וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנחשד במעורבות במותו: הנער שהרכיב את ארי נשר נחקר במשטרה

9.10.2018 / 19:26

הנער בן ה-16 שנפצע אף הוא בתאונת הפגע וברח בתל אביב לפני כחודש התייצב מול החוקרים שחקרו אותו באשמת גרימת מוות ברשלנות. הנער סיפר כי אינו זוכר את התאונה עקב מכה שספג. עורכי דינו: "חשד מוטעה ומופרך, הנער מתאבל על חברו"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

חברו של ארי נשר, החשוד שהרכיב את ארי נשר על אופניים חשמליים בתאונת הפגע וברח בתל אביב שגרמה למותו, הגיע היום (שלישי) לחקירה במשטרה שם נחקר על פי ההערכה לא רק על הרכבה אסורה, אלא גם על גרימת מוות ברשלנות. הנער בן ה-16 נפצע באורח קל בתאונת הדרכים שארעה בחודש שעבר בשדרות רוקח סמוך לנמל תל אביב.

עם כניסתו של הנער החשוד לחקירה מסרו פרקליטיו עורכי הדין דניאל חקלאי ודורון ויגלר כי "מדובר בחשד מוטעה. הקטין הוא קורבן תאונת פגע וברח ממש כמו ארי ז"ל. הוא חף מכל אשמה בנושא מותו הטראגי של ארי ז"ל.

עם זאת, הגדגישו כי "מאחר שהוא קטין שומר חוק, ברור שהוא התייצב במשטרת מחוז ת"א כדי להשיב על שאלות חוקרי המשטרה. עמדנו על כך שזכויותיו יישמרו. עמדנו על כך שייחקר במשרדי מחלק הנוער של משטרת מחוז ת"א. ועמדנו על כך שאמו תשהה במחיצתו במהלך החקירה. אנחנו פועלים כדי לשכנע את משטרת ישראל ופרקליטות המחוז לגנוז במהירות את החשד המופרך נגד הקטין. נדגיש שמדובר בנער מקסים, אנושי ורגיש שמתאבל עמוקות על חברו הטוב".

חקירת הנער שהרכיב את ארי נשר ז"ל על אופניים חשמליים. אבי כהן
טען כי לא זוכר דבר. הנער מגיע לחקירה, היום/אבי כהן
תאונת פגע וברח בשדרות רוקח בתל אביב -24 ספטמבר 2018. חטיבת דובר המשטרה
זירת התאונה בשדרות רוקח בתל אביב, בחודש שעבר/חטיבת דובר המשטרה

הנער בן ה-16 סיפר כי הוא לא זוכר את מהלך התאונה, ככל הנראה מפגיעת הראש שספג. משפחתו טוענת כי יש להתמקד בכדורגלן יצחק אספה, החשוד שנהג בשכרות ובגרימת מותו של נשר, ששוחרר למעצר בית לאחר שמסר לשוטרים את גרסתו שמרחיקה אותו מהחשדות נגדו. הנער אמר כי הוא אינו יודע כיצד הפך "מקורבן של תאונת פגע וברח לחשוד בגרימת מותו של החבר שלי ברשלנות".סנגורו, עו"ד דניאל חקלאי, אמר כי "ממבט בסרטון רואים בצורה מובהקת שהאופניים לא סטו מנתיב הנסיעה שלהן והפגיעה הייתה של הרכב הפוגע בחלק האחורי של האופניים".

בשבוע שעבר שלחה משפחתו של הנער מכתב התראה לפני תביעה למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך. האיום בתביעה מגיע בעקבות הודעת דוברות המשטרה, שלפיה "אם חברו של ארי נשר לא היה מרכיב אותו ארי היה בחיים".

לדברי האם, הודעת המשטרה פורסמה "לפני קיום החקירה ובירור העובדות כשעדיין לא ברור מי נהג באופניים". האם טענה כי "המשטרה חרצה את פסק דינו של הקטין" וכי מדובר "בזיהום החקירה והוכחה לכך כי היא נגועה באינטרסים זרים". עוד הודיעה כי היא תגיש תלונה למח"ש במקביל. "שיבוש חקירה הינה עבירה פלילית", הוסיפה. "המשטרה מסיחה את הדעה במגמתיות מהעובדה שמדובר בתאונת פגע וברח. נהג שיכור השתמש ברכב ככלי רצח".

ארי נשר במדי מד"א כשהיה מתנדב בארגון. מד"א, מד"א
ארי נשר/מד"א, מד"א

במשטרה ענו לטענות המשפחה ומסרו כי המשטרה מחוייבת לחקור כל חשד לפלילים. "צר לנו על האובדן שחווה הנער כאשר איבד את חברו הטוב בתאונה בה היה מעורב . בתיאום ובהנחיית הפרקליטות על משטרת ישראל לחקור את הנער על מידת מעורבותו בתאונה בה קיפח חברו, ארי נשר, את חייו. צר לנו כי המשפחה בוחרת לתקוף את המשטרה ואת נציגיה במקום לעשות את הדבר הבסיסי המצופה מכל אזרח נורמטיבי ולהשיב לשאלות החוקרים שמבצעים את תפקידם ברגישות הראויה".

"המשטרה חוקרת כל חשד, כולל חשדות שיש בהם לכאורה כדי לסתור זה את זה והכל כדי להגיע לחקר האמת. למותר לציין כי במקביל, נמשכת חקירת הנהג הפוגע בחשדות נגדו ואין בחקירה זו בכדי להשליך על חקירת חשדות אלה. התקפות אלו מיותרות ולא ירפו את ידי החוקרים בבואם לבצע את החקירה ללא משוא פנים מתוך חתירה לצדק גם עבור משפחתו של ארי".

(עדכון ראשון 16:18)

חקירת הנער שהרכיב את ארי נשר ז"ל על אופניים חשמליים. אבי כהן
"חף מכל אשמה". הנער מגיע לחקירה, היום/אבי כהן
שוחרר לביתו - הכדורגלן יצחק אספה, החשוד בדריסתו למוות של ארי נשר ובבריחה מזירת התאונה בת"א שוחרר למעצר בית. חדשות 10
יצחק אספה, החשוד בהריגתו של נשר בבית המשפט/חדשות 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully