וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחד מתחת לאפו של השוטר מישראל: כך נמלט בכיר סוחרי הסמים לברזיל

4.12.2018 / 16:19

תפיסתו של דניאל טריגר בבוליביה אחרי מצוד של שלוש שנים - הייתה אמורה להנחית מכה על הסחר בסמים הבינלאומי. אלא שלפי הערכות, החשוד שיחד את שוטרי משטרת פרגוואי שליוו אותו בדרך להסגרתו לישראל ונמלט. כל זאת תחת אפו של שוטר שהשקיף על הליך ההסגרה מטעם משטרת ישראל

עריכה: טל רזניק

מצוד המשטרה שנמשך שלוש שנים על פני שתי יבשות ואמור היה לתת מכה לסחר בסמים הבינלאומי - הסתיים לפני יומיים (ראשון) בכישלון. זאת לאחר שדניאל טריגר, מי שנחשד כראש רשת הסמים הבינלאומית הגדולה שפעלה בדרום אמריקה, הצליח להימלט מידי השוטרים בברזיל רגע לפני שעלה על מטוס בדרך להסגרתו בישראל. ההערכות הן כי שוטרים מפרגוואי שליוו אותו בדרך להסגרה סייעו בהימלטות בתמורה לשוחד וזאת מתחת לאפו של שוטר משקיף מטעם משטרת ישראל.

טריגר, תושב נתניה מוגדר על ידי המשטרה כאחד מבכירי סוחרי הסמים בדרום אמריקה. הוא נעצר בפרגוואי על ידי שוטרים מקומיים. לבד מטריגר, המשטרה חשפה שלשום את דבר קיומה של הרשת ועצרה 34 מתושבי הדרום שנחשדו בהפעלתה.

במשטרה מעריכים כי סוחר הסמים הצליח לשחד את השוטרים שליווי אותו בסכומי כסף גדולים, אלה הובילו אותו בתמורה למלון בברזיל ומשם נמלט. במהלך ההסגרה שהה עם השוטרים הפרגוואיים נציג של משטרת ישראל בדרום אמריקה, אולם זה לא הצליח למנוע את הבריחה לטענת המשטרה בשל העובדה שאין לו סמכות שיטור על אדמה ברזיל.

סוחר סמים ישראלי שנכלא והועבר לידי נציגי משטרת ישראל בפרגוואי, ברח בברזיל - משם היה אמור לטוס ארצה, 3 בדצמבר 2018. מערכת וואלה!
שיחד את השוטרים ונמלט מהמלון. טריגר במעצרו בפרגואי בטרם נמלט/מערכת וואלה!

מסע הסגרתו של ראש רשת הסמים הבינלאומית לישראל כלל כמה מדינות. הוא נתפס תחילה בבוליביה שם התגורר לאחר שעזב את ישראל לפני כשלוש שנים, משם לווה על ידי השוטרים לפרגוואי לאחר מכן הוטס לברזיל. בהמשך היה אמור לטוס לצרפת ומשם להסגרה בישראל. אלא שטריגר הצליח להימלט בטרם הושלמה ההסגרה.

החשוד מוגדר כיעד מרכזי של משטרת ישראל אך גם של יחידות המשטרה ברחבי העולם ולכן האכזבה מהימלטותו רבה. לפני כשלוש שנים טריגר עזב את ישראל בטרם הסתיימו ההליכים הפלילים בעניינו. הוא השתקע בבוליביה ולפי החשד ניהל רשת לסחר בסמים ממספר מדינות כשהוא רוכש קוקאין מקומי ומשווק אותו ברחבי העולם. היקף הסחר שלו נחשב גדול ורווחי במיוחד. כשמחיר קילו קוקאין עומד על 150 דולר.

עוד באותו נושא

לפני שעלה על טיסה בדרך למעצר בישראל: ראש רשת סמים נמלט בברזיל

לכתבה המלאה
סוחר סמים ישראלי שנכלא והועבר לידי נציגי משטרת ישראל בפרגוואי, ברח בברזיל - משם היה אמור לטוס ארצה, 3 בדצמבר 2018. מערכת וואלה!
"ברגע שהיה נוחת בישראל הוא היה נשלח להרבה שנים לכלא" טריגר במעצרו בפרגואי בטרם נמלט/מערכת וואלה!

לאחר פעולות חקירה מאומצות של חוקרי ימ"ר לכיש ויחידת המודיעין של המשטרה ושל נציב משטרת ישראל בדרום אמריקה - נעצר טריגר על ידי שוטרי משטרת בוליביה. אף שבין המדינות לא מתקיימת מערכת יחסים דיפלומטית ואין ביניהן יחסי הסגרה - הסכימו הרשויות בבוליביה בצעד חריג לגרש את טריגר לישראל.

הליך ההסגרה כולו היה אמור להיות ממומן על ידי משטרת ישראל כששני שוטרים מפרגוואי יצאו לבוליביה וקיבלו מידי המשטרה המקומית את החשוד לידיהם. על ההליך ועד הטיסה לברזיל עקב כמשקיף נציב משטרת ישראל. בפריז, לשם היה אמור החשוד להגיע בטרם הוטס לישראל, היה אמור לפקח נציג משטרת ישראל באירופה.

אלא כשהובא החשוד לברזיל, החליטו שני השוטרים המלווים לדחות את מועד הטיסה בכמה שעות. במקביל שיכנו את טריגר במלון בסאו פאולו. כשעתיים לאחר שהגיעו למלון - נעלם החשוד. ההערכות הן כאמור כי בריחתו תואמה עמם בתמורה לקבלת כספי שוחד.

37 תושבי הדרום נעצרו בחשד לעסקאות סמים ונשק. דוברות המשטרה, מערכת וואלה!
הסמים שנתפסו על ידי המשטרה/מערכת וואלה!, דוברות המשטרה

תפיסתו של טריגר עוררה הדים בפרגוואי כשאפילו הנשיא מריו אבדו בניטס בירך על לכידתו. עם הידיעה על בריחתו הודיע טבדו בניטס על פתיחה בחקירה נגד שני השוטרים ואם יתברר שהתרשלו בתפקידם או נטלו שוחד - יפוטרו. במקביל טענו השניים כי האחריות לשמירה על החשוד הייתה של נציג משטרת ישראל שהיה עמם אולם במשטרה מכחישים בתוקף את הטענות. ולדבריהם, הנציג לא יכול היה לקבל את האחריות משום שאין לו סמכות שיטור בדרום אמריקה. "אין לנו ספק שברגע שהיה נוחת בישראל הוא היה נשלח להרבה מאוד שנים לכלא", אמר גורם במשטרה לוואלה! NEWS. "לא מעט יחידות צברו ראיות מפלילות כלפי החשוד".

בשנים האחרונות הפכו מדינות דרום אמריקה ליעד לעבריינים ישראלים בכירים המוצאים באזור מקלט נוח לפעילות פלילית - במיוחד בתחום הסמים. על פי הערכות מודיעיניות כיום שוהים בדרום אמריקה בין 15 ל-20 עבריינים ישראלים בכירים כמדינות מקלט. משם הם ממשיכים בפעילות פלילית חרף המאמצים לגרשם לישראל ולהעמידם לדין.

לאחר בריחתו של טריגר משטרת ישראל פועלת מול גורמים שונים בדרום אמריקה כדי לאתר את החשוד כולל סיוע ממשטרת ברזיל שבה נמלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully