וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חשיפת וואלה! NEWS: אדרי הסיר את מועמדותו לתפקיד המפכ"ל

אחרי שנחשף כי אדרי הסתיר מוועדת גולדברג פגישה שקיים עם בוחנת הפוליגרף שהוסמכה לבדוק אותו, הוא הודיע על פרישתו מהמרוץ למפכ"לות. "מסע ההכפשות חצה כל גבול". ארדן: "נעשה לו עוול". הערכה במשטרה: המפכ"ל הבא - ניצב מוטי כהן

עריכה: טל רזניק

אחרי פסילת מינויו וחשיפת פגישתו עם בוחנת הפוליגרף, ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי הודיע הערב (רביעי) לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן על הסרת מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. במשטרה מעריכים כי המועמד המוביל לתפקיד הוא ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן. בהודעתו כתב כי "ישנם כוחות רבים שמהיום בו הוכרזתי כמועמד, כל מטרתם הייתה לסכל את מועמדותי לתפקיד, להכפיש ולרמוס את שמי הטוב ואת משפחתי". אדרי הודה לארדן ואיחל הצלחה למי שייבחר לתפקיד.

"אין בכוונתי לאפשר את המשך מסע ההכפשות נגדי, בזמן שכל חטאי הוא, שנבחרתי כמועמד לתפקיד החשוב של המפקח הכללי של משטרת ישראל", הוסיף אדרי. "כבר עם הכרזת מועמדותי לתפקיד הייתה בי התחושה כי מנסים לסכל אותה בכל דרך. תחושה זו קיבלה משנה תוקף עם פרסום חוות הדעת של הוועדה ובמיוחד חוות דעתם של שני חברי הועדה, נציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ ומר משה טרי, שהמליצו לאשר את מועמדותי וכתבו בחוות דעתם: 'יש כאן ניסיון לפגוע במועמדות המועמד בכל מחיר'".

המועמד הסביר כי "בימים האחרונים ועם התקדמות התהליך, מסע ההכפשות חצה כל גבול והביא לפגיעה בשמי הטוב, על לא עוול בכפי". לדבריו, מתוך דאגה כנה ואהבה למשטרת ישראל, שעלולה להישאר ללא מפקד קבוע חודשים רבים ושתישא גם כן במחיר הסערה ומסע ההכפשות, גמלה בליבי ההחלטה בימים האחרונים להודיע על הסרת מועמדותי לתפקיד".

לקריאה נוספת בנושא
סערת מינוי אדרי: גם השופט גולדברג הבין שמישהו מנסה למרוח אותו
עבר או לא עבר? קרב הגרסאות על בדיקת הפוליגרף של אדרי
"הוועדה מיותרת": השרים יאשרו מחליף לאלשיך, וארדן מחכה ליועמ"ש

טקס פרידה למפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך, בית ספר לשוטרים, בית שמש 29 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
ממתין לאישור היועמ"ש. אדרי וארדן, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

ארדן מסר כי הוא מביע צער על הסרת מועמדותו של אדרי, שעליו אמר כי הוא "אדם שנלחם עשרות שנים למען ביטחון אזרחי ישראל וגם אם עשה טעות במעלה הדרך, הרי שנוהל נגדו מסע הכפשות לא מוצדק שעשה לו עולל נוראי". השר הדגיש כי הליך הגשת המועמדות נוהל בצורה המסודרת והראויה ביותר וכי מועמדותו של אדרי נבחנה תחילה מול כל רשויות האכיפה ואושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה. "למרות ההכפשות ניצב אדרי עבר בדיקת פוליגרף בהצלחה , בדיקה שאף בעל תפקיד אחר אינו עובר בנוגע לעברו", הוסיף ארדן. "מעבר להליכים אלו, אין בדיקה נוספת שניתן לבצע טרם הגשת המועמדות".

גורמים במשטרה העריכו כי ארדן לא יבחר בשני המועמדים שהתמודדו מול אדרי ובראשם מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, שכן בסביבתו של השר סבורים כי הלוי עומד מאחורי חלק מהפרסומים שהיו נגד אדרי ומפקד מחוז תל אביב דוד ביטן. בין היתר אדרי יצא לפני שבוע במתקפה מרומזת על סביבתו של הלוי במהלך טקס הפרידה מאלשיך, ואמר כי יש לעקור את הרעה החולה בתוך המשטרה של ההכפשות על מועמד.

"השר ארדן חייב לפעול במהירות ולהפסיק את סאגת בחירת המפכ"ל", הוסיפו הבכירים. "חשוב שהליך המינוי יסתיים בימים הקרובים. ככל שנמשך, נגרם נזק קשה למשטרה במיוחד מבחינת אמון הציבור". קצין במשטרה הוסיף כי "אנחנו שומעים יותר ויותר את הביקורת של הציבור על ניסיונות לתפור תיקים למועמד לתפקיד המפכ"ל. אנחנו שומעים אזרחים שאומרים כי אם ממשיכים לתפור תיקים והאשמות למועמדים לתפקידים בכירים בממשלה, איך אפשר להאמין שלא עושים דברים כאלה לאזרחים פשוטים".

עוד באותו נושא

החשד: אדרי ובוחנת הפוליגרף שיתפו פעולה לשיבוש עבודת ועדת גולדברג

לכתבה המלאה
מוטי כהן 8 בינואר 2018. ראובן קסטרו
מועמד מוביל לתפקיד המפכ"ל. כהן/ראובן קסטרו

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), אמרה בתגובה כי "אחרי שהרבה רפש הוטל בוועדת גולדברג ובעיקר בעומד בראשה, מתברר שהוועדה עשתה שירות חשוב, אמיץ ונאמן לאזרחי המדינה". לדבריה, "השרים שהכפישו את כבוד השופט גולדברג וביקשו להפוך את הוועדה לחותמת גומי חסרת חוט שדרה צריכים כעת להתנצל בפניו, להוריד פרופיל, ולאפשר לוועדה להמשיך לעשות את עבודתה נאמנה".

התנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה להודעת אדרי: "צר לנו כי פרשת מינוי המפכ"ל, השוטר מספר 1 בישראל המופקד על שמירת החוק, הפכה לכלי ניגוח מכוער וציני של מספר גורמים ששמו להם למטרה להיאבק בכל שומרי הסף של הדמוקרטיה הישראלית. אנו קוראים למכפישים לחזור בהם ולהתנצל בפני כב' השופט גולדברג".

חשד: אדרי ובוחנת הפוליגרף פעלו לשבש את פעילות ועדת גולדברג

לוואלה! NEWS נודע כי אדרי, מועמדו של ארדן לתפקיד, הסתיר מהוועדה למינוי בכירים, בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, פגישה לילית עם בוחנת הפוליגרף שהוסמכה לבדוק אותו. גם הבוחנת, חווה יודפת, לא סיפרה לוועדה שלפני הבדיקה נועדה עם אדרי וסייעה לו להתכונן.

ביום שישי האחרון פסלה הוועדה המייעצת למינוי בכירים את מינויו של אדרי. הוועדה נימקה את החלטתה בפגישה שקיים עם עורך דין המייצג מתלונן נגדו ובנאמר בדוח מבקר המדינה על "התעלמות מדיווחים לא נכונים של קצין בכיר". בתגובה לפסילת המינוי, ארדן כי אינו מקבל את עמדת ועדת גולדברג וציין כי אין בנימוקיה כדי לבסס "דופי ערכי נורמטיבי" או ליקוי בטוהר המידות בהתנהגותו של ניצב אדרי, ואין בנימוקים, להבנתו, כדי למנוע את מינוי אדרי למפכ"ל.

בעקבות הודעת הוועדה, הודיע ארדן כי יעביר את מינויו של אדרי למפכ"ל המשטרה להצבעת הממשלה. גורמים משפטיים העריכו כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יאשר את בקשתו של ארדן ואף יגבה את המינוי מבחינה משפטית. במידה והיועץ המשפטי יאשר להביא את ההחלטה לפתחה של הממשלה היא צפויה ככל הנראה לזכות לרוב בקרב השרים. לפחות תשעה שרים הצהירו אחרי פסילת המינוי כי יתמכו במינוי אדרי במידה ויובא לאישור הממשלה.

מנדלבליט אמר שלשום בוועדה לביקורת המדינה כי "מאוד מאוד חריג להפוך את ההמלצה" של ועדת גולדברג. עם זאת, לדברי הגורמים, בשל העובדה שההחלטה על פסילת המינוי של אדרי התקבלה בתיקו בין חברי הוועדה, שמוגדרת כמייעצת בלבד, במשרד המשפטים סבורים שיש "שיקולים מיוחדים" שמצדיקים את הפעלת שיקול דעתה של הממשלה ויש מקום לאפשר לשרים דיון והצבעה בעניין.

(עדכון ראשון: 19:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully