וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדע מאשר: הסיפור המקראי על סדום ועמורה הוא אמיתי ומדויק

27.11.2018 / 0:11

אחת הערים המקראיות המפורסמות ביותר, סדום, מוזכרת בספר בראשית כמי שנחרבה לחלוטין בידי אלוהים בעקבות תרבות החטאים שרווחה בה ובעיר אחרת - עמורה. חוקרים מאשרים כעת שהסיפור המקראי מדויק - וכי "אש וגופרית" שהגיעו מהשמיים הובילו להשמדתם

צלמים זמניים מורשים

חוקרי תנ"ך, היסטוריונים וארכיאולוגים רבים חלוקים בדעתם עד היום האם העיר המקראית סדום הייתה עיר של ממש או שמא מדובר באגדה ואם אכן הייתה קיימת - היכן שכנה ומה הייתה הסיבה המדעית לכך שעיר שלמה נמחקה ברגע אחד מעל פני האדמה? על פי המקור המקראי, העיר סדום - ושכנתה עמורה - הושמדו בידי אלוהים בגלל חטאי התושבים במקום. ב-2015 ממצאים ארכאולוגיים שנמצאו בתל אל-חמאם שבדרום בקעת הירדן הצביעו על כך ש"העיר האבודה" מתקופת הברונזה (האלף השלישי לפנה"ס) ככל הנראה לא נחרבה לחלוטין. צוות החפירות, בראשות פרופסור סטיב קולינס, חשף הריסות שאותן הוא מאמין שניתן לשייך לסדום. כעת, חוקרים נוספים טוענים כי הממצאים מוכיחים כי הסיפור המקראי על הדרך שבה נמחקה העיר מעל פני האדמה נכון ומדויק וש"הגופרית והאש" שה' המטיר על העיר הגיע למעשה מפיצוץ מסיבי של אסטרואיד בשמים.

הארכיאולוג פיליפ סילביאן מאוניברסיטת Trinity Southwest שבאלבקרקי, ניו מקסיקו, שוחח על המחקר שלו בנושא בשבוע שעבר בכנס השנתי של בתי הספר האמריקאים למחקר המזרח. סילביה ביצע חפירות בחמישה אתרים גדולים בצד הירדני של נהר הירדן. לדבריו, הגבעה המזרחית המעגלית, שאורכה 40 קמ"ר, הייתה מישור פורה ומאוכלס במשך לפחות 2,500 שנים. אסון מסוים שאירע לפני 3,700 שנה הביאו לסיומה הפתאומי ולמחיקה של כ-40 עד 65 אלף אנשים שהתגוררו באזור באותו זמן.

ציור "מהפכת סדום ועמורה". ג'ון מרטין, אתר רשמי
ציור מהפכת סדום ועמורה/אתר רשמי, ג'ון מרטין

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

חוקרים טוענים: "מצאנו את תיבת נח בהר באיראן"

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • סדום
  • התנ"ך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully