וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנהגות חסרת אנושיות": הוחמר עונשו של צעיר שהשתתף באונס קבוצתי

9.12.2018 / 16:39

לאחר שהפרקליטות ערערה על העונש שניתן לצעיר בן 26, שלקח חלק באונס קבוצתי שאירע בראשון לציון לפני שלוש שנים, העליון החמיר את עונשו מ-11 שנות מאסר בפועל ל-14. על אף שהנאשם לא אנס את האישה, קבע העליון כי הצעיר לקח חלק מרכזי בחטיפה, "ידע על האונס ואפשר אותו"

חשוד בביצוע אונס קבוצתי בראשון לציון, בימ"ש השלום ראשל"צ, 30 ביולי 2015. מגד גוזני
חשוד בביצוע האונס הקבוצתי בבית המשפט, יולי 2015/מגד גוזני

בית המשפט העליון קיבל היום (ראשון) את ערעור המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה והחמיר בעונשו של נאשם שהורשע בביצוע אונס קבוצתי על אף שלא ביצע בעצמו את המעשה, והטיל עליו עונש של 14 שנות מאסר בפועל.

על פי כתב האישום, ביוני 2015, הנאשם, יליד אריתריאה בן 26, וארבעת חבריו פגשו אישה, אז כבת 31, בראשון לציון וישבו איתה מחוץ למסעדה כשהיא שיכורה. לאחר זמן מה, הצעיר וחבריו גררו את האישה בכוח, בניגוד לרצונה, לחדר מעל המסעדה, השכיבו אותה על מיטה ויצאו מהחדר. שניים מהם נכנסו כל אחד "בתורו" ואנסו אותה, תוך שהיא צועקת וזועקת לעזרה. בזמן זה, הנאשם עמד מחוץ לדלת כשהוא יודע שחבריו אונסים אותה ואף גירש מהמקום ידיד של האישה שהגיע לחפשה כששמע את צעקותיה. לאחר שני חבריו, נכנס הצעיר לחדר, אך משסירבה האישה לקיים איתו יחסי מין, יצא משם. כשעתיים לאחר המקרה הגיע שוב הידיד שלה למקום והנאשם שוב דחף אותו, אך הידיד סרב ללכת, שחרר את הצעירה והשניים עזבו את המקום.

הצעיר הודה בבית המשפט המחוזי בלוד ברוב העובדות שיוחסו לו בכתב האישום, אך חלק על היותו מבצע העבירה, שכן לא קיים עם האישה יחסי מין. בית המשפט, בניהול התיק על ידי עו"ד שרה טל, קבע שהצעיר אשם בעבירות חטיפה ובשתי עבירות של אינוס בקבוצה, והטיל עליו עונש של 11 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי לאישה בסך של 80 אלף שקלים.

עוד בוואלה! NEWS
תומך בפלסטינים ומצטט את דרוויש: סערת מינוי סגן ראש העיר בחיפה
אישה שהרגה אדם ששידל אותה לזנות תוכל להשתחרר רק אחרי 50 שנה
השופט בדימוס רוזן: שוטרים תופרים תיקים לאזרחים שמתלוננים נגדם

חשודים בביצוע אונס קבוצתי בראשון לציון, בימ"ש השלום ראשל"צ, 30 ביולי 2015. מגד גוזני
"ידע אל האונס". החשודים בביצוע האונס הקבוצתי בבית המשפט, יולי 2015/מגד גוזני

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, בייצוג עו"ד איתמר גלבפיש ועו"ד שרה טל, הגישה ערעור בו נטען שהעונש שקבע בית המשפט המחוזי הקל עם הנאשם והטיל עליו עונש שאינו הולם את חומרת המעשים שביצע, גם אם לא אנס פיזית את האישה. בית המשפט העליון קיבל את ערעור המדינה וגזר על הנאשם 14 שנות מאסר, תוך שהוא מציין שערכאת הערעור אינה ממצה את מלוא חומרת הדין.

בנוסף, בית המשפט העליון ציין בפסק דינו, כי "החומרה הטמונה בעבירות מין מתעצמת במקרים בהם מדובר באונס קבוצתי". עוד כתבו כי "במקרים של אונס קבוצתי שנעשה באכזריות ובבריונות, תוך שהנאשמים מתייחסים לקורבן מעשיהם ככלי לסיפוק יצריהם ומעבירים אותה מיד ליד, תוך ניצול מצבה, נכנסים לרף הגבוה ביותר של העבירה".

בעניינו של הנאשם, ציין בית המשפט כי "הצעיר היה שותף פעיל בביצוע אונס קבוצתי ברוטאלי במתלוננת, אשר התאפיין בהתנהגות אכזרית חסרת אנושיות כלפיה, תוך שהיא שיכורה וחסרת יכולת ממשית להתנגד. חלקו של המשיב בביצוע העבירות משמעותי ביותר". לדברי השופטים, כבר בתחילת המקרה, בזמן שהחבורה שהתה במסעדה, הצעיר הוא זה שהתיישב על ברכיה של האישה ולאחר מכן, תוך ניצול חוסר תשומת ליבו של ידידה, הוא זה שנטל "חלק מרכזי ודומיננטי ביותר בחטיפתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בית המשפט העליון, ירושלים  2 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
החמירו את העונש. בית המשפט העליון בירושלים/ראובן קסטרו

עוד הסבירו בבית המשפט כי הנאשם בתחילה החזיק את האישה בידה וגרר אותה לכיוון החדר תוך שהיא מנסה להתחמק מאחיזתו, ובהמשך סחב אותה בפלג גופה העליון. לדבריהם, לאחר שהכניס אותה לחדר ויצא, עמד הצעיר בסמוך לדלת והאזין למתרחש בפנים. "הוא עמד כזקיף השומר מחוץ לחדר על מנת לאפשר לנאשמים האחרים לבצע בה את זממם ללא הפרעות והמתין לתורו להיכנס לחדר", ציין בית המשפט. "בתוך כך, הוא הדף את ידידה שהגיע לאחר ששמע את קריאות המתלוננת לעזרה, כדי למנוע ממנו להגיע לחדר ולחלץ את המתלוננת. כל זאת, על מנת שהאונס הקבוצתי יוכל להמשיך להתבצע כמתוכנן", הוסיפו.

בקבלת הערעור אמר בית המשפט כי "נוכח העובדה שהנאשם ידע שחבריו אונסים את המתלוננת, כמו גם בכך ששמר על הדלת על מנת לאפשר למעשה האונס להימשך הוא נחשב למבצע בצוותא של עבירת אינוס לכל דבר ועניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully