וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יישאר בכלא: נדחתה בקשת הח"כ לשעבר באסל גטאס לשחרור מוקדם

14.11.2018 / 0:42

נדחתה בקשת גטאס לשחרור מוקדם, זאת לאחר שהורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים כשהבריח מכשירי טלפון לאסירים ביטחוניים. ועדת השחרורים מסרה כי לאור חומרת העבירה ואי הבעת חרטה מצידו, אין גטאס ראוי להשתחרר מוקדם

עריכת וידאו:ניר חן

ועדת השחרורים בכלא אש"ל דחתה היום (שלישי) את בקשתו של חבר הכנסת לשעבר באסל גטאס לשחרור מוקדם. גטאס נידון במסגרת הסדר טיעון לשנתיים מאסר, לאחר שהודה והורשע בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים, תוך ניצול מעמדו כחבר כנסת כדי להימנע מחיפוש בבית הסוהר.

השיקול העיקרי בדחיית הבקשה היה העובדה כי גטאס לא עבר בכלא כל הליך טיפולי או שיקומי. סנגוריו טענו אמנם כי הח"כ לשעבר הנו אסיר ביטחוני, ואלו ממילא לא משולבים בתוכניות שיקום בבתי הסוהר, אולם חברי הוועדה ציינו כי גטאס כלל לא הראה מוטיבציה להשתלב בהליך שיקום, ולא פנה לשום גורם בנושא. עוד נכתב בהחלטה כי גטאס מתקשה להביע חרטה על המעשים שבהם הודה במסגרת הסדר הטיעון.

עוד בוואלה!NEWS
חמאס מקלף את שכבות ההגנה: למה כיפת ברזל מיירטת פחות רקטות?
הפלסטינים בעזה: הושגה הפסקת אש; גורם מדיני: "הצעדים ייקבעו בשטח"
שהייה בקרבת מרחבים מוגנים וביטול לימודים: הקלות בהנחיות צה"ל

באנר באסל גטאס. עיבוד תמונה
"עבירות שיש בהן פגיעה בביטחון המדינה", באסל גטאס/עיבוד תמונה

"האסיר היה עסוק בבעיות בריאות ובמחיר הכבד האישי שהוא משלם עקב מאסרו, וזאת יותר מאשר בחינת המניעים שהביאו אותו לביצוע העבירות שביצע", אמרו חברי הוועדה. הפרקליטות, שהתנגדו לשחרורו המוקדם של חבר הכנסת לשעבר, מסרו בתגובה להחלטה כי "ועדת השחרורים קיבלה את עמדת הפרקליטות וקבעה שח"כ גטאס אינו ראוי לשחרור מוקדם. זאת, בין היתר, לאור חומרת העבירות בהן הורשע, שאין מחלוקת כי יש בהן פגיעה בביטחון המדינה, וכן כי לא הביע חרטה כנה על מעשיו על אף שהודה בביצוען".

גטאס הורשע בשנה שעברה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מרמה והפרת אמונים, כשהבריח מכשירי טלפון לאסירים ביטחוניים השוהים בבתי כלא ישראליים. לפני ביקורו בכלא, נפגש גטאס עם אסעד, אחיו של המחבל ואליד דקה, בתחנת דלק שם קיבל מידיו 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים, שני מטענים לטלפונים ניידים ואוזניה לטלפון. הוא הסתיר את תכולת החבילות שקיבל מתחת לחולצתו.

כתב האישום מתאר כיצד התחמק גטאס מחיפוש על גופו. בעת כניסתו לכלא, נכתב, הוא עבר במכשיר המגנומטר, שהתריע עקב הטלפונים הניידים שהוסתרו בחולצתו. גטאס טען בפני הסוהר שבדק אותו כי המגנומטר צפצף בגלל חגורתו, אך סירב להיבדק שוב בטענה כי יש לו חסינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully