וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון למנדלבליט: שאלות קשות בנוגע להתנהלותך בפרשת הצוללות

שר הביטחון לשעבר מתח ביקורת חריפה נגד היועמ"ש בנוגע לאופן שבו התנהלה החקירה בתיק 3000. במכתב ששיגר יעלון ליועמ"ש כתב "הדבר מעלה שאלות קשות של ניסיון מכוון, שלא לחשוף את כל האמת בפרשה זו". המשטרה: הטענות כי החקירה הוגבלה - שקריות וחסרות בסיס עובדתי

צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז

שר הביטחון לשעבר משה יעלון שיגר הערב (ראשון) מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בו מתח ביקורת על התנהלותו בחקירת פרשת הצוללות, המכונה תיק 3000. במכתב הנושא את הכותרת "שאלות העולות עם סיום חקירת המשטרה בפרשה 3000", כתב יעלון כי "אופן ניהול החקירה מעלה בעיני שאלות קשות של ניסיון מכוון שלא לחשוף את כל האמת בפרשה זו, שעוסקת בקודש הקודשים של ביטחון המדינה".

"אין לי ספק, שמדובר בפרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות מדינת ישראל, בה לכאורה, העדיפו אנשי ראש הממשלה בצע כסף על פני טובת המדינה, וכך צריך להתייחס אלי", כתב יעלון ליועמ"ש. במכתבו ציין את הערכתו המשפטית למנדבלבליט וכן את העובדה כי נוכח לדעת שחלק מהדברים בוצעו מאחורי גבה של מערכת הביטחון.

לקריאה נוספת:
נתניהו על תיק הצוללות: "לא ידעתי, אין אפילו טענה לגביי"
כשהחשדות חמורים - גם ההמלצות מדאיגות: מורה נבוכים לתיק 3000
אח"י שוחד: היום השחור של חיל הים - ושל אנשי סודו של נתניהו

שר הביטחון לשעבר, בוגי יעלון נואם בכנס השנתי לפיתוח יכולות צבאיות, תעופתיות והגנה מפני טילים, אבניו, קרית שדה התעופה , 13 במרץ 2018. ראובן קסטרו
"אופן ניהול החקירה מעלה שאלות קשות". יעלון/ראובן קסטרו

יעלון המשיך ופירט במהלך המכתב את השתלשלות החקירה וכן את העובדה שמסר עדות במשטרה בפרשה. לאחר מכן תהה בנוגע למעורבותו של ראש הממשלה בפרשה.

"ייתכן והחקירה לא הביאה לממצאים העוברים את הרף הפלילי לגבי ראש הממשלה", כתב. "לא השתכנעתי שהיה מאמץ בכיוון זה". בהמשך ציין יעלון כי "מעבר להיבט הפלילי, עולות מן הפרשה וחקירתה שאלות בהיבט הציבורי: התנהלות גורמים בלשכת ראש הממשלה ובמל"ל בתחום הרכש מ"טינסקרופ", מתוך שיקולים מושחתים, לכאורה, תוך ניסיון לעקוף את משרד הביטחון והקבינט; וסוגיות של ניגוד עניינים של שני עורכי הדין הקרובים לראש הממשלה - דוד שמרון ויצחק מלכו, שמשרדם מעורב ונהנה מעסקאות רכש אלה; שאלת האחריות המיניסטריאלית של ראש הממשלה למתרחש בלשכתו ובסביבתו, במיוחד על רקע העובדה ששום גורם במשרד הביטחון לא נחקר כחשוד בפרשה זו".

את מכתבו חתם יעלון: "אינני חסיד וועדות חקירה ממלכתיות, אלא אם הגורם האחראי לא לוקח אחריות ומתפטר, או שהמערכת לא גורמת לו לשאת באחריות. ניראה לי שאנחנו, מתקרבים לצורך בזה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בנימין נתניהו בפסגת המנהיגים בפריז - 11/11/18. רויטרס, רויטרס
נתניהו בפריז, היום/רויטרס, רויטרס

בעקבות דבריו של יעלון, במשטרה אמרו הערב כי הטענות לפיהן החקירה הוגבלה - שקריות. "החקירה נוהלה באופן יסודי ומקצועי, מתוך מטרה אחת ויחידה של בירור האמת", נמסר מהמשטרה. "הטענות לפיהן חקירת תיק 3000 הוגבלה או צומצמה על ידי מי מבכירי מערכת אכיפת החוק היא טענת כזב, חסרת כל בסיס עובדתי. במסגרת החקירה נגבו הודעותיהם של בכירי המדינה ומערכת הביטחון בעבר ובהווה, וכל טענה שעלתה ואשר הצדיקה העמקת הבירור - נבדקה לעומקה. אין כל שחר לטענות שמרמזות את ההיפך".

"הפרשה צללה למצולות"

מוקדם יותר קיים נתניהו מסיבת עיתונאים בשולי האירוע לציון מאה שנים לסיום מלחמת העולם הראשונה בפריז. במהלך מסיבת העיתונאים התייחס נתניהו לשאלות בנוגע לפרשת הצוללות. "אתם מעוניינים להמשיך במסע התקשורתי שלא נפסק. העניין של הצוללות צלל למצולות", אמר.

לאחר מכן התפתח עימות בין נתניהו לכתב ערוץ עשר ברק רביד שהציג שאלה נוספת בנוגע לפרשה. "אתה לא רוצה שנעשה CNN" איים נתניהו, תוך שהוא מתייחס למסיבת העיתונאים שערך נשיא ארצות הברית דונלד טרמאפ לאחר בחירות האמצע. "אתם תמשיכו במאמצים שלכם ואני אמשיך בשלי. לא נפל רבב במה שעשיתי. לגבי האחרים חכה לסוף התהליך. יש כאן משפט שדה ומשפט תקשורת. תמתינו בסבלנות".



(עדכון ראשון: 18:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully