וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיברו רחפן לתפו"א וניסו להצניח בכלא: אישום על הברחת טלפונים

לפי כתב האישום שמונת הנאשמים הבריחו עשרות טלפונים סלולריים לבתי הכלא "נפחא" ו-"אשל", בהם יש אסירים ביטחוניים, בין היתר כדי לפגוע בביטחון המדינה או לסייע לארגון טרור

בית סוהר נפחא. שירות בתי הסוהר, אתר רשמי
בית הסוהר "נפחא"/אתר רשמי, שירות בתי הסוהר

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד שמונה נאשמים בגין הכנסת עשרות טלפונים סלולריים לבתי הכלא "נפחא" ו"אשל", בהם מוחזקים אסירים ביטחוניים, במטרה לפגוע בביטחון המדינה או לסייע לארגון טרור, קשירת קשר לביצוע פשע, קשירת קשר לעוון, הסעה שלא כדין, כניסה לישראל שלא כדין ושיבוש הליכי חקירה.

בכתב האישום הוגשה בקשה להאריך עד תום ההליכים את מעצרם של הנאשמים בלסם שראיעה, טימוטי ברנרד, יוסף אלכרים, מג'די עווד, אסי רוחאנא, אחמד אבו גזר, עותמאן סעיד ונאשם נוסף שפרטיו נאסרו לפרסום. התיק נחקר בידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד מור שרוני, החל משנת 2014 קשרו מרבית הנאשמים קשר להברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים, במסגרתו בכמה הזדמנויות הבריחו עשרות טלפונים סלולריים אסורים לכתלי בתי הכלא, בתמורה לאלפי שקלים.

לקריאה נוספת:
גורם מדיני בכיר: חשיפת המנהרות תעניק לגיטימציה ל"פעולות נוספות"
בתום מצוד: "האח הפדופיל" הצליח להימלט מפיקוח - ונתפס

בית סוהר אשל, מתחם כלא באר שבע. פברואר 2017. לירון מולדובן
בית הסוהר "אשל"/לירון מולדובן

האיסור על שימוש בטלפונים סלולריים נובע, לפי כתב האישום, בשל השימוש בהם להכוונת פעילות טרור מחוץ לכלא נגד מטרות ישראליות, לגיוס והכוונה של תשתיות טרור חדשות מחוץ לכלא ולשימור פעילות ארגונית וצבאית בכלא. כפועל יוצא מכך, טלפונים המוברחים לתוך בתי הסוהר לאסירים הביטחוניים, משמשים את ארגוני הטרור לתיאום פעילות בכלא ומחוצה לו, לרבות הוצאה לפועל של פעילות טרור.

בנוסף לכך, לפי כתב האישום, בשנת 2018 קשרו רוב הנאשמים קשר להברחת טלפונים סלולריים נוספים לאסירים ביטחוניים בכלא, וחלקם נפגשו בביתו של הנאשם אלכרים לצורך תכנון ההברחה וחלוקת התפקידים. בסוף חודש ספטמבר, בשלוש הזדמנויות שונות, נסעו הנאשמים שראיעה ואלכרים לאסוף כסף שהעביר אבו גזר לצורך מימוש התכנית בסך של כ-30,000 שקלים. הנאשמים ביצעו הכנות, ביניהן רכישת רחפן, ביצוע הטסות ניסוי, איסוף מידע מתוך הכלא, ביצוע סיורי שטח באזור הכלא, רכישת עזרים לשיפור הטסת הרחפן והכנת תכנית טיסה לרחפן.

עוד באותו נושא

לאחר מרדף: כך סוכל ניסיון הברחת טלפונים לכלא ביטחוני עם רחפן

לכתבה המלאה
סיכול ניסיון הברחת טלפונים סלולריים לבית סוהר ביטחוני בעזרת רחפן, 6 באוקטובר 2018. שב"ס, מערכת וואלה! NEWS
הציוד שמצאו בעת ניסיון הברחת טלפונים לכלא נפחא, באוקטובר האחרון/מערכת וואלה! NEWS, שב"ס

ב-5 באוקטובר 2018 אספה שראיעה כ-60 טלפונים סלולריים שנארזו לאחר מכן על ידי עווד בבקבוקים והושמו בשקית. למחרת נסעו שראיעה, ברנרד, עווד ונאשם נוסף לאזור כלא נפחא וערכו הטסת מבחן לרחפן, באמצעות חיבור תפוחי אדמה ותפוחי עץ לרחפן, אולם בשל תקלה טכנית הניסוי כשל והרחפן צלל והתרסק על האדמה. בעודם מחפשים אחר הרחפן, ולאחר שהחביאו את שקית הטלפונים בין סלעים בקרבת מקום, הגיעו למקום כוחות משטרה שעצרו את שראיעה ואת ברנרד, ושני הנאשמים האחרים נמלטו.

כשנודע לאחד הנאשמים על המעצר, הוא מחק את המידע בטלפון שברשותו. סמוך לשחרורה של שראיעה מהמעצר, היא פנתה לאלכרים בבקשה כי יעלים את הטלפונים הסלולריים שנותרו בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully