וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק המעונות: ההצעה שעשויה להוביל להסדר טיעון לשרה נתניהו

13.11.2018 / 17:20

בפגישה סגורה בה השתתפו סנגוריה של נתניהו והתובעים מטעם פרקליטות מחוז ירושלים, הציע לצדדים נשיא בית משפט השלום בירושלים לפנות להליך של גישור פלילי. בימים הקרובים הם יודיעו אם הם מסכימים לכך

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

נשיא בית משפט השלום בירושלים הציע לצדדים ב"תיק המעונות" לפנות להליך גישור פלילי. היום (שלישי) התקיימה בלשכתו של הנשיא, השופט אביטל חן, פגישה סגורה בה השתתפו סנגוריה של שרה נתניהו - עורכי הדין יוסי כהן וירון קוסטליץ; סנגורו של עזרא סיידוף - יהושוע רזניק; והתובעים מטעם פרקליטות מחוז ירושלים - ג'ני אבני וארז פדן.

בפגישה הציע השופט חן לצדדים לפנות להליך של גישור פלילי, והורה להם להודיע בתוך שלושה ימים אם הם מסכימים לכך. למקרה שהגישור לא יצליח, הצדדים כבר קבעו תהליך לדיון הבא בתיק - ב-7 בינואר.

לקריאה נוספת:
חמאס מקלף את שכבות ההגנה: למה כיפת ברזל מיירטת פחות רקטות?
חמאס הכחיש דיווחים על הפסקת אש; הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך לפעול

שרה נתניהו. AP
שרה נתניהו ב-2017/AP

במסגרת הפרשה נאשמת נתניהו כי פעלה לנפח הוצאות כשהזמינה למעון ראש הממשלה ארוחות ממסעדות יוקרה בעלות כוללת של יותר מ-350 אלף שקלים, תוך עקיפה מכוונת של הנוהל שאוסר הזמנת מזון כשבמעון מועסקת מבשלת. סיידוף, שהיה סמנכ"ל משרד ראש הממשלה באותה תקופה, מואשם בעבירות דומות וכן בעבירת זיוף בידי עובד ציבור. זאת כחלק משתי פרשות נוספות שבהן הוא מועמד לדין: פרשת החשמלאי ופרשת המלצרים.

בדיון הראשון בתיק, שנערך בתחילת החודש שעבר, הציע השופט חן לצדדים "לקיים ישיבה בלשכתי ללא צורך בנאשמים, כדי לבדוק אפשרויות לצמצום המחלוקת או אולי אף לסיום התיק כולו. הצדדים נעתרו לבקשה, ובהתאם לכך הישיבה הקרובה תוקדש לנושא זה". זוהי הישיבה שנערכה היום.

גישור פלילי הוא הליך שיכול להוביל להסדר טיעון, ובכך לחסוך לצדדים ולבית המשפט זמן יקר. עם זאת, בניגוד למשא ומתן רגיל להסדר שבו משתתפים רק הנאשמים ונציגי הפרקליטות, הליך הגישור מנוהל בידי השופט המגשר. שופט זה אינו השופט שדן בתיק והוא לא נחשף לעדויות ולראיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully