וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוחה אירועים ומחכה לתוצאות החקירה: סערת יו"ר לשכת עורכי הדין

10.10.2018 / 18:50

לאחר שנחקר בחשד שסייע לאישה לעבור את ביקורת הדרכונים בנמל התעופה בן גוריון מבלי להחתים את דרכונה, ביטל יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה את השתתפותו בשני אירועים. מקורבו עו"ד ששי גז: "בטוח שהתיק ייגנז"

עריכת וידאו:ניר חן

בצל החשדות כלפי יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נווה, נדחה אירוע פתיחת שנת המשפט של הלשכה שאמור היה להתקיים היום (רביעי) בתל אביב במעמד שרת המשפטים, איילת שקד, ובהשתתפות נווה. מהלשכה נמסר כי בתחילת השבוע הוחלט לדחות את האירוע. בנוסף, אתמול ביטל נווה את השתתפותו באירוע אחר - השקת ספרו של כונס הנכסים הרשמי לשעבר, פרופ' דוד האן, באוניברסיטת בר אילן.

היו"ר נווה נחקר באזהרה בשבוע שעבר, לאחר שלפי החשד סייע לאישה ישראלית שנסעה אתו לעבור את ביקורת הדרכונים מבלי להחתים את דרכונה, הן ביציאתם מהארץ והן בחזרתם. הוא נחשד בקבלת דבר במרמה ובעבירה על חוק הכניסה לישראל, ובחקירתו הודה במעשה, שתועד במצלמות האבטחה, אך לא הודה כי עבר עבירה פלילית.

ככל הידוע, האישה לה סייע נווה לא הייתה מנועת כניסה או יציאה מישראל. חקירתו של נווה למעשה הסתיימה, ובקרוב צפויה המשטרה להעביר את החומר לפרקליטות.

אפי נווה ראש לשכת עורכי הדין ת"א. אוגוסט 2014. דרור עינב
מבטל אירועים בהשתתפותו. נווה/דרור עינב

"המקרה המדובר הינו חלק מהליך גירושים קשה וכואב שאני חווה, לצערי, ושהינו חסוי על פי דין", מסר אז יו"ר הלשכה בתגובה. "מפאת פרטיותם של ילדיי ומשפחתי, אין בכוונתי להתייחס לנושא ואני מקווה שהעיסוק האובססיבי והפוגעני בחיי ייפסק".

מקורבו של נווה, עו"ד ששי גז, אמר היום לוואלה! NEWS כי "ברור שלא נעשתה פה עבירה של קבלת דבר במרמה ואפילו לא חושדים בו בעבירה הזו, כי אין פה שום דבר שהתקבל. גם לגבי העבירות האחרות, מבחינה משפטית אני בטוח שהוא לא עבר שום עבירה, ואם כן זו הייתה עבירה טכנית לגמרי, ואני בטוח שהתיק הזה ייגנז בתקופה הקרובה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"אם תהיה חקירה - לא אקח חלק בוועדה לבחירת שופטים"

מאז חשיפת האירוע ישנה סערה בקהילה המשפטית, כאשר במרכזה עומדת השאלה מה יקרה ב-23 בנובמבר - ישיבתה הבאה של הוועדה לבחירת שופטים, שנווה הוא אחד מחבריה. נווה עצמו התייחס לאפשרות זו בפוסט שפרסם שלשום בפייסבוק, בו כתב כי אם החקירה עדיין תהיה תלויה ועומדת בזמן כינוס הוועדה - לא ייקח חלק בישיבה, ובפועל ישעה את עצמו.

"לאור מחול השדים שמתחולל סביבי בימים האחרונים מצאתי לנכון להבהיר את המובן מאליו", כתב נווה. "אם תיק החקירה נגדי יהיה תלוי ועומד עד מועד הכינוס הבא של הוועדה לבחירת שופטים, מובן שלא אקח חלק בישיבה". נווה הוסיף, "רבים מהפרסומים אודות חקירתי שגויים ושקריים, אולם בעת הזו ידיי כבולות ואיני יכול להגיב. זוהי שעתם היפה של הפרשנים ומוצצי הדם למיניהם. אני סמוך ובטוח שבתום התהליך יבוא תיק החקירה לסגירה ואז גם אפרוש בפניכם את הסיפור המלא שיגלה תמונה שונה בתכלית מזו המשתקפת בימים אלה בכלי התקשורת. אלה לא ימים קלים עבורי".

יו"ר לשכת עורכי הדין, ע"וד אפי נוה ושרת המשפטים איילת שקד בבית המשפט העליון , ירושלים. ראובן קסטרו
"בתום החקירה תגובש עמדת משרד המשפטים", נווה ושקד/ראובן קסטרו

ביום ראשון השבוע התייחסה גם שרת המשפטים לישיבת הוועדה הקרובה, מלשכתה נמסר כי "בירור שנערך במשרד המשפטים העלה כי החקירה בעניין תסתיים ככל הנראה בתוך זמן קצר ביותר, בעוד ישיבת הוועדה לבחירת שופטים קבועה לעוד למעלה מחודש ימים". עוד הוסיפה הלשכה כי "בתום החקירה ולימוד החומר, תגובש במשרד המשפטים עמדה בנושא ההשתתפות של יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה בישיבת הוועדה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully