וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת לבייב: שלושה בכירים נוספים מתעשיית היהלומים נעצרו

7.11.2018 / 9:25

המשטרה עצרה את השלושה לאחר שחקירת הפרשה הפכה לגלויה לפני יומיים. השלושה הובאו בשעות הבוקר למשרדי היאחב"ל בלהב 433, שם נחקרו באזהרה. מעצרם מתווסף למעצר שישה חשודים נוספים, בהם גם בנו של לבייב

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תום זואילי

המשטרה עצרה הבוקר (רביעי) שלושה בכירים מתעשיית היהלומים בחשד למעורבותם בפרשת הברחת היהלומים שנחשפה לפני כיומיים. החשוד המרכזי בפרשה הוא איש העסקים לב לבייב, המחזיק בחברות נדל"ן במשק בישראל. שלושת הבכירים הובאו בשעות הבוקר למשרדי היחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433, שם נחקרו באזהרה.

מעצרם של השלושה בא לאחר שביום שני נעצרו שישה חשודים נוספים, בהם גם זבולון, בנו של לבייב, שניהל את החברה שבבעלות אביו ובכירים נוספים. בית המשפט האריך אז מעצר החשודים בשבעה ימים.

לקריאה נוספת:
המשטרה פשטה על נכסיו של לב לבייב
הפארסה הניהולית, השותף שבגד: מאחורי האימפריה הקורסת של לבייב
יהלומים מרוסיה ובריחה לחו"ל: כך הסתבך לב לבייב בהברחת הענק

לב לבייב. Tamar Matsafi גלובס, מערכת וואלה! NEWS
שלושה חשודים נוספים נעצרו. לב לבייב/מערכת וואלה! NEWS, Tamar Matsafi גלובס

אתמול החרימה המשטרה את נכסיו של לבייב בישראל. התפיסה בוצעה לאחר ששופט בית המשפט השלום בראשון לציון אישר את תפיסת הנכסים, כמו גם תפיסה של רכוש רב נוסף של המעורבים בפרשה. הבלשים פשטו על משרדי בורסת היהלומים ברמת גן והחרימו יהלומים שהיו שייכים לחלק מהחשודים וכן לחברה של לבייב שעומדת במרכז הפרשה.

במשטרה טוענים כי מדובר בחקירה גדולה מסועפת ויש חשש לשיבוש ההליכים. עוד נאמר כי היקף הברחות היהלומים והלבנת ההון אותה ביצעו עמד על 300 מיליון שקלים.

חקירת הפרשה החלה כשנוסע שהגיע מרוסיה לישראל עורר את חשדם של אנשי המכס במסלול הירוק, שגילו יהלומים שהוברחו מרוסיה לאחר שהגיעו מאפריקה. על פי החשד, היהלומים הופקו ממכרה בבעלות לבייב והוברחו מרוסיה ומשם, ללא תיעוד, הם היו אמורים להגיע לישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ביתו של לב לבייב בסביון, נובמבר 2018. ראובן קסטרו
המשטרה החרימה נכסים. ביתו של לבייב בסביון/ראובן קסטרו

המשטרה צפויה לבקש לחקור את לבייב אם יגיע לישראל. גורמים בבורסה ליהלומים ברמת גן, שבה פעלו גם חלק מעסקיו, אמרו לוואלה! NEWS כי "הוא מסובך עד הצוואר. אין סיכוי בעולם שברגע שכף רגלו תדרך בישראל הוא לא ילך לכלא. החקירה הזאת מאוד ברורה".

ברשות המיסים מעריכים כי רשת המבריחים פעלה במשך 16 שנים, ובין המבריחים היו אברכים ששימשו כבלדרים של היהלומים. עוד מעריכים שחלק מהיהלומים הינם יהלומי דמים שהופקו במכרות באפריקה ללא תיעוד והסחר בהם אסור.

  • עוד באותו נושא:
  • לב לבייב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully