וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון ביטל מסיבת טבע בדרום: "חשש לסחר בסמים"

6.12.2018 / 8:36

מסיבת הענק שתוכננה להתקיים במרחצאות עין גדי בוטלה על ידי המשטרה. המארגנים עתרו לבית המשפט המחוזי, שאישר את קיומה. הפרקליטות ערערה לעליון שהפך את ההחלטה "לאור החשש הממשי לשלום הציבור בעקבות החשד לסחר"

מערכת וואלה!

בית המשפט העליון אשרר את החלטת המשטרה וקבע כי מסיבת הטבע שאמורה הייתה להתקיים מחר (שישי) ובמהלך סוף השבוע בדרום, תבוטל וזאת מחשש לסחר בסמים. מארגני האירוע תכננו לקיים את המסיבה באזור המרחצאות בעין גדי, אולם לא קיבלו את אישור המשטרה לכך.

תחילה, המארגנים עתרו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בניסיון לבטל את החלטת המשטרה. במסגרת הדיון בערעור טענו נציגי פרקליטות מחוז דרום בבית המשפט כי ברשותם מידע מודיעיני, ממנו עולה חשד לסחר בסמים בהיקף נרחב במהלך המסיבה. בית המשפט המחוזי קיבל את טענת המארגנים באופן חלקי, אישר את קיום המסיבה בכפוף לתנאים מגבילים.

הפרקליטות ערערה על פסיקת בית המשפט המחוזי, ואתמול התקבלה ההחלטה הסופית לא לאשר את קיום המסיבה. בית המשפט העליון נימק כי בית המשפט המחוזי לא אמור היה להתערב בהחלטת המשטרה ובשיקול דעתה. "ההחלטה התקבלה לאור הערכת גורמי המקצוע המבוססת על חומר מודיעיני משמעותי אשר ממנו עולה כי במסיבה צפוי להתקיים סחר בסמים בהיקפים גדולים על ידי מספר רב של סוחרי סמים", נכתב בפסיקת בית המשפט.

לקריאה נוספת:
מות החיילת במסיבה בדרום: המארגנים חששו להפסיד כסף - ולא פינו לבית החולים
"רק באו ליהנות": מסיבת טבע בלהבות הבשן שהסתיימה במוות כפול
בן 22 נהרג ואחר נפצע בינוני-קשה בקטטה שפרצה במסיבת טבע בצפון

מסיבת טבע בלהבות הבשן. מערכת וואלה! NEWS
מסיבת טבע בלהבות הבשן/מערכת וואלה! NEWS

עוד קבעו השופטים כי הם מקבלים את ערעור המדינה, ומשאירים על כנה את החלטת המשטרה. "זאת, לאור החשש הממשי לשלום הציבור, נוכח מידע מודיעיני משמעותי ממנו עולה כי במהלך המסיבה צפוי להתקיים סחר משמעותי בסמים".

"לצערי הרב, בית המשפט קיבל את טענת המשטרה על כך שיש חשש לסחר בסמים והחליט לבטל האירוע. טענת המשטרה וההחלטה שהתקבלה מקוממות ומעלות תחושת חמיצות. האם לא תפקידה של המשטרה להילחם בסוחרי הסמים? האם החשש מסוחרי הסמים והרפיסות המשטרתית צריכה לפגוע בזכויות יסוד כמו חירות הפרט וחופש העיסוק?", כך ע"וד רובי גלבוע, סנגורם של מארגני האירוע. "במקום שהמשטרה תנצל הזדמנות היא נמנעת ממגע ובוחרת בפיתרון הקל והזמין, ביטול אירוע של אלפי חוגגים ופגיעה כלכלית קשה במארגנים וכל זאת זמן קצר לפני האירוע" אמר עו"ד גלבוע.

התיק נוהל בבית המשפט המחוזי ע"י יעקב חמו מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי). ייצגו את המדינה בבית המשפט העליון עוה"ד שוש שמואלי ולירון הופפלד ממחלקת בג"צים בפרקליטות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully