וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך מאשים את הממשלה: הקיצוץ בתקציב - מסכן את המגזר הערבי

16.10.2018 / 12:44

בוועדת ביקורת המדינה בכנסת הטיל המפכ"ל פצצה והודיע כי הממשלה קיצצה את תכנית ההתעצמות של המשטרה במגזר הערבי ב-440 מיליון שקלים. השר ארדן הכריז לא אחת כי תכנית הדגל אותה יידרש מפכ"ל המשטרה הנבחר ליישם במהלך כהונתו היא המלחמה בפשיעה במגזר הערבי

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

הבוקר (שלישי) הטיל המפכ"ל היוצא רב-ניצב רוני אלשיך פצצה בפני חברי ועדת ביקורת המדינה בכנסת, כאשר גילה כי תכנית ההתעצמות של המשטרה במגזר הערבי נמצאת בסכנה בשל קיצוץ בתקציב. אלשיך סיפר כי בשנת 2018 קיצצו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושר האוצר משה כחלון את התקציב ב-400 מיליון שקלים. בעזרת התייעלות פנימית הצליחו במשטרה לגייס 150 מיליון שקלים כדי להמשיך את התכנית, אך לא ברור מה יהיה עתידה בשנים הקרובות.

במסגרת התכנית לצמצום האלימות ונשיאת הנשק במגזר היו עתידות לקום 20 תחנות משטרה במגזר הערבי וכמו כן התחייבו לגיוס אלפי שוטרים לפעילות במגזר. דבריו של המפכ"ל עוררו תרעומת רבה בקרב הח"כים. השר ארדן הכריז לא אחת כי תכנית הדגל אותה יידרש מפכ"ל המשטרה הנבחר ליישם במהלך כהונתו היא המלחמה בפשיעה במגזר הערבי.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו לאישה שביקרה אותו באירוע: "את לא מעניינת, את משעממת"
ליברמן באוגדת עזה: מכה על חמאס עכשיו תביא לחמש שנים של שקט
מבסיסים סודיים בהרים: קמפיין הרשת הסודי של צבא מיאנמר נגד הרוהינגיה

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך בטקס הענקת דרגות והרמת כוסית לכבוד ראש השנה ברחבת המטה הארצי של המשטרה בירושלים.. רוני כנפו
חושש לעתיד התכנית במגזר הערבי. אלשיך/רוני כנפו

המפכ"ל ציין היום במהלך דבריו בוועדה כי משרדי החקירות בתחנות במגזר הערבי נמצאים בעומס שמקשה על פעילות המשטרה. "נחשפנו לחוסר האמון הקיים במגזר. אי אפשר לדבר על שיתוף פעולה בין האוכלוסייה לבין המשטרה", אמר. "חוסר שיתוף הפעולה של השלטון המקומי מקשה על הקמת תחנות משטרה במגזר הערבי".

אלשיך חשף נתונים שהעידו על ירידה במקרי הרצח בחברה הערבית - 70 בשנה שעברה לעומת 40 מקרים השנה. לדברי, מספר אירועי הירי במגזר הערבי גדול פי 17 מהמגזר היהודי.

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר היום בוועדה כי "בכל הקשור להברחות כלי נשק למגזר הערבי המפכ"ל והמשטרה נכשלו. המשמעות של היא יותר כלי נשק ויותר אירועי ירי יותר משפחות שכולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully