קטינות לזנות
"אני לא נושם" וקולות ניסור: רגעיו האחרונים של חאשוקג'י
ממשלת צרפת: מחאת האפודים הצהובים - קטסטרופה לכלכלה

ראש ממשלת ארמניה ניקול פשיניאן מצביע בבחירות בקלפי בירוואן, 9 בדצמבר 2018. רויטרס
צפוי לקדנציה נוספת. פשיניאן מצביע בבחירות, אתמול/רויטרס

אחרי השינוי במדינה הקווקזית שבה חיים כשלושה מיליון תושבים, ניסתה ממשלתו של פשיניאן לשנות את חוק הבחירות. עם זאת, מפלגת השלטון לשעבר, שהחזיקה ברוב בפרלמנט היוצא, חסמה את המהלך. בחודש האחרונים הודחו בכירים בממשל וחלקם אף נעצרו. ביום שישי נעצר הנשיא לשעבר רוברט קוצ'ריאן באשמת ניסיון להפיל את הסדר החוקתי. הוא שימש בתפקיד בין 1998 ל-2008, תקופה שבמהלכה היו הפגנות המוניות במחאה על בחירות שנויות במחלוקת.

פשיניאן הבטיח כי הוא לא יעשה שינויים משמעותיים במדיניות החוץ של רוסיה וכי הוא ישמור על הברית עם מוסקבה. ארמניה מארחת בסיס צבאי רוסי והיא חברה בגוש צבאי וכלכלי בהובלת מוסקבה. הוא גם הבטיח כי ייצמד למדיניות הקיימת ביחס לסכסוך עם אזרבייג'ן סביב נגורנו קרבאך. למרות הפסקת אש מ-1994, שתי השכנות עדיין מאשימות זו את זו בהפרות ובתקריות לאורך הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully