וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יותר לא תתעסק איתי": הורשע השוטר שהחליט להעניש עציר

3.11.2018 / 23:25

לפני כמעט שלוש שנים נעצר תושב קריית חיים בעקבות סכסוך שכנים, והובא לתחנת המשטרה בתום מעצר אלים. השוטר, שספג ממנו קללות ויריקות, החליט להעביר אותו לחדר שאינו מצולם - ולהכות אותו. מח"ש: "פסק דין שראוי שיהווה תמרור אזהרה"

מפקד תחנת זבולון במחוז חוף של המשטרה, ניצב-משנה אילן סרדל, נחשד בקבלת שוחד. חטיבת דובר המשטרה
גבר נעצר והוכה ללא סיבה. תחנת זבולון/חטיבת דובר המשטרה

מקרה של אלימות משטרתית נגד עציר מקריית חיים, בן העדה האתיופית, הסתיים השבוע בהרשעת שוטר לאחר כמעט שלוש שנים. בית משפט השלום בחיפה מצא כי הגבר, שנעצר בעקבות סכסוך שכנים באוקטובר 2015, נלקח לתחנת זבולון - ושם הוכה ללא סיבה.

הגבר, שהיה במקום העבודה שלו, קיבל טלפון מאשתו שסיפרה לו שהשכן ברחוב בן צבי בקריית חיים מאיים להרוג אותה ואת בנם. הוא יצא מעבודתו ומיהר לביתו על אופניו, בשעה שהשכן הזמין בינתיים משטרה. כשהגבר הגיע הביתה הוא החל להתקוטט עם השכן.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי בחירת המפכ"ל: מפקד מג"ב עשוי לזכות ב"פרס הניחומים" של הלוי
לקראת העצרת לרצח רבין: כל החסימות והשיבושים הצפויים בת"א
חמינאי תוקף אחרי הסנקציות: "ארה"ב נכשלה בניסיון לשלוט באיראן"

המעצר האלים: קללות, יריקות ונשיכות

בשלב זה הגיע למקום שוטר הסיור אילן מועדי, כשאיתו השוטרת קורל, השכיב את הגבר על הקרקע, הצמיד ברך לגבו, קיפל את ידיו לאחור ואזק אותו. זאת, תוך שאשתו והשכנים עומדים סביב ותוך שהגבר מתקשה לנשום. העציר הודה כי במהלך האירוע הוא קילל את השוטר.

לפי גרסת השוטר, במקום התגודדו כ-30 איש, שלחצו עליו לשחרר את הגבר. הוא לא הכחיש כי ריתק את הגבר לקרקע וכי נאלץ להפעיל כוח כדי לאזוק אותו, וטען כי העציר ירק עליו כמה פעמים וניסה לנשוך אותו.

אבל התלונה כלל לא נסובה סביבו, אלא סביב מה שאירע אחר כך בתחנת זבולון, אחרי שכוח התגבורת שהזמינו השוטרים העביר לשם את הגבר.

עצור. ShutterStock
הובהל לחדר משרדים שאינו מצולם. אילוסטרציה/ShutterStock

לפי עדותו של העציר, הוא הובא לתא המעוכבים בתחנת זבולון, והשוטר הוציא אותו משם תוך שהוא אומר לו "יותר לא תתעסק איתי", אזק אותו והוביל אותו לחדר משרדים ריק מאדם, שאינו מצולם. בחדר זה הוא הכה אותו בסטירות ובבעיטות בפניו, בשלב מסוים, כשהניסה להתחמק ממכות בחזית הגוף ורכן קדימה, השוטר הכה אותו גם בגב. כשהתלונן על החבלות, טען השוטר כי מדובר בחבלות שנגרמו לגבר כשאזק אותו בשטח.

שופט בית משפט השלום בחיפה, שלמה בנג'ו, מצא את גרסתו של העציר אותנטית, מהימנה ועקבית, וכך גם את חקירת מח"ש. הוא ציין כי עדותו תיארה את הדברים כהווייתם, מבלי שמזער את התנהגותו הבעייתי באירוע, לרבות התנגדותו למעצר, היריקות והקללות.

השוטר הכחיש את הדברים, אך הורשע

בנוסף לכך, השופט מצא את גרסת השוטר לגבי השתלשלות האירועים כלא אמינה, וקיבל את גרסתו של הגבר, לפיה ההסבר לאלימות כלפיו בתחנה נבעה מכך שהשוטר החליט להעניש אותו על דבריו כלפיו "בשטח". עוד נמצא כי השוטר בדה מליבו תכנים שיציגו את הגבר באור עגום בפני בית המשפט.

למרות שהשוטר הכחיש את הדברים, מצא השופט בנג'ו כי מח"ש הוכיחה את עובדות כתב האישום מעל כל ספק סביר והרשיע אותו. גזר הדין יינתן במועד אחר, לאחר שיישמעו הטיעונים לעונש.

במח"ש אמרו כי "הכרעת הדין מבטאת את מחויבותה של מח"ש לחשוף מעשי עבירה של שוטרים, בפרט נגד עצורים, חסרי ישע ואוכלוסיות מוחלשות, ותמשיך לפעול להעמדתם לדין של שוטרים אשר עושים שימוש לרעה בכוחם ובסמכותם. פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בחיפה ראוי שיהווה תמרור אזהרה לבל ישנו מקרים מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully