וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוש בסמים והסתרת האופנוע: תשתית ראייתית נגד המעורבים בפגע וברח ליד אשקלון

12.11.2018 / 10:00

החשוד בתאונת הפגע וברח סמוך לאשקלון בחודש שעבר, עזב את בית החולים מבלי ששוחרר על ידי רופאיו, זאת כדי להספיק לשבש את ראיות החקירה, יחד עם מעורבים נוספים. כעת הועבר התיק לפרקליטות, ובהמלצת המשטרה הוא יועמד לדין

עריכה: טל רזניק

המשטרה הודיעה היום (שני) כי הצליחה לגבש תשתית ראייתית נגד המעורבים בתאונת הפגע וברח ליד מושב ברכיה סמוך לאשקלון, בה נהרג רוכב האופניים יגאל סעדון, בן ה-50. ימים ספורים לאחר מעצרו של הנהג, ולאחר שהוארך בבית המשפט באשקלון, עצרו בלשי המשטרה לחקירה מספר מעורבים נוספים, חבריו של הנהג החשוד. חלקם אף מסרו עדות בזירת התאונה, בה "טענו" כי נקלעו למקום ורק הבחינו במנוח מוטל. לאחר שמעצרם הוארך גם כן והם נחקרו מספר פעמים, מסרו החשודים גרסה סופית, המתיישבת עם המציאות.

חקירת המשטרה כללה את סריקת השטח הסמוך בסיוע מסוק היחידה האווירית של משטרת ישראל, שהביאה לאיתור אופנוע השטח החשוד במעורבות בתאונה, ועליו סימני פגיעה בצדו הימני. מרגע זה הואצו הפעולות לזיהוי בעליו של האופנוע, זאת על מנת לזמנו לחקירה. לאחר שגובשו חומרי החקירה בנוגע לנהג החשוד, הועבר תיק החקירה לידי הפרקליטות שצפויה להגיש נגדו כתב אישום.

עוד בוואלה! NEWS
הוארך מעצר החשוד בפגע וברח באשקלון: "נתפס ללא רישיון ארבע פעמים"
"הלכתי לקבל טיפול רפואי": החשוד בפגע וברח באשקלון הסגיר עצמו

רוכב אופניים חשמליים כבן 50 נהרג ליד מושב ברכיה שליד אשקלון, חשד לתאונת פגע וברח. דוברות המשטרה,
אחד מחבריו של הנהג החשוד דאג להזיז את האופנוע הפוגע/דוברות המשטרה

מהחקירה עולה כי ביום שישי לפני חודש, יום התאונה, רכב הנהג החשוד על האופנוע שלו, אותו החזיק ללא רישיון נהיגה. החשוד הגיע יחד עם חבריו המעורבים אל תחנת הדלק בצומת משען הסמוכה, משם המשיכו בנסיעה ברכבי השטח שברשותם אל המושב ברכיה. קודם לכן, סיים המנוח, יגאל סעדון, את קניותיו במרכז המסחרי בצומת סילבר, ומשם יצא על אופניו החשמליים. סעדון, שככל הנראה חשש מרכיבה על הכביש, בחר לרכוב דרך שדות המושב ודווקא שם מצא את מותו.

לזירת התאונה הוזעקו כוחות רפואה שהחלו במאמצי החייאה, עד שנאלצו תוך זמן קצר לקבוע את מותו של סעדון. כוחות המשטרה הגיעו גם הם למקום, לרבות בוחני התנועה במרחב לכיש וגורמי את"ן של המחוז הדרומי של המשטרה. הכוחות החלו בחקירת נסיבות המקרה תוך איסוף עדויות ראשוניות בזירה מהנוכחים, ביניהם חבריו של הנהג החשוד שהיו עדים לאירוע. עם זאת, מסרו החברים כי לא היו עדים לנסיבות פציעתו של המנוח ורק ציינו כי הבחינו בו מוטל והזעיקו את כוחות הרפואה והמשטרה למקום.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
רוכב אופניים חשמליים כבן 50 נהרג ליד מושב ברכיה שליד אשקלון, חשד לתאונת פגע וברח. דוברות המשטרה,
זירת התאונה בסמוך לאשקלון/דוברות המשטרה

מהעדויות עולה כי הנהג הפוגע רכב שלישי בשיירה כשהגיעו אל השטח החקלאי שסמוך למושב. במהלך רכיבתם, כך על פי העדות, העלו כלי הרכב הראשונים ענן אבק שמנע מהרוכבים להמשיך בנסיעה בטוחה. עם זאת, הדבר לא מנע מהחשוד להמשיך את נסיעתו אל תוך ענן האבק ולהתנגש ברוכב האופניים, ובכך לגרום לפציעתו האנושה.

כתוצאה מההתנגשות נפגע גם החשוד, שטען כי איבד את הכרתו בשלב זה, טענה שהופרכה בעדויות שנאספו מיד לאחר התרחשות התאונה. החשוד הועלה על אחד מרכבי השטח במקום ופונה אל ביתו ביישוב בית שקמה, כשאחד מחבריו שנותרו במקום, דאג להזיז את האופנוע של הנהג החשוד. האופנוע הוסתר בין סבך השיחים והעצים במטע סמוך, מרחק כ-200 מטרים לערך ממקום התאונה. בשלב זה דיווח למוקד מד"א אחד מהחברים לרכיבה על אדם המוטל בשטח, תוך שהוא מציין שאינו יודע מה קרה.

ההרוג בתאונה בברכיה יגאל סעדון - 19 אוקטובר 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
ההרוג יגאל סעדון/מערכת וואלה! NEWS, ---

כיממה וחצי לאחר התאונה, הסגיר עצמו הנהג החשוד לתחנת המשטרה באשקלון, כשהוא מלווה בעורכי דינו, אז נעצר והועבר לחקירת בוחני תאונות הדרכים לכיש. בחקירתו הראשונית ציין החשוד כי היה מעורב בתאונת דרכים בשטח בעת שרכב על אופנועו. עוד ציין כי היה אבק רב שגרם לו להתנגש במשהו. בהמשך הוסיף כי חולץ מהשטח על ידי אדם שאינו מכיר, שנתן לו לעשן מריחואנה כדי להפחית את כאביו, והוא פונה בהמשך על ידי שכנתו אל בית החולים "ברזילי" באשקלון. החשוד אמר לחוקרים שהפציר בשכנתו למסור לבית החולים כי נפל מסוס.

עוד סיפר החשוד כי לאחר ששמע בכלי התקשורת על תאונת ה"פגע וברח", הבין שפגע באדם וגרם למותו. עם זאת, לא גרמה לו הידיעה להודיע על כך למשטרה או לצוותו הרפואי, ואף עזב את בית החולים בשבת בבוקר מבלי ששוחרר על ידי רופאיו. לאחר שחזר לביתו, החל לעסוק יחד עם חבריו בתכנון ובשיבוש מאסיבי של ראיות ועדויות, תוך תיאום גרסאות עם כל מי שידו בדבר. בין היתר קיימו החשוד ויתר המעורבים מפגש בחצר ביתו של אחד מהמעורבים - נהג רכב השטח שהעביר את החשוד מזירת התאונה אל ביתו במושב - שם תיאמו ביניהם את גרסאותיהם וביקשו מבעלת הבית, הנהגת שפינתה אותו לביה"ח, שתמסור גרסה שקרית במשטרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האופנוע של הנהג הפוגע שהוסתר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד עלה בחקירה כי פגישתם של החשודים צולמה ותועדה על ידי מצלמות האבטחה המותקנות במקום, אך אחד החשודים דאג להשמיד את הסרטון המתעד אותה, על מנת להעלים את תיעוד המפגש. מעדויות נוספות שנאספו ואומתו עם החשוד במועדי חקירותיו, עולה כי הנהג החשוד צרך סמים במועד שקדם לקרות התאונה ולא לאחריה כפי שטען. בנוסף, החשוד כלל לא איבד את הכרתו בתאונה והיה צלול מספיק בשביל להנחות את הנהג שהסיע אותו לביתו, שם החליף את בגדיו ולאחר מכן נלקח לבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully