וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות רשלנות: פיזיותרפיסט שנאשם במעשה מגונה ימשיך בעבודתו

לאחר שוועדת המשמעת החליטה להשעות פיזיותרפיסט בירושלים שנאשם במעשה מגונה במטופלת, קבע בית משפט כי הוא ימשיך בעבודתו משום שההחלטה התקבלה זמן רב אחרי הגשת כתב האישום. לדברי השופט בין הרשויות נוצר "קצר בתקשורת"

בית משפט מחוזי ירושלים, דצמבר 2011. עומר מירון
בית המשפט המחוזי בירושלים/עומר מירון

פיזיותרפיסט מירושלים שהואשם במעשה מגונה במטופלת לפני כשלוש שנים וחצי, יורשה להמשיך בעבודתו - כך קבע אתמול (שני) בית המשפט המחוזי בעיר. זאת, עקב התרשלות של משרד הבריאות והפרקליטות.

במאי 2016 הוגש נגד הפיזיותרפיסט כתב אישום, שלפיו בעוד המתלוננת שכבה על מיטת הטיפולים, הוא הרים לה את החצאית ולחץ על איבר מינה. כמו כן, הוא נאשם כי נגע לה בחזה בעודו משמיע גניחות.

עם זאת, כמעט שנתיים לאחר פתיחת החקירה וכשנה לאחר הגשת כתב האישום נגדו, פנתה התובעת הראשית של משרד הבריאות לוועדת המשמעת בבקשה לבטל זמנית את רישיונו עד לסיום ההליכים נגדו, שעדיין נמשכים. בינואר האחרון החליטה הוועדה להיעתר לפנייה וציינה כי "המעשים כפי שעולים מכתב האישום, הינם חמורים ביותר, במהותם ובנסיבות בהם נעברו". עוד נכתב בהחלטת הוועדה כי הקלון שבמעשה ''מחייב את שלילה זמנית של תעודת הנאשם על מנת להגן על הציבור מפניו".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן: אנחנו מתקרבים אל המחבל מברקן, זמנו הולך ואוזל
אחרי שנחשד במעורבות במותו: הנער שהרכיב את ארי נשר נחקר במשטרה
רוצה פסק זמן: שגרירת ארה"ב באו"ם היילי התפטרה מתפקידה

מטה מחוז ירושלים במשטרה. דניאל אליסטר, דניאל אליסטר
מטה משטרת מחוז ירושלים/דניאל אליסטר, דניאל אליסטר

בעקבות ההחלטה ערער הפיזיותרפיסט באמצעות עו''ד אריאל עטרי וטען כי לאור הזמן הרב שחלף מאז שנודע על החשדות, וכן כי בתקופה זו טיפל באלפי מטופלים, אין סיבה להשעותו. משרד הבריאות טען כי הזמן שעבר אינו מפחית את החשש מפני הנאשם.

השופט אריה רומנוב קיבל את הערעור וציין כי ניתן ללמוד שלכאורה היה '''קצר בתקשורת'' בין הגורמים במשרד הבריאות לבין הגורמים בפרקליטות. מסיבה זו הפנייה לוועדה נעשתה כשנה וחצי לאחר שהוגש נגד המערער כתב אישום. עוד הוסיף השופט בהחלטתו כי ''המצב הוא שהוועדה התבקשה לשלול זמנית את התעודה של המערער למעלה משנתיים וחצי לאחר ביצוע העבירה, תחילת חקירת המשטרה וחשיפת הפרשה בציבור, כאשר במשך כל הזמן הזה המערער המשיך לעסוק במקצועו''. לבסוף קבע כי ''עובדה זו אינה מתיישבת עם הדחיפות והחיוניות שבהתליית התעודה של המערער כבר עתה''.

עו"ד עטרי אמר בעקבות קבלת הערעור: "ההחלטה היא קרן אור בתקופה קשה למערכת המשפט. מרשי רואה בטיפול בגברים ונשים את ייעודו. כפי שסייע לאלפי נשים במשך השנים הוא מתכוון להמשיך להביא מזור ומרגוע לגברים ונשים גם בעתיד בטיפולים שהוא מגיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully