וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד: אדרי ובוחנת הפוליגרף שיתפו פעולה לשיבוש עבודת ועדת גולדברג

5.12.2018 / 15:02

לוואלה! NEWS נודע כי משרד המשפטים בודק חשד לפיו המפכ"ל המיועד הסתיר מהוועדה למינוי בכירים פגישה שקיים עם בוחנת הפוליגרף שהוסמכה לבדוק אותו. גם הבוחנת לא סיפרה לוועדה שלפני הבדיקה נפגשה עמו וסייעה לו להתכונן. המשרד לביטחון פנים: "מסע הכפשות מתוזמר"

עריכה: טל רזניק

ניצב בדימוס משה אדרי, מועמדו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לתפקיד מפכ"ל המשטרה, הסתיר מוועדת גולדברג פגישה לילית שלו עם בוחנת הפוליגרף שהוסמכה לבדוק אותו - כך נודע לוואלה! NEWS. גם הבוחנת, חווה יודפת, לא סיפרה לוועדה שלפני הבדיקה נפגשה עם אדרי וסייעה לו להתכונן.

עובדות אלה, שנכללו בפניית וואלה! NEWS ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמש, הדהימו את היועץ ואת יו"ר הוועדה, השופט בדימוס אליעזר גולדברג. ככל הידוע, אדרי אינו מכחיש אותן. יודפת סירבה להשיב על שאלות מפורטות בעניין הפגישה הלילית. לפני שניתקה את השיחה אמרה, "איני מדברת על הנבדקים שלי. כל פעולותיי מקצועיות לחלוטין".

השופט גולדברג, שהתבשר על החשד לשיבוש עבודת הוועדה בידי אדרי ויודפת, אמר כי אם החשד יתאמת, "עניין זה עולה בדרגתו על כל הנושאים האחרים", שבגללם המליצה הוועדה שלא למנות את אדרי למפכ"ל. גם גורמים משפטיים בכירים העריכו כי הפרשה חתמה סופית את סיכויי אדרי להתמנות, בניגוד להמלצת הוועדה. יתכן אף שתידרש חקירה פלילית בנושא זה.

טקס פרידה למפכ"ל המשטרה היוצא רוני אלשיך, בית ספר לשוטרים, בית שמש 29 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
"אשם בטיפשות". אדרי/ראובן קסטרו

אדרי הגיע לפני שבועיים, ב-20 בנובמבר, לפגישה לילית בביתה של יודפת, מומחית פוליגרף ממכון "אוראן" בתל אביב, שעבדה בעבר עם המשטרה, עם העיתון "ישראל היום" בחקירה נגד עובדיו ובתיקים נוספים שהופנו אליה בידי שופטים. בעת הפגישה היה אדרי מודע לטענה הציבורית שעליו לעבור בדיקת התאמה תעסוקתית, שבסופה ייבדק בפוליגרף, אך טרם נדרש לכך רשמית. בפגישה הכינה אותו יודפת לבדיקת הפוליגרף, אם יידרש לה. שניהם לא ידעו שבתוך ימים מעטים ייקבע שיודפת תוסמך לבצע את הבדיקה.

לפי מכתב ועדת גולדברג לארדן מה-29 בנובמבר, החליטה הוועדה רק למחרת אותה פגישה לילית, ב-21 בנובמבר, כי על המועמד לעבור בדיקת התאמה תעסוקתית זהה לזו שעברו שני מועמדיו הנוספים של השר: הניצבים יורם הלוי ודוד ביתן, המכהנים כמפקדי מחוזות במשטרה, לפני שבחר באדרי כמפכ"ל מיועד. ב-25 בנובמבר כתב מנדלבליט לוועדת גולדברג כי מוטב שהבדיקה תבוצע מחוץ למשטרה, מחשש למראית עין של משוא פנים מצד בודק משטרתי כלפי מי שצפוי להיות מפקדו. עמדתו התקבלה ולאחר ששב"כ סירב לבצע את הבדיקה, בנימוק שהחוק מאפשר לו בדיקות ביטחוניות בלבד, הועברה הבדיקה למכון פרטי שהומלץ על ידי שב"כ, הלא הוא המכון של יודפת. לא אדרי ולא יודפת גילו לוועדה, בשלב זה או מאוחר יותר, כי כבר ביצעו הכנה פרטית לבדיקה.

עוד באותו נושא

הערכה: היועמ"ש יאפשר לממשלה לדון במינוי אדרי - למרות הפסילה

לכתבה המלאה
חווה יודפת. מערכת וואלה!
"כל פעולותיי מקצועיות לחלוטין". יודפת/מערכת וואלה!

לפי מכתב הוועדה לארדן, תכלית הבדיקה לא הושגה, בהיותה קלה מזו הנהוגה במשטרה ומשום שהבוחנת - שנפגשה עם חברי הוועדה בין שני חלקי ההליך, כדי לנסח במשותף את השאלות למועמד - נמנעה מלהציג לאדרי שאלות הקשורות בפגישתו עם עו"ד פיני פישלר, פרקליטו של רפי רותם שהתלונן נגד אדרי. תוצאות הבדיקה, שבוצעה לפיכך בין 25 ל-28 בנובמבר, נמסרו לוועדה ב-28.1128 בנובמבר ותמציתן - "אובחנו תגובות לאמירת אמת".

גורם המצוי בפרטי פרשת אדרי העיר היום, כשהתבררו עובדות הפגישה הלילית, כי גם אם אדרי יספק הסבר מיתמם כלשהו לפגישה ויחמוק מחקירה פלילית, "אין עוד ספק שהוא אשם בטיפשות - אחרי סיפור הפגישה עם פישלר, שנדון בוועדה, הוא נפגש גם עם בוחנת הפוליגרף, ואף מסתיר זאת מהוועדה".

"מסע הכפשות ורדיפות"

בעקבות הפרסום, מהמשרד לביטחון פנים נמסר כי מדובר "בעוד כתבה מעוותת שפורסמה מבלי לבקש את התייחסותו של ניצב בדימוס אדרי". במשרד הבהירו כי "עוד טרם החליטה הועדה על דרישתה לביצוע בדיקת פוליגרף ועוד קודם לקביעת היועץ המשפטי לממשלה את זהות מכון הפוליגרף, פנה ניצב בדימוס אדרי להתייעצות באשר ליכולתו הבריאותית לביצוע בדיקת פוליגרף במידה ויידרש לעשות כן, לאור עברו הרפואי. בהתייעצות כלל לא בוצעה הכנה לביצוע הפוליגרף וכן, בניגוד מוחלט לתיאור בכתבה, ניצב אדרי לא תאם ולא ביקש דבר מהבודקת. בדיקה זו היתה מבוצעת בכל מקרה על ידי ניצב אדרי גם לאחר החלטת הועדה".

עוד נמסר מהמשרד לביטחון פנים כי "ניצב אדרי לא הכיר את הבודקת ולא שכר מעולם את שירותיה אלא פגש אותה כבודקת מוסמכת לביצוע בדיקות פוליגרף. אין לו שום קשר לבודקת שנבחרה פרט לפגישת הבירור הרפואי שהתקיימה ביניהם, כאמור עוד טרם החליטה הועדה כי עליו לבצע בדיקת פוליגרף תעסוקתי.

"ניצב בדימוס אדרי נענה לדרישת הועדה לביצוע הבדיקה באופן מיידי ולא היה הגורם שקבע את זהות המכון או הבודק. ניצב בדימוס אדרי עבר בהצלחה את בדיקת הפוליגרף שהינה בדיקה מקצועית, אותה הוא מוכן לבצע בכל מכון שידרש. כל ניסיון להציג את הדברים אחרת הינו חלק ממסע מתוזמר של פגיעה בשמו הטוב של ניצב (בדימוס) אדרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully