וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המידע המביך שהעביר אלשיך: קשרים עם עבריינים ופוליטקאים

2.11.2018 / 20:19

המכתב שהועבר לידי היועמ"ש על המועמדים למפכ"לות כלל מידע על קשרים שקיימו עם גורמים מעולם הפשע ופוליטיקאים. עם זאת, בדיקה העלתה כי חלק מהפרטים היו ידועים, ואלו שלא - נמצאו כלא נכונים. מוקדם יותר אישר מנדלבליט שהמכתב לא פוגע במינוי והשר ארדן הגיש את משה אדרי

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הגיש ליועץ המשפטי לממשלה מכתב עם מידע מכפיש על המועמדים להחליפו - כך נחשף אמש (חמישי) בחברת החדשות. המכתב, שהועבר ללא ידיעת השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הכיל מידע רגיש נגד המועמדים למפכ"לות ניצב בדימוס משה אדרי, ניצב יורם הלוי וניצב דוד ביתן. לאחר בדיקת מנדלבליט היום, הוחלט כי אין במסמך די כדי לפגוע במינוי וארדן הודיע כי ניצב בדימוס אדרי הוא המועמד לתפקיד.

מהמכתב עולה כי לניצב בדימוס אדרי היה פקוד שהתרועע יחד עם אחד האחים מוסלי, ארגון עברייני בישראל, ושאדרי קיבל את הידיעה ולא עשה דבר, מרח וטייח זאת. לאחר בדיקה של הטענות נמצא כי בניגוד למה שכתוב, אדרי מינה קצין שבדק את הנושא ואף הקצין החשוד עבר פוליגרף ויצא נקי לחלוטין.

על ניצב יורם הלוי נכתב כי הוא בעל קשרים רבים עם פוליטיקאים ועל ניצב ביתן סופר כי בעת שעצר בתחנת דלק, החליף את מדיו לבגדים אזרחיים ובזמן זה נשקו שהיה על מכסה המנוע אבד.

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך בטקס הענקת דרגות והרמת כוסית לכבוד ראש השנה ברחבת המטה הארצי של המשטרה בירושלים.. רוני כנפו
מידע מביך? מפכ"ל המשטרה רוני אליך/רוני כנפו

השר ארדן ביקש לפני כשבועיים את העברת כלל החומרים הקיימים אודות המועמדים. גורם במשרדו אמר השבוע בשיחה עם וואלה! NEWS כי "חשוב לשר שהמועמד שהציע אותו לממשלה יהיה כשיר ויעמוד בכל הדרישות גם המשפטיות. העובדה שהוועדה למינוי בכירים לא יכולה להתכנס כרגע ואנחנו לא רוצים לעקב את מינוי המפכ"ל. השר ארדן פנה לפני כמה ימים ליועץ המשפטי וביקש ממנו לבדוק את המועמדים ולבחון האם הם כשירים להתמודדות בתפקיד המפכ"ל".

בתגובה לפרסומים, המשטרה מסרה אתמול כי היא "נדרשת על פי חוק לדווח לגורמים המוסמכים על כל מידע רלוונטי, בהתייחס למועמדים. המידע מועבר על ידי היועצת המשפטית של משטרת ישראל תנ"צ איילת אלישר לגורם במשרד המשפטים שהוסמך לכך על ידי היועץ המשפטי לממשלה". עוד מסרו במשטרה כי "הניסיון לקשור את מפכ"ל המשטרה לאינטרסים זרים כדי לקושש עוד כותרות 'צהובות' ולפגוע במועמדים, מעידה על חוסר מקצועיות במקרה הטוב וזדון במקרה הפחות טוב. משטרת ישראל לא תסכים להיות חלק משיח מכוער זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully