וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה במשרד לביטחון פנים: משה אדרי לא יוכל להמשך לכהן כמנכ"ל

6.12.2018 / 21:48

גורמים במשרד הטילו ספק בנוגע ליכולתו של ניצב בדימוס משה אדרי להמשיך בתפקידו , לאחר שהסיר את מועמדתו לתפקיד המפכ"ל בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS. "לכולם נפלה הלסת כששמעו על הפרסום". למרות ההערכות, בלשכת ארדן ובמשרד טוענים כי אדרי ישאר בתפקידו בשלב זה

עריכה: טל רזניק

אחרי שהחליט להסיר את מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה בעקבות חשיפת וואלה! NEWS, גורם במשרד לביטחון הפנים העריך היום (חמישי) כי ניצב בדימוס משה אדרי לא יוכל להמשיך בתפקידו כמנכ"ל המשרד. "לא ברור לי אם אדרי יוכל להמשיך בתפקיד אחרי כל הדרמה שנוצרה", אמר. עם זאת, הגורם טען כי הדבר נתון להחלטתם הבלעדית של השר לביטחון פנים גלעד ארדן ואדרי עצמו. "אני אישית, לא רואה את אדרי ממשיך", הוסיף הגורם.

גורם אחר במשרד סיפר כי הידיעה בדבר הפגישה בין אדרי לבודקת הפוליגרף עוררה תדהמה גדולה. "כשיצא הפרסום לכולם כאן ירדה הלסת, זה נראה לנו לא אמיתי", אמר. "לא האמנו שהוא יעשה שטות שכזו. אם רק היה מודיע שהוא נפגש עמה הוא היה יוצא מלך העולם. עכשיו יש לו בעיה קשה באמינות שלו כלפי השר והציבור. ייתכן שהוא עוד יידרש לשלם לא רק במחיר המפכ"לות אלא גם בתפקיד הנוכחי".

לקריאה נוספת:
אחרי חשיפת וואלה! NEWS: אדרי הסיר את מועמדותו לתפקיד המפכ"ל
החשד: אדרי ובוחנת הפוליגרף שיתפו פעולה לשיבוש עבודת ועדת גולדברג
הפיתוי והכישלון: שרשרת הטעויות של אדרי שהסתיימה במבוכה לארדן

טקס פרידה למפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך, בית ספר לשוטרים, בית שמש 29 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
"לכולם נפלה הלסת". אדרי/ראובן קסטרו

עם זאת, הגורם העריך כי השר ארדן יעדיף כי אדרי ימשיך לעמוד בראש המשרד. "יש ביניהם כימיה בעבודה וארדן מאמין שנעשה לו נזק".

למרות הדברים, בלשכת השר ארדן ובמשרד לביטחון פנים אמרו כי בשלב זה אדרי יישאר בתפקידו כמנכ"ל המשרד.

אדרי נימק את החלטתו לפרוש מהמרוץ לתפקיד בכך ש"ישנם כוחות רבים שמהיום בו הוכרזתי כמועמד, כל מטרתם הייתה לסכל את מועמדותי לתפקיד, להכפיש ולרמוס את שמי הטוב ואת משפחתי". אדרי הודה לארדן ואיחל הצלחה למי שייבחר לתפקיד.

"אין בכוונתי לאפשר את המשך מסע ההכפשות נגדי, בזמן שכל חטאי הוא, שנבחרתי כמועמד לתפקיד החשוב של המפקח הכללי של משטרת ישראל", הוסיף אדרי. "כבר עם הכרזת מועמדותי לתפקיד הייתה בי התחושה כי מנסים לסכל אותה בכל דרך. תחושה זו קיבלה משנה תוקף עם פרסום חוות הדעת של הוועדה ובמיוחד חוות דעתם של שני חברי הוןעדה, נציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ ומר משה טרי, שהמליצו לאשר את מועמדותי וכתבו בחוות דעתם: 'יש כאן ניסיון לפגוע במועמדות המועמד בכל מחיר'".

המועמד הסביר כי "בימים האחרונים ועם התקדמות התהליך, מסע ההכפשות חצה כל גבול והביא לפגיעה בשמי הטוב, על לא עוול בכפי". לדבריו, מתוך דאגה כנה ואהבה למשטרת ישראל, שעלולה להישאר ללא מפקד קבוע חודשים רבים ושתישא גם כן במחיר הסערה ומסע ההכפשות, גמלה בלבי ההחלטה בימים האחרונים להודיע על הסרת מועמדותי לתפקיד"

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בה יציג את המועמדים הסופיים למפכ"לות, בניין צ'מפיון, בני ברק. ראובן קסטרו
"יש כימיה". ארדן/ראובן קסטרו

ארדן מסר כי הוא מביע צער על הסרת מועמדותו של אדרי, שעליו אמר כי הוא "אדם שנלחם עשרות שנים למען ביטחון אזרחי ישראל וגם אם עשה טעות בדרך, הרי שנוהל נגדו מסע הכפשות לא מוצדק שעשה לו עוול נוראי". השר הדגיש כי הליך הגשת המועמדות נוהל בצורה המסודרת והראויה ביותר וכי מועמדותו של אדרי נבחנה תחילה מול כל רשויות האכיפה ואושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה. "למרות ההכפשות ניצב אדרי עבר בדיקת פוליגרף בהצלחה , בדיקה שאף בעל תפקיד אחר אינו עובר בנוגע לעברו", הוסיף ארדן. "מעבר להליכים אלו, אין בדיקה נוספת שניתן לבצע טרם הגשת המועמדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully