וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: שלילת ביקורים למחבלים בבתי הכלא בישראל

22.10.2018 / 0:25

במסגרת הצעת החוק שיזם ח"כ אורן חזן, נקבע כי ביקור אסירים ביטחוניים על ידי קרוביהם יאסר, אם ארגון הטרור אליו משתייך מחזיק באזרח ישראלי ומונע ממנו ביקור של נציג הממשלה או ארגון הומניטרי מוסכם. "נוצר מצב בלתי נסבל", נכתב בדברי ההסבר לחוק

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול (ראשון) את הצעת החוק שתאסור ביקור מחבלים בבתי הכלא בישראל. ההצעה קובעת כי אם ארגון טרור מחזיק אזרח ישראלי חטוף או שבוי ברשותו, ומנע ממנו ביקור של נציג ממשלת ישראל, ארגון הומניטרי מוסכם או בן משפחה, לא יהיה זכאי אסיר ביטחוני החבר באותו ארגון טרור או מזדהה עמו לביקורים.

לפי הצעת החוק לא יאופשרו גם ביקורים של עורך דין או נציגים של הצלב האדום. לוואלה! NEWS נודע כי ביקורים אלה יוחרגו בהמשך מהצעת החוק ויאפשרו פגישות אלה לאסירים ביטחוניים. בהצעת החוק, שיזם ח"כ אורן חזן (הליכוד), נכתב גם כי "רשאי השר, לאחר התייעצות עם שר הביטחון, להתיר ביקורים כאמור במקרים חריגים ומטעמים מיוחדים שיירשמו".

עוד בוואלה! NEWS:
מ"חוות טרולים" בריאד: צבא הטוויטר של בן סלמאן נגד מבקרי הממלכה
נכדתו של רבין תקפה: "אם לא תחדלו ממסע השיסוי - יישפך דם"

בית סוהר נפחא. שירות בתי הסוהר, אתר רשמי
הביקורים לאסירים ביטחוניים יופסקו/אתר רשמי, שירות בתי הסוהר

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מדינת ישראל מתמודדת עם ארגוני טרור המאיימים לפגוע באזרחיה בכל מקום וזמן. בשל היותה דמוקרטיה מתקדמת המחויבת לחוקים ולאמנות זכויות אדם בינלאומיות שארגוני הטרור אינם מחויבים להם, נוצר מצב בלתי נסבל שארגוני הטרור, כאסטרטגיה, חוטפים ומחזיקים אזרחים ישראלים מבלי להתחשב בתנאיהם ומבלי לאפשר לבקרם, מה שמאוד פוגע במורל ובחוסן הלאומי של מדינת ישראל".

עוד נכתב כי "מנגד, מדינת ישראל כן מאפשרת ביקורים לאסירים ביטחוניים החברים בארגוני טרור. הצעת החוק נועדה לתת מענה לחוסר ההלימה בין התנאים בהם מדינת ישראל מחזיקה את הטרוריסטים שפוגעים בה, ובין התנאים שבהם ארגוני הטרור מחזיקים את החטופים הישראלים: שאהין אל סעיד, אברה מנגיסטו, הדר גולדין ואורון שאול".

ח"כ אורן חזן אמר לאחר אישור הצעתו כי "אם אנחנו לא נשמור על הכבוד הלאומי שלנו אף אחד לא יעשה זאת בשבילנו. עצירת ביקורי המחבלים שיזמתי היא רק יריית הפתיחה במאבק שנועד למרר את חייהם של המרצחים והחלאות בבתי הכלא, ולמרר את משך שהייתם בנופש בכלא וישמש כלי במאבק בטרור. אם זה היה תלוי בי עונש המוות היה קל מדי והייתי כולא אותם בתא של מטר על מטר ומפגיש אותם עם השמש שעה אחת בשבוע. הייתי ממרר להם את חייהם עד שהם היו נרקבים בייסורים למוות".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הביע תמיכה במהלך ואמר כי "הצעת החוק תאפשר להמשיך ולמנוע ביקורי משפחות של מחבלי חמאס הכלואים אצלנו, כל עוד ארגון הטרור הזה מחזיק בגופות חיילינו ובאזרחים ישראלים ולא מאפשר לאיש לראותם ותשדרג למעמד של חקיקה את המדיניות שהנהגתי. אני מברך על הרחבת איסור ביקורי המשפחות גם למחבלי חמאס תושבי יהודה ושומרון והחוק החדש יאפשר לנו משפטית לממש את העיקרון ששום מחבל של ארגון טרור המחזיק באזרחי ישראל לא יזכה לביקורים בכלא".

(עדכון ראשון 19:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully