וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש תעמיד לדין את השוטר החשוד שהכה את ג'עפר פרח

9.10.2018 / 0:33

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה כי יוגש, בכפוף לשימוע, כתב אישום נגד השוטר על תקיפה עצורים, איומים וגרימת חבלה לפעיל החברתי במהלך הפגנה בחיפה. השוטר, שהכחיש את המעשה, מצוי בחופשה כפויה מאז המקרה. פרח: "מצפה שהמפכ"ל יתנצל"

צילום: מתוך הטוויטר של "המקום הכי חם בגיהנום", עריכה: יאיר דניאל

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעה אמש (שני) כי היא החליטה להעמיד לדין בכפוף לשימוע את שוטר הסיור מתחנת חיפה החשוד בתקיפת מנכ"ל מרכז "מוסאוא" לזכויות אזרח ג'עפר פרח. השוטר, תושב נשר כבן 30 שמצוי בחופשה כפויה מאז המקרה, יעמוד בפני כתב אישום בגין תקיפת עצורים, איומים וגרימת חבלה במהלך הפגנה נגד התנהלות צה"ל ברצועת עזה שהתקיימה בחיפה בחודש מאי השנה.

פרח הגיב להחלטה ואמר כי "זה לא רק השוטר הבודד. מדובר במערכת שנרקבה בתרבות שקר ואלימות. חבל שמפקדי המשטרה נתנו יד במשך חודשים לשקרים כלפיי". פרח הוסיף כי הוא "מצפה שהמפכ"ל יתנצל על הגרסאות השונות שמסר בימים לאחר התקיפה".

עורכי הדין ליאור בנימין וסמי איליה, המייצגים את השוטר ליאור חתם, שמעו על ההחלטה לראשונה מפניית וואלה!NEWS ומסרו כי "עד היום טרם התקבלה במשרדנו כל הודעה רישמית כזו ממחש". עוד הוסיפו כי "במידה שהדבר יאומת מחר מול גורמי מח"ש והפרקליטות נוציא תגובה בהתאם. וכמובן שנבקש לקבל את כל חומרי החקירה ונעמוד על זכותו לקיום הליך שימוע כחוק בנפש חפצה ובאוזן קשובה".

עוד בוואלה! NEWS:
הדיירים פונו: רקטות ישנות נמצאו בבוידעם של דירת מגורים בבת ים
נתניהו על הפיגוע בברקן: "נתפוס את המרצח - דם האזרחים לא הפקר"
אבי גבאי ומלך ירדן נפגשו ודנו בתהליך השלום הישראלי-פלסטיני

הארכת מעצרו מנהל עמותת מרכז מוסאווה לזכויות האזרחים הערבים בישראל ג'עפר פרח בהפגנות בחיפה ה-20 במאי 2015. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
טוען כי רגלו נשברה בעת מעצרו. מנכ"ל מרכז מוסאוא ג'עפר פרח/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הגיב על החלטת מח"ש ואמר: "כן. השוטר צריך להיענש, לשבת בכלא ולהיות מסולק מהמשטרה, אבל הבעיה היא הרבה יותר גדולה. הבעיה היא במפקדים שלו, שנחשפו לפוסטים הגזעניים שלו בפייסבוק ולא עשו דבר. הבעיה היא במפכ"ל ובאנשיו שהתראיינו ותקפו את ג'עפר פרח. הבעיה היא במערכת משטרתית מפלה וגזענית שתחת כנפיה צומחים עשבים שוטים כמו אותו שוטר."

גם יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה התייחס להודעת ומח"ש וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אז מסתבר שהוא לא 'הלך עם שבר'... באמת הגיע הזמן שמישהו יתן את הדין על אלימות משטרתית". חברת סיעתו, ח"כ חנין זועבי, אמרה כי "המשטרה נוהגת באלימות קיצונית כלפי מפגינים ערבים באופן קבוע. אם היה מדובר ב'עוד פעיל פוליטי' הפעיל היה מועמד לדין בשל 'תקיפת שוטר' או סעיף דומה. את מהמשטרה יש לשנות מהראש ועד לזנב".

פרח, שהתלונן כי רגלו נשברה במהלך האירוע, נעצר יחד עם 20 מפגינים נוספים. אחרי ההפגנה פתחה מח"ש בחקירה שבמסגרתה הורחק השוטר לכמה ימים מהתחנה. בחקירתו הוא הכחיש את המיוחס לו ואמר כי הוא קיבל את פרח להשגחה לאחר המעצר כשרגלו אינו חבולה, וגם כשהעבירו לחוקרים בתחנה לא הייתה כל חבלה בגופו. אולם, לא היו מצלמות אבטחה באזור בתחנה שבו לכאורה הופעלה אלימות כלפי פרח שגרמה לפציעתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מתוך חשבון הטוויטר של ח"כ עודה:

בעבר השוטר קרא להחרמת בתי עסק של תושבים ערבים בעכו שאותם כינה "מחבלים שמנצלים את הכסף שלכם לאלימות, פשיעה וטרור". בשנת 2015 שיתף אותו שוטר, ש', בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו פוסט ובו קריאה להחרמת עסקים של תושבים ערבים בעכו, שסגרו את חנויותיהם בשוק כחלק משביתה כללית ברקע אירועי גל הטרור של חודש אוקטובר באותה שנה. בנוסף לפוסט שהפציר בגולשים "צלם עסק של ערבי ישראל סגור - אנחנו נדאג שיישאר סגור". פנה השוטר ל"כל יפי הנפש שמפרנסים את השוק של עכו" וכתב כי בעלי החנויות "צוחקים עליכם מאחורי הגב".

משטרת ישראל הזכירה בתגובה להחלטה כי היא "הוציאה את השוטר לחופשה כפויה מיד עם פתיחת החקירה" ו"מאז הוארכה החופשה הכפויה מעת לעת וזאת עד לקבלת החלטת מח"ש בעניינו". במשטרה הוסיפו כי "עם קבלת החלטתם, תחזור ותדון משטרת ישראל באשר לעתידו כמקובל במקרים כאלה. יודגש כי המעשים המיוחסים לשוטר אינם עומדים בקנה אחד עם ערכיה של משטרת ישראל".

(עדכון ראשון: 20:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully