וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקור לגאווה": אלפים, בהם בכירי מערכת הביטחון, השתתפו בהלוויית סא"ל מ'

12.11.2018 / 18:33

אלפים הגיעו לבית העלמין ביישוב בצפון בו התגורר סא"ל מ' כדי ללוות אותו בדרכו האחרונה. קרובי משפחתו סיפרו כי אבל כבד נפל ביישוב עם הידיעה על דבר מותו. "איש לא ידע מה עשה בצבא, אך הוא תרם רבות לחברה", סיפרו. בנט: "יירשם בדברי הימים כגיבור ישראל"

צילום: דו"צ

אלפי בני אדם הגיעו לחלקה הצבאית בבית העלמין ביישוב בצפון בו התגורר סגן-אלוף מ', שנהרג הלילה (שני) בפעילות מבצעית בשטח רצועת עזה, כדי ללוות אותו בדרכו האחרונה. למסע ההלוויה הגיעו בכירים בצמרת המדינית ובמערכת הביטחון כדי לחלוק כבוד אחרון לקצין הבכיר שפעל רבות למען ביטחון המדינה והותיר אחריו אישה ושני ילדים. מקרב הפוליטיקאים, הגיעו להלוויה השרים נפתלי בנט ואיוב קרא וחברי הכנסת חמד עמר, סאלח סעד, מוטי יוגב, עומר בר-לב ואלעזר שטרן.

שר החינוך נפתלי בנט אמר בהלוויה כי "סא"ל מ' יירשם בדברי הימים כגיבור ישראל, לצדם של יוני נתניהו ורועי קליין. בחייו, במידותיו ובמותו. מפקד נועז, שלא היסס לסכן את חייו במבצע מורכב ביותר. מ' חי חיי גבורה ועוז, בהם רב הנסתר על הגלוי. על מעשיו לא ניתן להרחיב ואת פעולותיו לא נוכל לפאר כמו שוודאי היינו רוצים, אך תוצאותיהם ניצבות מולנו בגאון, בדמות חיי אדם של רבים מאזרחי ישראל".

שר התקשורת איוב קרא ספד: "בלב שבור ובעיניים דומעות מלווים אנו ביום זה השחור משחור את הקצין, הגיבור הפטריוט והאדם הכי נערץ שהכרנו, סגן אלוף מ'. משפחתו האצילה שרוב בניה דוגמא לחיקוי בתרומתם הביטחונית למדינת ישראל. בתוך המשפחה היקרה שזורים צעירים רבים בזרועות הביטחון המבצעים משימיות עילאיות וכולם גאווה למדינת ישראל. לצערי בצד השני אין ערך לחיים ומקדשים את הטרור שהפך להיות המקצוע המפרנס העיקרי עבורם והם לא מוכנים להתנתק ממנו ולגבות אותו מכל העולם ובעיקר על עולם החופש שישראל היא חלק ממנו".

לקריאה נוספת:
"המעשה שלא יפורסם וראוי להערכת כולנו": הקרב ההירואי של סא"ל מ'
העיקר שכספי הסיוע הועברו: כשחמאס החליט לבלוע את הגלולה הישראלית
שרידי מדים, אמצעים מסווגים: חמאס מציג את ציוד הכוח המיוחד בעזה

החלקה בה יקבר הקצין שנהרג בתקרית בעזה 12 בנובמר 2018. שלומי גבאי
בית העלמין בצפון בו ייטמן סא"ל מ'/שלומי גבאי

במהלך היום ספדו בכירים בהנהגה ובמערכת הביטחון לקצין, ואמרו דברים בשבחו ועל פועלו רב השנים. "‏אני מרכין את ראשי בנפול סא"ל מ', לוחם מהולל שנפל הלילה בפעולת צה"ל ברצועת עזה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקיצר את ביקורו בפריז בעקבות ההתפתחויות בדרום. "יבוא יום ומלוא גבורתו של סא"ל מ' יסופר", הוסיף. "אזרחי ישראל חבים לו חוב עצום. כוחותינו פעלו הלילה בגבורה ובאומץ לב. אני מצדיע לו, למשפחתו ולחבריו לנשק".

נשיא המדינה ראובן ריבלין הוסיף: "אני המום וכואב את אובדנו של קצין צה"ל שנהרג הלילה ומתפלל יחד עם כל אזרחי ישראל לרפואת הלוחם שנפצע. חיבוק אמיץ ללוחמינו כולם העומדים על משמר הארץ גם בשעה זו ומבטיחים את שלומינו".

עם היוודע דבר מותו, אבל כבד נפל ביישוב במועצה האזורית בצפון הארץ שבו התגורר סא"ל מ'. "זה בוקר רע מאוד של כאב ועצב", אמר ראש מועצה. "היישוב בו התגורר מ' כבר הקריב בעבר הרבה קורבנות, בעיקר בעזה. זה לקח אותנו שנים אחורה לרגעים של עצב עמוק".

עוד באותו נושא

קצין בדרגת סגן אלוף נהרג וקצין נוסף נפצע בחילופי האש בעומק רצועת עזה

לכתבה המלאה
החלקה בה יקבר הקצין שנהרג בתקרית בעזה 12 בנובמר 2018. שלומי גבאי
בית העלמין בצפון, היום/שלומי גבאי

ראש המועצה סיפר על מ' כי היה קצין איכותי וערכי. "הוא בן למשפחה לתפאת מדינת ישראל", הוסיף. "הוא נהג להתחבר לבני הנוער והתנדב בתנועת 'אחרי'. הוא גידל את הדורות הבאים על ערכי אהבת המולדת, התנדבות ותרומה לקהילה. אף אחד לא ידע מה עשה בצבא, אולי מעטים. הוא התחיל לחשוב על העתיד, על התקדמות במערכות הבטחונית והאזרחית".

ח', קרוב משפחתו של סא"ל מ', סיפר כי בנערותו עזב את היישוב לטובת לימודים בחיפה ולאחר מכן המשיך ללימודים במסגרת צבאית. "מדובר בפעיל חברתי שתרם רבות לחברה. במשפחה לא ידעו דבר על מעשיו בצבא. הוא הותיר אחריו אישה, העוסקת בתחום הרפואה, ושני ילדים. משפחה לתפארת. הוא היה מקור גאווה ליישוב".

במהלך הפעילות בה נהרג, כוח מיוחד של צה"ל חצה את גדר המערכת בגבול רצועת עזה לעומק השטח הפלסטיני מול אזור חאן יונס, כפי הנראה לביצוע פעולה מודיעינית לצורכי איסוף מידע. הפלסטינים מדגישים שהכוח חדר שלושה קילומטרים מהגבול באמצעות מכונית לפתח מסגד וניסה לחטוף בכיר בחמאס או להתנקש בחייו.

פינוי הפצועים בתקרית בדרום לבית החולים סורוקה - 11/11/18. מערכת וואלה! NEWS
פינוי הקצין הנוסף שנפצע לבית החולים סורוקה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

מה שאמור היה להסתיים בפעולה חשאית שלאחריה חוזר הכוח לשטח הישראלי, התפתח לאירוע מורכב מאוד בניגוד לתכנית שהסתיים במותו של קצין צה"ל, סא"ל מ', ובפציעתו של קצין נוסף.

הכוח נחשף על ידי חוליית חמאס שפתחה באש. כפי הנראה ממכת האש הראשונה נהרג קצין צה"ל וקצין נוסף נפצע באורח בינוני. הכוח השיב באש והרג שבעה מחבלים פלסטינים, בהם בכיר אחד לפחות. מאותו הרגע החל מרוץ נגד הזמן כדי לחלץ את כוח הלוחמים מהשטח הפלסטיני ובחסות הלילה החל הצבא לבצע ירי כדי לחפות על נסיגתם לשטח הישראלי. בשעות הערב המאוחרות הסתיימה הפעולה. מדובר בפעולה שמאושרת על ידי הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ולאחר מכן על ידי שר הביטחון אביגדור ליברמן וראש הממשלה בנימין נתניהו במיוחד בשל הרגישות האזורית והנפיצות מול חמאס.

(עדכון ראשון: 14:58)

מבנה הרוס שהופגז ע"י צה"ל, נובמבר 2018. רויטרס
מבנה שנהרס במהלך תקיפת צה"ל ברצועה, אתמול/רויטרס
מבנה הרוס שהופגז ע"י צה"ל, נובמבר 2018. רויטרס
עזה, הבוקר/רויטרס
מבנה הרוס שהופגז ע"י צה"ל, נובמבר 2018. רויטרס
עזה, הבוקר/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully