וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלף עצורים, 130 פצועים: רבבות מחו בשבוע הרביעי להפגנות בצרפת

יותר מ-125 אלף איש הפגינו ברחבי צרפת נגד מדיניותו הכלכלית של מקרון. בשאנז אליזה בפריז השתמשו השוטרים בגז מדמיע נגד המפגינים. המוחים הציתו מכוניות והשחיתו חנויות ומסעדות בעיר

רויטרס

בשבוע הרביעי למהומות "האפודים הצהובים" בצרפת, התעמתו היום (שבת) מפגינים ברחבי המדינה עם כוחות משטרה במספר מוקדים. בפריז הציתו המפגינים מכוניות ופרצו לחנויות ומסעדות, במחאה נגד מדיניותו של הנשיא עמנואל מקרון. המשטרה השתמשה בגז מדמיע, בתותחי מים ובסוסים כדי להדוף את המפגינים בשאנז אליזה.

למרות הפצועים והעימותים, ההפגנות היום היו אלימות פחות מאלו של השבוע שעבר, הקשות ביותר מאז מהומות הסטודנטים ב-1968. עם רדת הלילה התפזרו המפגינים, ושר הפנים כריסטוף קסטניר העריך כי היו 10,000 מפגינים בפריז, ו-125,00 בצרפת כולה. עימותים נרשמו גם בבורדו, ליון, טולוז וערים אחרות. "המצב כעת תחת שליטה", אמר קסטניר במסיבת עיתונאים לצד ראש הממשלה אדואר פיליפ.

לקריאה בנושא:
שדה קרב בשאנז אליזה: מקרון קרא למפגיני הדלק על המס "להתבייש"
מחאת "האפודים הצהובים" משתקת את צרפת, והתמיכה במקרון צונחת
מנותק מהעם: הזעם על התנשאות מקרון שורף את רחובות פריז

הפגנות "האפודים הצהובים" בפריז 8 בדצמבר 2018. רויטרס
הפגנות "האפודים הצהובים" בפריז, היום/רויטרס

צרפת נערכה לחידוש ההפגנות, עם נוכחות של 89 אלף אנשי ביטחון ברחובות המדינה. בפריז בלבד, יותר מ-8,000 שוטרים נוכחים בהפגנה. כמו כן, בפעם הראשונה מאז הפגנות המהגרים בפרברי פריז ב-2005, הרשויות בפריז ישתמשו ב-12 כלי רכב משוריינים השייכים לז'נדרמה. בנוסף לכך, חנויות ואתרי תיירות מרכזיים כגון "מגדל אייפל" נסגרו.

החשש המרכזי של הרשויות בצרפת היה מפני ארגוני ימין ושמאל קיצוניים וארגונים אנטי-קפיטליסטיים, שרכבו על גל המחאה כדי לזרוע הרס. הממשלה שוקלת להשתמש גם בחיילים כדי להגן על מבני ציבור.

כהזדהות עם המחאה בצרפת, אזרחים בבלגיה ובהולנד החליטו להפגין. בבירת בלגיה, בריסל, כ-400 בני אדם לקחו חלק בהפגנות והתעמתו עם המשטרה, מתוכם נעצרו כמאה אנשים שנשאו חפצים מסוכנים כגון זיקוקים. בהולנד, כמאה אנשים קיימו הפגנה שקטה מחוץ לפרלמנט ההולנד בהאג, ובהפגנה באמסטרדם לפחות שניים נעצרו.

עוד באותו נושא

"המערכה הרביעית": אלפי שוטרים ייפרסו בפריז לקראת חידוש ההפגנות

לכתבה המלאה
הפגנות האפודים הצהובים בצרפת. רויטרס
600 עצורים בפריז. הפגנות "האפודים הצהובים" בפריז, היום/רויטרס

תנועת "האפודים הצהובים" בצרפת החלה לפני שלושה שבועות במחאה נגד העלייה במס על מחירי הדיזל. על אף שמקרון ביטל את המס המתוכנן על הדיזל, המפגינים זועמים על יוקר המחיה ועל המדיניות של מקרון.

מארגני המחאה קראו השבוע ברשתות החברתיות ל"מערכה רביעית" - סוף שבוע רביעי של הפגנות נגד הממשלה. העימותים הקשים בשבועות האחרונים בין חלק מהמפגינים לכוחות הביטחון גרמו לנזקים קשים לכלכלה וסבב נוסף מהם יעלו ספקות לגבי יכולתה של הממשלה לשרוד. ראש העיר של פריז אן אידלגו שלחה בקשה למפגינים בה נכתב: "שמרו על פריז ביום שבת כי היא שייכת לכל הצרפתים".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הערב לעימותים ואמר, "יום עצוב מאוד בלילה בפריז. אולי הגיע הזמן לשים קץ להסכם המגוחך והיקר ביותר ולהחזיר את הכסף בחזרה לאנשים בצורה של מסים נמוכים יותר?"

(עדכון ראשון: 12:00)

הפגנות "האפודים הצהובים" בפריז 8 בדצמבר 2018. רויטרס
הפגנות בפריז, היום/רויטרס
הפגנות "האפודים הצהובים" בפריז. רויטרס
הפגנות בפריז, היום/רויטרס
הפגנות "האפודים הצהובים" בפריז 8 בדצמבר 2018. רויטרס
שוטרים עוצרים מפגין בפריז, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully