וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לבחירות? "פגישת נתניהו-כחלון הסתיימה ללא תוצאות"

בסביבתו של כחלון אמרו כי נתניהו לא הצליח לשכנע אותו שהקואליציה יכולה להמשיך לתפקד ביציבות. בערב ימסור נתניהו הצהרה לתקשורת. מקורביו טוענים שתיק הביטחון יועבר אליו והוא ימנה בקרוב שר חוץ משורות הליכוד. הבית היהודי: "ללא תיק הביטחון אין טעם בקיום הממשלה"

צילום: גיל יוחנן וואי נט

פגישת כחלון ונתניהו - כל העדכונים:

-נתניהו וכחלון נפגשו בקריה
-גורמים בסביבתו: נתניהו לא הצליח לשכנע אותו שהקואליציה יכולה להמשיך לתפקד ביציבות
-בשעה 20:00 ימסור נתניהו הצהרה לתקשורת
- גורמים בסביבת רה"מ אמרו שהוא ישמור על תיק הביטחון לעצמו
- הבית היהודי: "ללא מסירת תיק הביטחון אין טעם בקיום הממשלה"
- נתניהו אמר שיעשה "מאמץ אחרון" לשכנע את כחלון למנוע את הפלת הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון נפגשו הערב (ראשון) בקריה בתל אביב. אחרי ההערכות כי נתניהו ינסה לשכנע את כחלון להמשיך את כהונת הממשלה עד נובמבר 2019, לשכתו של כחלון הודיעה שהפגישה הסתיימה "ללא תוצאות" והשניים ייפגשו גם בשבוע הבא. לאחר הפגישה, בשעה 20:00, ראש הממשלה צפוי למסור הצהרה לתקשורת.

גורמים בסביבת כחלון אמרו כי נתניהו לא הצליח לשכנע את השר כחלון שהממשלה יכולה להמשיך לתפקד ביציבות גם עם 61 ח"כים. כחלון הבהיר בימים האחרונים שאחרי התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן הוא סבור שיש ללכת לבחירות כמה שיותר מהר, כדי לשמור, לטענתו, על יציבות המשק והכלכלה. עם זאת הגורם הדגיש שההידברות בין השניים תימשך בהמשך השבוע.

מוקדם יותר היום, נתניהו אמר כי הוא יעשה "מאמץ אחרון" לשכנע את כחלון למנוע את הפלת הממשלה . "בתקופה ביטחונית רגישה זו לא צריך ולא נכון ללכת לבחירות", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "צריך לעשות כל מה שניתן לעשות כדי להימנע מחזרה על הטעויות הללו".

עוד בנושא בוואלה! NEWS
"לא נצביע עם הקואליציה": הבית היהודי דורש את חזרתו של דהן לביטחון
נתניהו במאמץ אחרון למנוע בחירות: "תקופה ביטחונית רגישה"

שר האוצר, משה כחלון בדרכו לפגישה בקריה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו 18 בנובמבר 2018. מגד גוזני, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
בדרך לבחירות? כחלון בכניסה לקריה בתל אביב, הערב/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני, הארץ

עם זאת, גם כחלון וגם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט כבר הבהירו שהם מעוניינים בבחירות מוקדם ככל האפשר, והם סיכמו ביניהם שאם נתניהו לא יצליח לשכנע את כחלון הערב - כולנו והבית היהודי יתמכו בהצעת חוק לפיזור הכנסת שתובא ביום רביעי להצבעה במליאה. במקביל, בבית היהודי חידשו את האולטימטום לראש הממשלה והבהירו היום שלא יסכימו להמשך עבודת הממשלה אם בנט לא ימונה לתפקיד שר הביטחון.

למרות האולטימטום של בנט, גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו כי הוא מתכוון בכל מקרה לשמור את תיק הביטחון לעצמו וימנה בימים הקרובים שר חוץ, שככל הנראה יהיה מהליכוד. המשמעות היא שנתניהו מסרב סופית לדרישתו של בנט לקבל את תיק הביטחון. לפי ההערכה, נתניהו יעדיף למנות לתיק החוץ את אחד משרי הליכוד.

בתגובה הצהירה מפלגת הבית היהודי כי הודעת נתניהו על איוש תפקיד משרד החוץ לא משנה כלום. "ללא הטלת משימת שיקום הביטחון על בנט, יש לגשת לבחירות מיידיות", נאמר בהודעת המפלגה. "זוהי ממשלה שנקראת ימין ועושה שמאל: קריסה בהרתעה מול חמאס, אי פינוי חאן אל אחמר, מדיניות רפה כלפי מחבלים ומשפחותיהם לאחר פיגועי טרור", הוסיפו ואמרו שלציבור נמאס "להצביע ימין ולקבל שמאל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
נתניהו ובנט/פול צלמים, אמיל סלמן

בלשכת ראש הממשלה עדיין לא פנו לאף אחד משרי הליכוד בנוגע למילוי תיק החוץ. השרים גלעד ארדן וישראל כץ מחזיקים שניהם בהתחייבות מראש הממשלה מתקופת הרכבת הממשלה הקודמת כי אם יתפנה תיק בכיר הוא יועבר אליהם, אך בפועל נתניהו המשיך להחזיק בתיק החוץ במהלך כל כהונת הממשלה. גם השרים יובל שטייניץ וצחי הנגבי אמרו בעבר כי הם מעונינים לכהן כשרי חוץ, וגם השר יריב לוין, שנחשב מקורב במיוחד לראש הממשלה, מוזכר כמי שעשוי להתמנות לתפקיד.

הבית היהודי דורשים למנות מחדש את סגן השר בן דהן

לפני הפגישה עם שר כחלון, ראש הממשלה קיים אחר הצהריים סבב פגישות עבודה בקריה בתל אביב עם הרמטכ"ל היוצא, גדי איזנקוט, עם הרמטכ"ל המיועד, אביב כוכבי ועם ראש השב"כ, נדב ארגמן. מדובר בסבב פגישות ראשון של נתניהו עם ראשי מערכת הביטחון מאז קיבל את תיק הביטחון אחרי התפטרות ליברמן. נתניהו בדרכו לקריה כעת.

במקביל, כחלון ונתניהו אישרו היום בממשלה הצעת החלטה שנויה במחלוקת לתקצוב הסכם הפרישה של גמלאי המשטרה. מדובר בתוכנית שעלותה מוערכת בכ-22 מיליארד שקלים, שיתפרסו עד 2035, ובשלב הראשון דרשה קיצוץ רוחבי מכלל משרדי הממשלה בגובה של כ-1.35% בתקציב 2019. כחלון ונתניהו, בתמיכת השר לביטחון פנים גלעד ארדן שהוביל את המאמץ מול גמלאי המשטרה, אישרו את הקיצוץ הנרחב - שמוערך בכמיליארד שקלים, למרות התנגדות חלק מהשרים.

בהמשך לאולטימטום שהציבה הבית היהודי שחבריה לא יצביעו עם הקואליציה עד שח"כ אלי בן בן דהן ימונה מחדש לתפקיד סגן שר הביטחון. ראש הממשלה הודיע הערב כי דהן יחזור לתפקיד.

מוקדם יותר במפלגה האשימו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואנשיו בהתעמרות, על אף שפיטוריו של בן דהן הם חלק מהליך פורמלי שמתרחש בעת התפטרותו של השר המכהן מעליו. בהודעת המפלגה נכתב כי ההחלטה על פיטוריו התקבלה "ללא כל החלטה מוצדקת" והאשימו את ראש הממשלה כי הוא ואנשיו "נוהגים בכוחניות כלפי הבית היהודי, כפי שלא היו עושים מול אף מפלגה אחרת". עוד נמסר כי "נוצר מצב א-סימטרי, שבו סגן שר הביטחון נאלץ לשלם את המחיר על התפטרותו המבישה של ליברמן אשר ברח מאחריות".

(עדכון ראשון, 17:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully