וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פשטה על נכסיו של לב לבייב

6.11.2018 / 14:34

רשות המיסים ובלשי המשטרה פשטו על הנכסים של לבייב במשרדו ושל החשודים הנוספים בפרשה. מוקדם יותר הותר לפרסום שם בנו של הטייקון, זבולון לבייב, הוא אחד מהחשודים שנעצרו

המשטרה ורשות המיסים החרימה היום (שלישי) נכסים של הטייקון לב לבייב. ההחרמה בוצעה בעקבות החשדות נגדו בפרשת הברחת היהלומים - כך נודע לוואלה! NEWS. התפיסה בוצעה לאחר ששופט בית המשפט השלום בראשון לציון אישר את תפיסת הנכס, כמו גם תפיסה של רכוש רב נוסף של המעורבים בפרשה.

בלשי המשטרה פשטו על משרדי בורסת היהלומים ברמת גן והחרימו יהלומים שהיו שייכים לחלק מהחשודים וכן לחברה של לבייב שעומדת במרכז הפרשה.

לב לבייב, אפריקה ישראל, 
26/03/2007. ראובן קסטרו
החשוד המרכזי בפרשה. לבייב/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי זבולון, בנו של לב לבייב, הוא אחד החשודים בפרשת הברחת היהלומים. במסגרת החקירה, שזכתה לשם "יהלום שחור", נעצרו אתמול שישה חשודים בהם הבן שניהל את החברה שבבעלות אביו ובכירים נוספים. אתמול האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצר החשודים בשבעה ימים.

במשטרה וברשות המיסים טוענים כי לב לבייב, המחזיק בחברות נדל"ן מהגדולות במשק הישראלי, הוא החשוד המרכזי בפרשה. במשטרה טוענים כי מדובר בחקירה גדולה מסועפת ויש חשש לשיבוש ההליכים. עוד נאמר כי היקף הברחות היהלומים והלבנת ההון אותה ביצעו עמד על 300 מיליון שקלים.


חקירת הפרשה החלה כשנוסע שהגיע מרוסיה לישראל עורר את חשדם של אנשי המכס במסלול הירוק, שגילו יהלומים שהוברחו מרוסיה לאחר שהגיעו מאפריקה. על פי החשד, היהלומים הופקו ממכרה בבעלות לבייב והוברחו מרוסיה ומשם, ללא תיעוד, הם היו אמורים להגיע לישראל.

זמן קצר לאחר מכן נעצר לבייב, ששיתף פעולה ומסר את פרטיהם של חברי הרשת. כבר בתחילת החקירה, לפי ההערכות במשרד לרשות המיסים, הטייקון הבין כי חוקרי להב 433 והמכס סוגרים עליו - ונמלט מישראל לאנגליה.

המשטרה צפויה לבקש לחקור את לבייב אם יגיע לישראל. גורמים בבורסה ליהלומים ברמת גן, שבה פעלו גם חלק מעסקיו, אמרו לוואלה! NEWS כי "הוא מסובך עד הצוואר. אין סיכוי בעולם שברגע שכף רגלו תדרך בישראל הוא לא ילך לכלא. החקירה הזאת מאוד ברורה".

ברשות המיסים מעריכים כי רשת המבריחים פעלה במשך 16 שנים, ובין המבריחים היו אברכים ששימשו כבלדרים של היהלומים. עוד מעריכים שחלק מהיהלומים הינם יהלומי דמים שהופקו במכרות באפריקה ללא תיעוד והסחר ביניהם אסור.

(עדכון ראשון: 12:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully